Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran pallien säästäminen + luonteen muutos "huonompaan"? Kokemuksia?

Vierailija
17.08.2013 |

Tarkoitan nyt tällaista tilannetta, että kaikkien kanssa toimeen tuleva koira, joka ei pullistele tai uhittele muille, muuttuukin "korttelin" kauhuksi pallien poiston jälkeen tai jos palleja ei poisteta, kaikkien kanssa toimeen tuleva koira rupeaa rähisemään kaikille samaa sukupuolta oleville koirille/yrittää käydä kiinni.

Tein päätöksen, että koira (1v uros, joka tulee kaikkien kanssa toimeen, ei pullistele, ei rähise, ei ole remmirähjä, ei nylkytä, ei provosoidu pikku koirien rähisemiselle eikä mene sekaisin narttujen juoksuista (ja noita narttuja löytyy Paljon meidän naapurustosta).

Kaveri sitten alkoi arvostelemaan mun päätöstä -> mulla on kuulemma talveen mennessä korttelin kauhu käsissä, jota en pysty hallitsemaan, jos se saa pitää pallit + murkkuikä iskee kunnolla (nooooo, tuolla on kyllä ollut murkkuikä jo keväästä asti eli..).

Ja hänen oma koiransa leikkautettiin viime vuoden keväänä, n. vuoden ikäisenä ja se oli kuulemma samanlainen kaikkien kaveri (mitä nyt otti yhden vanhemman uroksen kanssa kunnolla yhteen, tuo kun ei siedä yhtään sitä, että toinen uros tulee selkään...). Ja on nykyisin hirveä remmirähjä (oli kyllä jo syksylläkin) ja rähisee toisille koirille. Ja tämä kuulemma johtuu murkkuiästä (voi olla, mutta kyseinen koira ei ole ns. hitaasti kypsyviä rotuja. Ja myös nuo rodut eivät ole sellaisia, että niiden kuuluisia olla aggressiivisia, jos ovat, niin se on virheellinen yksilö).

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko etsiä jonkun koirapalstan, jossa varmasti saat oikeanlaiset ohjeet tai hakeudu ongelmakoirakouluttajalle. Kirjoituksiesi perusteella teillä on jonkinmoista johtajuusongelmaa siellä taustalla. Olet jo tehnyt useamman koira-aiheisen aloituksen (tunnistaa kirjoitustyylistä). 

Sen verran vaan tuosta kastroinnista, että jos koiralla on lauman sisäinen järjestys selvä jne jne, ei pallien leikkaus muuta koiran käytöstä ainakaan huonompaan. Minulla on tästä kokemusta.

Vierailija
2/3 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt mitään aloitusta.

Ja jos vastaaja luit ollenkaan aloitusta, niin mulla ei ole tarvetta mennä mihinkään koirakouluttajalle tms. Tai ongelmakoirakouluttajalle. MIKSI PITÄISI????? Mistä sinä tuon sait päähäsi???

Oma koira siis tulee kaikkien kanssa toimeen, ei pullistele ym. ym. ym. ym. Ja saa siis sen takia pitää pallit (tämän unohdin kiireessä).

Kaverin koira on tuo, joka ärisee ym. muille koirille. Ja tappeli toisen koiran kanssa (ja nyt keväällä tappeli uudestaan toisen uroksen kanssa).

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä