Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita YTHS:n "ikuisuusasiakkaita"?

Vierailija
19.08.2013 |

Onko täällä muita, jotka ovat käyttäneet YTHS:n palveluja jo ikuisuuden? Itse olen käynyt siellä vuodesta 2002, ja toisinaan hieman nolottaa. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolloin aloitetuissa opinnoissa opinto-oikeus ei lopu ilmeisesti koskaan. Se säännös tuli voimaan vasta myöhemmin.

ap

Vierailija
2/12 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ole ollut asiakas jo viime vuosituhannella :) Välillä kyllä olin töissä ja tein lapsetkin, nyt gradu viimein loppusuoralla. Jos sitä syksyllä kävis vielä hammaskiven poistattamassa, vähän kuin jäähyvästiksi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki opiskelijat ole siirretty uuteen opintojärjestelmään?

Vierailija
4/12 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 17:05"]

Eikö kaikki opiskelijat ole siirretty uuteen opintojärjestelmään?

[/quote]

ei

Vierailija
5/12 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muutoksen pitäisi koskea nyt jo muitakin vai onko joku tietty yliopisto poikkeus?

Itse jouduin nyt tänä vuonna passiivirekisteriin. Aloitin opinnot joko 2002 tai 2003, aktiiviopiskelijaksi (max 2v?) pääsee takaisin vain hakemuksesta ja pitää tehdä HOPS.

Vierailija
6/12 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisesti käytän, 13. vuosi menossa. Opinto-oikeuteni on ikuinen, vaikka normaalissa HOPS-säätelyssä olenkin. Hyvä yritys riittää, vanhempainvapaita olen pitänyt 7 vuotta esimerkiksi.

Vierailija
7/12 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 17:10"]

Kyllä muutoksen pitäisi koskea nyt jo muitakin vai onko joku tietty yliopisto poikkeus?

Itse jouduin nyt tänä vuonna passiivirekisteriin. Aloitin opinnot joko 2002 tai 2003, aktiiviopiskelijaksi (max 2v?) pääsee takaisin vain hakemuksesta ja pitää tehdä HOPS.

[/quote]

Joku vuosi siinä oli rajana, sitä aiemmin aloittaneet saa jatkaa näillä näkymin vaikka loppuelämänsä. Jollei siis lakia muuteta. Ja koskee siis kaikkia yliopistoja.

Vierailija
8/12 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintoajan rajaus on tullut voimaan 1.8.2005 ja sen jälkeen alkaneissa perustutkintojen opiskeluoikeuksissa.

Vierailija
9/12 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun yliopistossa on otettu käyttöön passiivirekisteri johon joutuu kun on 10 v kulunut opinto-oikeuden saamisesta. Koskee ennen 2005 aloittaneita.

Eikö muualla vielä ole vastaavaa?

Vierailija
10/12 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin luonnontieteellisessä tiedekunnassa vahditaan noita suorituksia eikä pelkkä "hyvä yritys" riitä pysymään kirjoilla. Minä aloitin (heh) 1991 ja juuri keväällä sanottiin, että rajat koskevat minuakin, eikä ikuista opiskeluoikeutta enää ole kellään.

Olin tosin 8 vuotta työelämässä, mutta jäähän tuohon silti mukava määrä noita vuosia, jolloin olen yliopiston kirjoilla ollut.

Vierailija
11/12 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän edellyttää, että on ylioppilaskunnan jäsenmaksun ja YTHS maksun maksanut. Ei kai sen käyttö paljoa sen kummempaa ole kuin maksaa vakuutusyhtiölle.

Vierailija
12/12 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole jo loppunut opinto-oikeus vai monettako tutkintoa teet? MInä aloitin vuonna 1999, mutta on tässä ollut vähän väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi