Miksi miehet haluavat kumppanin, joka päättää kaikesta?
Miksi miehet valitsevat mieluummin "emännän" kuin tasa-arvoisen suhteen?
Kommentit (12)
Laiskuus ja vastuunpakoilu. Sitten jos jotain menee pieleen, ei ole itse vastuussa vaan voi laittaa sen toisen syyksi.
Toisessa ketjussa pohditaan miksi mies antaa vaimon päättää kaikesta, no miksi sitten on valinnut sellaisen naisen?
Syy siihen on, että Suomessa ei ole muita naisia kuin telaketjufeminatsipirttihirmuja. Ei siinä ole valinnanvaraa. Kaikki kynnelle kykenevät hankkivatkin naisen ulkomailta.
Ex-vaimon kanssa oikeastaan ajauduttiin tuohon tilanteeseen. Alussa päätettiin yhdessä asioista. Pikkuhiljaa asiat menivät niin että hän oli ne selvästi jo päättänyt ennalta ja haki minulta "siunauksen" asialle. Jos olin erimieltä niin siitä tuli aina riita. Huonon itsetunnon vuoksi olin silloin hyvin alistuva ja nopeasti päätin vain välttää näitä "turha riitoja" ja suostua mihin vaan. Usein meni niin että hän päätti mitä tehdään, milloin ja miten ja sitten minä tein siihen liittyvät työt. Esim. lapsen teko meni kärjistäen näin.. Samoiten lemmikkejä tuli hankittua tällä kaavalla. Hän halusi jotain, mutta ei pystynyt kantamaan vastuuta jolloin sitten minä alistuvana ja riitaa pelkäävänä hoidin lapset ja lemmikit.
Tässähän on sellainen hassun hauska kiertokulku että pian minä en ollutkaan hänen silmissä "mies" ja sillä hän oikeutti pettämisensä. Tämä taas heikensi minun itsetuntoa entisestään ja voitte arvata että kyseinen suhde ei lopulta ollut mikään vuosisadan rakkaustarina.
Sitä miksi joku tietoisesti valitsisi "emännän" en tiedä. Tietenkin jos se emäntä myös tekee kaikki työt jotka johtuvat päätöksistään niin eikö se olisi monelle laiskalle unelma tilanne?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 10:46"]
Syy siihen on, että Suomessa ei ole muita naisia kuin telaketjufeminatsipirttihirmuja. Ei siinä ole valinnanvaraa. Kaikki kynnelle kykenevät hankkivatkin naisen ulkomailta.
[/quote]
Tiedätkö millaisia pomottajia thai-naiset ovat? :D Siinä ainakin mennään ojasta allikkoon.
Mjaa-a. Minä luulen, että yleisempää on, että mies antaa vaimon tehdä päätökset arkisissa asioissa, joista ei halua eikä viitsi kantaa vastuuta. Mutta ans olla, kun perheeseen pitää hankkia tekniikkaa tai auto vaihtaa. Tai valita, mitä ohjelmaa televisiosta katsotaan tai ....
Kannattaa muuten ymmärtää, että se EI välttämättä ole naisesta KIVAA joutua tekemään kaikki päätökset arjen elämästä. Siihen päätösvaltaan liittyy yleensä myös toteutusvastuu. Mies elää arkeaan kuin turisti, varaten itselleen valittamisoikeuden aina, kun vaimon kaupasta raahaama leikkele on "väärää" tai paskapaperi on liian pehmeää tai vaimon työllä ja tuskalla organisoimalla lomareissulla on epätyydyttävä hotelli.
Tällaisia kokemuksia on ainakin minulla. Seiskalla on kokemukset taas täysin toisesta ääripäästä, en epäile, etteikö sellaistakin voisi olla.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 10:47"]
Ex-vaimon kanssa oikeastaan ajauduttiin tuohon tilanteeseen. Alussa päätettiin yhdessä asioista. Pikkuhiljaa asiat menivät niin että hän oli ne selvästi jo päättänyt ennalta ja haki minulta "siunauksen" asialle. Jos olin erimieltä niin siitä tuli aina riita. Huonon itsetunnon vuoksi olin silloin hyvin alistuva ja nopeasti päätin vain välttää näitä "turha riitoja" ja suostua mihin vaan. Usein meni niin että hän päätti mitä tehdään, milloin ja miten ja sitten minä tein siihen liittyvät työt. Esim. lapsen teko meni kärjistäen näin.. Samoiten lemmikkejä tuli hankittua tällä kaavalla. Hän halusi jotain, mutta ei pystynyt kantamaan vastuuta jolloin sitten minä alistuvana ja riitaa pelkäävänä hoidin lapset ja lemmikit.
Tässähän on sellainen hassun hauska kiertokulku että pian minä en ollutkaan hänen silmissä "mies" ja sillä hän oikeutti pettämisensä. Tämä taas heikensi minun itsetuntoa entisestään ja voitte arvata että kyseinen suhde ei lopulta ollut mikään vuosisadan rakkaustarina.
Sitä miksi joku tietoisesti valitsisi "emännän" en tiedä. Tietenkin jos se emäntä myös tekee kaikki työt jotka johtuvat päätöksistään niin eikö se olisi monelle laiskalle unelma tilanne?
[/quote]
Rehellistä puhetta. Eli huono itsetunto miehellä saa hänet tekemään huonoja päätöksiä.
Oletko nyt katkera kaikkia naisia kohtaan, vaikka vikahan oli loppujen lipuksi sinussa itsessäsi? Luuletko kaikkien naisten olevan samanlaisia kuin eksäsi?
juu itseä ei ainakaan mitkään tohvelisankarit kiinnosta
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 10:47"]
[/quote]
Rehellistä puhetta. Eli huono itsetunto miehellä saa hänet tekemään huonoja päätöksiä.
Oletko nyt katkera kaikkia naisia kohtaan, vaikka vikahan oli loppujen lipuksi sinussa itsessäsi? Luuletko kaikkien naisten olevan samanlaisia kuin eksäsi?
[/quote]
En ole katkera kenellekkään. Aluksi syytin itseäni, sitten eksääni, mutta sitten keräsin itseni kasaan ja tajusin että syyttämällä asat eivät mene mihikään. Ajatteln niin että eron jälkeen ei tarvitse olla vihainen tai katkera, se kaikki loppuu siihen eroon. Nyt olen eksään yhteydessä lasten asioissa ja niiden hoito menee hyvin koska tiedän oman arvoni ja en niele mitä tahansa.
Mielestäni vika ei ollut vain minussa, mutta selvää on että että minä annoin asioiden tapahtua. Nytkun voin katsella tuota vaihetta elämässäni ulkopuolisena niin näen sieltä helposti ne kohdat joissa olisi pitäny panna stoppi ja kävellä nauraen ulos asunnosta.
Tiedän että kaikki ihmiset ovat erilaisia ja toimivat tilanteissa erilailla..
Itsestäni olen oppinut paljon tämän kokemuksen kautta, toki olisi varmaan ollut parempi jos sen hyvän itsetunnon olisi rakentanut vaikka jo yläasteella eikä vasta nyt..
Niinpä. Miehet antavat asioiden tapahtua. Ja sitten jälkikäteen syytellään naisia.
Niin miehet?