Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmottauduin työkkäriin

Vierailija
20.08.2013 |

työnhakijaksi ja nyt olis keikkahommia tarjolla. Siis päivä kaks sijaispalvelun kautta. 

Mä en tiedä mitä tekisin. Pitäiskö sitä vaan heittäytyä keikkalaiseksi ja luottaa siihen että töitä on, vai pitäiskö sitä elellä työttömyysetuuden turvin pari kuukautta ja sitten alkaa keikkailemaan. Kokoaika töihin ei ole tarkoitus mennä vaan hoitaa lapsia kotona. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi keikkahommiin. Paperisota on iso, joudut odottelemaan työttömyyskorvauksia iät ja ajat ja onko tuo jonkun firman piikkin? Jos irtisanoudut kyllästyttyäsi jatkuvaan hyppäämiseen, saat karenssin.

Vierailija
2/14 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ilmoittautunut työkkäriin siis osa-aikatyöttömäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin homma olisi. Ei siinä mitään irtisanoutumista ole. Keikan joko ottaa vastaan tai ei ota. kesällä kävin tekemässä ja nyt olis ns. pää auki sinne suuntaan. Jos nyt sitten heittäydyn kotiin pariksi kuukaudeksi työkkärin turvin niin mikä on tilanne sitten esim. vuoden lopulla? Toisaalta kait hoitoalalla aina hommia riittää... Tuota mietinkin kannattaako tehdä keikkaa samalla vai kuinka vaikeaksi menee tukien kanssa. Tai sitten jos lopettaa työnhaun ja tekee vaan sitä keikkaa. ÄÄÄK en mä tiedä mikä olis viisainta. Miehellä nyt syksystä paljon viikonloppu menojakin mikä rajottaa töiden teko mahdollisuuksia= syy miksi ilmottauduin työkkäriin. Mutta mulla on ihan lusmu olo kun viestiä tulee että töitä olis ja en vastaanota niitä. Miks tää on niin vaikeeta, vai teenkö mä vaan tästä vaikeeta. 

Kertokaa nyt mielipiteitä ja auttakaa mua päättämään.

ap

Vierailija
4/14 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kun kokoaika työttömäksi

Vierailija
5/14 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin teet keikkaa sovitellulla päivärahalla silloin kun sulle sopii. Minäkin teen niin paperisodasta huolimatta eikä ole miestä taloudellisena turvana.

Vierailija
6/14 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se paperisota sitten käytännössä toimii? Palkkatodistus kelaan ja sitten odotellaan? Kauanko tukia joutuu yleensä odottamaan? Jostain luin että eurosta lähtisi noin 50cent tuesta pois. 

Vierailija
7/14 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Sulla on ammatti ja töitä ja puhut jostain kelan kuppasista perspäivärahoista. Etkö ole liitttynyt mihinkään kassaan taikka ammattiliitton ja sen kassaan? Jos haet kelan peruspäivärahaa, niin sehän tarkoittaa että sulla on työssäoloehto täynnä ja sulla olis oikeus ansiosidonnaiseen päivärahaan. JOS siis olisit maksanut kassan maksut, tai ammattiliiton ja sen kassan jäsenmaksut. Onko tullut säästettyä vähän väärässä paikassa tällä kertaa?

Jos työkkäriin ilmottautuu osa-aikatyötä hakevaksi ei tule sitten korvauksiakaan. Ei ole olemassa osa-aikatyöttömyyskorvausta, vaan se on kokoaikatyöttömille.

Jos kieltäydyt tarjoitusta työstä ilman hyvää perustetta, tulee karenssi. Toistuvasta kieltäytymisestä loppuu korvaukset kokonaan, kunnes rangaistustyössäoloehto täytyy töissä olemalla.

Eli ei kannata kikkailla eikä ei kannata alkaa kieltäytymään töistä jos niitä kerran tarjotaan. Jos meinaa samaan aikaan olla työkkärissä työnHAKIJANA. Se on joko-tai. Joko hakee töitä ja menee töihin tai sitten jää pois työkkäristä ja tekee mitä parhaaksi näkee.

Pitäisi kyllä ensin hoitaa ansiosidonnainen kuntoon. Silloin olis jo jotenkin kannattaavaa sovitellulla päivärahalla keikkailu.

Vierailija
8/14 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hoidan lapset kotona, työnhakijana työkkärissä sen muutaman kuukauden kun voi painostamatta olla. Rahat sieltä.

2. Hoidan lapset kotona, käyn viikonloppuisin töissä tienaamassa muutaman satalappusen. Ei työkkäriä kuvioissa. 

Kumpi parempi?

ap

Niin ja mihinkään kassaan en kuulu. Eikä työ ole työkkärin tarjoamaa.

Vierailija
9/14 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa ansiosidonnaista päivärahaa, saa olla rauhassa 500 päivää.

Vierailija
10/14 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa. Kun on se eka 3-4kk pätkä itsenäistä työnhakua takana alkavat pommittamaan työpaikoilla. Ja puhelin alkaa soimaan. 

Vierailija
11/14 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 11:20"]

No ei saa. Kun on se eka 3-4kk pätkä itsenäistä työnhakua takana alkavat pommittamaan työpaikoilla. Ja puhelin alkaa soimaan. 

[/quote]

Mä olen saanut aina olla rauhassa tuon 500 päivää. Sitten teen sen 10kk työtä, jonka työkkäri tai itse etsin ja saan päivät nollattua ja "lomailua" taas 500 päivää. Nyt olen puoli vuotta lomaillut taas! T: 10

Vierailija
12/14 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noin puolet päivistä käytetty ja viimeks kävi just niin että parin kuukauden jälkeen ei voinu enään puhelimeen vastata kun aina oli joku työtarjous. Kun ei vastannut niin sitten tuli kirje. Ja niistähän ei voinu sit kieltäytyä, joten lopetin työnhaun. 

Vierailija
13/14 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattisuoja on 3kk. Sen aikaa saa kieltäytyä kaikista muista töistä paitsi siitä ammatista jonka on ilmoittanut hakuammatikseen työkkärin järjestelmään.

Hoitoalalla on pula työntekijöistä. Missään nimessä ei saa olla 2 vuotta kotona ilman työtarjousta niissä hommissa. Vaikka työ ei olekaan työkkärin tarjomaa, niin monet työnvälittäjät kyllä ilmoittavat työkkärillle, että työstä on kieltäydytty ja aina ilman mitään kunnon perustetta, Paluupostissa karenssia tulossa.

Vierailija
14/14 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 11:26"]

Mulla noin puolet päivistä käytetty ja viimeks kävi just niin että parin kuukauden jälkeen ei voinu enään puhelimeen vastata kun aina oli joku työtarjous. Kun ei vastannut niin sitten tuli kirje. Ja niistähän ei voinu sit kieltäytyä, joten lopetin työnhaun. 

[/quote]

Oletko hoitoalalla? Vai mihin soittivat työkkäristä niin paljon töihin?

Mulle ei ole ikinä työkkäristä soitettu tai laitettu kirjeitse työhönosoituksia. 

T: 10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi