Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaisinkohan puuttua 18v tyttären seurusteluun

Vierailija
19.08.2013 |

18v Tyttäreni on eronnut 8v vanhemmasta poikaystävästään jo 4 kertaa,  poikaystävä on joka eroamiskerralla jäänyt kiinni pettämisestä.

Viimeisin ero oli hyvin riitainen, ja poikaystävä kävi hajottamassa tyttären kämpässä tavaroita, kun hänellä oli vielä vara-avain sinne. Hän heitti mm. television ikkunan läpi pihalle. Poikaystävä myös häiriköi tytärtä monin eri tavoin, lähetteli mm. uhkailevia viestejä facebookkiin ja kännykkään. Tytär haki lähestymiskiellon miehelle, mutta nyt he ovat jälleen palaamassa yhteen. Mitä voin tehdä?!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi, minun kohdallani on toisenlainen tilanne, kun avoliitossa asuva tyttäreni oli lähetellyt alastonkuvia seurustelusuhteessa elävälle jääkiekkoilijapojalle, tyttäreni ja hänen poikaystävänsä ovat molemaat 19 v. tyttäreni on ollut hieman alamaissa ja puhunut jopa itsemurhasta, en tiedä mikä häntä on ahdistanut, mutta nyt poikaystävä ilmoitti muutaneensa pois. Olen itsekin sokissa sillä monta asiaa tapahtunut tällä viikolla. Tyttäreni työt pieneläinklinikalla loppuivat, heidän koiransa pitää varmaan pian nukuttaa pois. Heillä on kallis vuokra asunto, jotenkin tunutt sivusta seuratenkin että asiat eivät ole hyvin. Tyttö oli saanut unilääkeitä kun ei koiran kipujen takia ole saanut nukuttua. Olen todella huolissani, kertokaa joku mitä minä tekisin.

Vierailija
2/13 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 21:52"]

Ainakin voit yrittää puhua järkeä tyttärellesi, eihän tollainen ole mikään rakkaussuhde vaan riippuvaisuussuhde

[/quote]

Valitettavasti "järjen puhuminen" ei auta. Ne, jotka sitä kuuntelisivat, eivät sitä tarvitse. Ne, jotka sitä tarvitsisivat, eivät sitä kuuntele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 07:44"]

voi, minun kohdallani on toisenlainen tilanne, kun avoliitossa asuva tyttäreni oli lähetellyt alastonkuvia seurustelusuhteessa elävälle jääkiekkoilijapojalle, tyttäreni ja hänen poikaystävänsä ovat molemaat 19 v. tyttäreni on ollut hieman alamaissa ja puhunut jopa itsemurhasta, en tiedä mikä häntä on ahdistanut, mutta nyt poikaystävä ilmoitti muutaneensa pois. Olen itsekin sokissa sillä monta asiaa tapahtunut tällä viikolla. Tyttäreni työt pieneläinklinikalla loppuivat, heidän koiransa pitää varmaan pian nukuttaa pois. Heillä on kallis vuokra asunto, jotenkin tunutt sivusta seuratenkin että asiat eivät ole hyvin. Tyttö oli saanut unilääkeitä kun ei koiran kipujen takia ole saanut nukuttua. Olen todella huolissani, kertokaa joku mitä minä tekisin.

[/quote]

Käy tapaamassa tytärtäsi ja juttele hänen kanssaan, jos vain mahdollista. Jos välimatka on liian pitkä, soittaminen on parempi kuin ei mitään. Tyttäresi sitten puhuu sinulle tai ei, mutta voisit ainakin kysyä tuosta itsemurha-aikeesta. Hänet pitäisi viedä lääkäriin, jotta saisi oikeanlaista apua masennukseensa. 

Jos tyttäresi on muuttamassa pois liian kalliista asunnosta, voit auttaa häntä etsimään itselleen uuden kodin. 

Vierailija
4/13 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voit yrittää puhua järkeä tyttärellesi, eihän tollainen ole mikään rakkaussuhde vaan riippuvaisuussuhde

Vierailija
5/13 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhua. Ei kai muuta?

Vierailija
6/13 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu tyttärellesi järkeä.

Lähestymiskieltoa ei ole määrätty turhan takia. Se mies on ihan oikeasti vaarallinen. 

Kerro tyttärellesi, että todennäköisimmin ennen pitkää mies hakkaa tyttären hengiltä. Ensin mies kuitenkin pelottelee hänet niin pahoin, että rupeaa pelkäämään omaa varjoaankin. Mies on jo onnistunut koukuttamaan tyttären niin pahasti itseensä, että tytär ilmeisesti kuvittelee, ettei voi elää ilman miestä. 

Ohjaa tyttäresi myös ammattiauttajalle, jossa hän voi purkaa stressireaktiotaan. 

Vierailija
7/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä turpaan sitä sälliä. Jo tokenee.

Vierailija
8/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystävän tappoi mustasukkainen miehensä, puukolla muistaakseni 50 x. siihen loppui se tarina.

Vierailija
9/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko noin tyhmä tytär uskoa järkipuhetta? Siis tyttärellä ei ole päässään järjen hiventäkään kun aina vaan jatkaa suhdetta moisen miehen kanssa. Hoitoon pitäisi tytär saada

Vierailija
10/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat otteet käyttöön, ap. Minunkin äitini yritti kontrolloida seurusteluani kun olin tuon ikäinen, mutta minulla oli hyvätapainen ja kunnollinen poikaystävä. Sinulla olisi oikeasti syytä puuttua tilanteeseen.

Vie tyttäresi vaikka perheasiain neuvottelukeskukseen tai opintoretkelle naisten turvakotiin ja pyydä heitä kertomaan kotiväkivallasta ja siitä, kuinka vaikeaa siitä on päästä irti. Lupaa auttaa kaikin mahdollisin keinoin. Kyseessä voi olla tyttäresi henki!

Vierailija
11/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tytär on täysi-ikäinen, et sinä siihen tosiaan muuten voi puuttua kuin puhumalla tyttärelle. 

Itselläni oli samassa iässä vähän sama tilanne, on-off suhde Kosovon albaanimiehen kanssa. Myös hän oli väkivaltainen, mutta välillä aivan ihana, ja 4 vuotta lopulta homma kesti. Vanhemmat yrittivät puuttua suhteeseen kovasti, vaikka eivät edes tienneet ongelmista, vaan siksi että mies oli muslimi ja ulkomaalainen, ja laitoin välit poikki koko vanhempiin koska eivät kunnioittaneet yksityisyyttäni. Se riski on aina, jos liikaa yrittää täysi-ikäisen asioihin "vanhemman oikeudella" kajota, vastoin nuoren omaa tahtoa. 

Noissa asioissa vaan on niin, että se täytyy käydä se tie OMAAN pohjaan asti, uskoa ja toivoa ja sitten taas pettyä. Kyllä se joskus tulee se hetki ap:n tyttärellekin, kun ei enää jaksa uskoa että uusi yritys olisi edellisiä parempi, kun ei enää jaksa uskoa miehen lupauksiin muuttumisesta ja tapojen parantamisesta. Mutta jos nyt tytär on palaamassa miehen kanssa yhteen, niin se kertoo kyllä että vielä ei ole se hetki hänen mielestään.

Vierailija
12/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi puuttua, mutta voit jutella.

Nyt hajoaa tavarat, ensi kerralla jo ehkä raajat. Ennemin tai myöhemmin riehuminen muuttuu pahoinpitelyksi.

Vierailija
13/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla epätoivoinen ja helposti manipuloitavissa oleva tyttö. suosittelen psykiatria.