Miehen sikamaiset tavat
Mun on ihan hirveän vaikea hyväksyä miehen junttimaisia piirteitä. Kiroilemista (jota on vähentänyt paljon, mutta siellä taustalla sekin piilee), muuten halpamaista kielenkäyttöä vaikka toista ihmistä kohtaan, piereskelyä, itsensä rapsuttelua ruokapöydässä - eilen hän tuli sänkyyn ja alkoi kaivella nenästään kuivunutta räkää ja viskoi sitä lattialle. Suutuin, nauroi että oot taas niin nipo, älä nyt pienistä räkäpalleroista välitä. Lähdin muualle.
En koe mitään haluja tuota miestä kohtaan. Tutustuimme päälle parikymppiniä urheilun parissa, hänen mutkattomuutensa ja urheilullisuutensa tekivät vaikutuksen, mutta nykyään minä kehitän itseäni eteenpäin ja tuntuu, ettei mies välitä mistään. Urheilee kyllä edelleen, mutta tuo henkinen puoli. Tuntuu, etten välitä koko ihmisestä :(( Meillä on pienet lapset, tulisi vaan kestää.. mutta toinen kun ei edes yritä, sivistystaso on jotain niin.... !
Kommentit (9)
Ovatko?! Miten siinä nainen voi haluta miestä jos käyttäytyy noin? Minulle tulee vaan elukka mieleen ja mun tekee mieli lähteä toiseen huoneeseen, kuten eilenkin tein...
Minä olen nainen ja käyttäydyn kotona about noin. Ihmisten ilmoilla toki huomioin enemmän muita käytöksessäni (en kaivele nenää tai rapsuttele nivusia, tai piereskele jne), mutta kotonani olen kyllä juurikin kuin kotonani olen ja jos elämänkumppanini sitä ei kestä, ei häntä varmasti ole tarkoitettu olemaan minun kanssani.
Jos noin ärsyttää etkä tunne mitään haluja, niin miksi olet vielä suhteessa?
Nyt lienee aika "tahtoa" parisuhteessa. Eli älä tee hätiköityjä päätöksiä. Koeta rakentaa parisuhdetta ja kerro miehellesi että jos koet että sinua kunnioitetaan sinä voit parisuhteessa paremmin ja siitä on teille kummallekkin hyötyä. Mutta sama pätee myös toisinpäin. Koeta kehua miestä nyt että hän kokee sinun myös arvostavan jotain mitä hän tekee.
Käytännön vinkkinä kerro miehelle vaikka että laitoi roskiksen miehen puolelle sängyn viereen. Ja pöydällä on paperia. Laittakoon räkälimppinsä paperiin ja roskiin eikä pitkin lattioita. Jos se on sinun helpompi kestää niin.
Et voi muuttaa miestäsi mutta voit muuttaa sitä miten suhtaudut häneen. Ja koeta välillä etsiä niitä hyviä puolia ja muistella miksi rakastuit häneen jne. Ja koeta löytää jostain suurpiirteisyyttä ettet valita kaikista pikkuasioista miehelle. Minä ainakin ajattelen välillä kun mies kaivaa nenää ym. että on se kiva ettei tuo puolisokaan ole aina niin täydellinen niin kestää paremmin minunkin virheeni ja puutteeni mitä jos olisi ihan täydellinen...
Minullakin on ollut vaikeuksia tottua miehen tommoisiin tapoihin. Toki jokainen saa kotonansa olla, ei tarvitse olla ku kuninkaan hovissa, mutta minut on silti kasvatettu kotona niin, ettei kanssaeläjienkään tarvitse toisten "sonnassa" elää. Eli saa pieriä, mutta ei tarvitse tehdä sitä toisen kyljessä maatessa, itsekin kaivan nenää, mutta niin ettei muiden tarvitse sitä katsella.. Ja kamaluudekseni mies on alkanut unohtaa, mitkä näistä tavoista on "vain kotikäyttöön". HÄVETTÄÄ istua miehen vieressä vaikka silmälääkärissä (tälle laitettiin niitä tippoja silmiin, eikä saanut ajaa), kun toinen lukee lehteä ja kaivaa korvaansa ja/tai nenäänsä kuin mikäkin apina....
Mä olen viime aikoina aivan suoraan sanonut ja nalkuttanut miehelle, että ei voisi vähempää kiinnostaa kun tuntuu että elää sivistymättömän apinan kanssa.
Harmittaa, miten se opettaa rumia tapoja lapsille. Vaikka kyttää naapureita ja mölyää rumasti niistä, että mitä toikin tossa ajelee, apukouluun joutaisi jos ei osaa ajaa kunnolla... inhottaa, että lasten isä puhuu noin lasten edessä!
Mulle mies sanoi eilen, että "mitä siinä konahtelet" ku valitin ettei mies tule syömään samaan aikaan kun toiset.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 11:50"]
Onhan tuo ällöä mutta kaikki ne ovat sellaisia kotonaan, usko tai älä.
[/quote]
Eikä ole. Minä tunnen vain miehiä, jostka ovat kotonakin sivistyneitä.
Kyseiset "sikamaiset" tavat on vain taistelua ahdasmielisiä sosiaalisia normeja vastaan. Vähän kuin teidän naisten taistelu homojen oikeuksien puolesta.
Oikein varsinainen esimerkkilapsille, ällöä. Ei kaikki miehet noin toimi, en voisi kuvitella että oma puolisoni tai vaikka veljeni tekisi noin, räkäpalloja lattialle, hyi.
Onhan tuo ällöä mutta kaikki ne ovat sellaisia kotonaan, usko tai älä.