Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskollisuudesta

Vierailija
15.08.2020 |

Opin aikanaan biologian opinnoissa osan ihmisistä olevan luonnostaan yksiavioisia ja osan ei. Luulen, että itse en ole, MUTTA haluaisin olla. Aiemmissa suhteissani nuorempana olin uskoton. Nykyisessä suhteessani mulla on sellainen ongelma, että mieleni etsii ikään kuin lähes alituisesti JA alitajuisesti uusia miesehdokkaita. Saatan yhtäkkiä huomata jopa käyttäytyväni flirtisti, vaikka mieheni on vieressä. Huom. tiedän, että joissain suhteissa tällainen on ok, mutta kaikissa ei ole. En haluaisi kommentteja, että älä ota niin vakavasti, saahan sitä katsella ja flirttailla. Mä en halua olla sellainen ja kärsin siitä. Koen huonoa omatuntoa, että mieheni on jopa naiivin luottavainen. Olen huomattavasti häntä kokeneempi ja olemme todenneet seksuaalisuuksistamme puhuessamme olevamme hyvin erilaisia. On myös selkeää, että mieheni kuuluu yksiavioisiin. Eikä hän itse asiassa ole hirveän seksuaalinen ihminen ylipäätään, masturbointiakin pitää rasitteena eikä sitä yleensä tee, jollei meille tule parin viikon taukoa, että ei olla ehditty tavata. No, ajauduin sivupoluille.. haluaisin kuulla teidän, jotka koette olevanne uskollisia ja yksiavioisia, mielenne toiminnasta. Luulen, että teillä on ns.sisäinen rauha ja psyykkinen energianne säästyy muihin mielenkiintoisiin asioihin. Mulla taas ei ole rauhaa ja paljon ko.energiaa sitoo miehiin ja seksiin liittyviin ajatuksiin. Haluaisin sen sisäisen rauhan, mutta onko se mahdollista, jos olen biologisesti erilainen?

Entäpä sitten te uskottomat? Miten mielenne toimii?

Sekavaa sepustusta enkä nyt tiedä saako tästä selvää mitä haen takaa. Mitä ajatuksia teillä herää?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla huono itsetunto? Huomio muilta nostaa omaa itsetuntoa eikä sillä ole sinänsä suoraan tekemistä moniavioisuuden kanssa. Lähinnä tuo, että oman puolison seurastakin tarvitsee huomiota muilta.

Vierailija
2/11 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä, että ihailen hirveästi mieheni älykkyyttä ja hän jatkuvasti oppii ja lukee uutta; filosofiaa, politiikkaa, matematiikkaa yms. Hän on pienestä asti kuulemma ollut tällainen ja saattaa pyöritellä tuntikausia mielessään matemaattisia tai filosofisia tai yhteiskunnallisia pulmia. Se on upeaa. Mihin itse taas olen tuhlannut aikani: poikiin, jatkuviin ihastuksiin, seksiin! Olen kyllä itsekin korkeasti koulutettu, mutta haluaisin niin, että muiden miesten sijaan mielessäni pyörisivät merkittävämmät asiat, etenkin kun olen parisuhteessa. Arvostan miestäni tästäkin syystä enemmän kuin itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, mistä nämä harhailevat ajatuksesi kumpuavat. Onko kyseessä ihan puhtaasti se että miehesi ei tyydytä sinua, vai se, että oikeasti haluat useamman kumppanin, vai kenties se, että sinulla on jotain epävarmuuksia liittyen ihmissuhteisiin ja pelkäät sitoutua toiseen liikaa syystä tai toisesta. (Ks. Kiintymystyylit).

Suosittelen myös juttelemaan psykologin kanssa, sitä me suomalaiset ja ihmiset ylipäätään tehdään ihan liian vähän, eikä kukaan voi pätevästi auttaa sinua ellei ole asiantuntija.

Vierailija
4/11 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä pettää aina, eikä ole koskaan luottamuksen arvoinen.  Vain typerys luottaa pettäjään.

Vierailija
5/11 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:lla huono itsetunto? Huomio muilta nostaa omaa itsetuntoa eikä sillä ole sinänsä suoraan tekemistä moniavioisuuden kanssa. Lähinnä tuo, että oman puolison seurastakin tarvitsee huomiota muilta.

Olen tutkinut tätä asiaa eikä kohdallani ole kyse muiden huomiosta, vaan siitä jännityksestä mikä seksuaalissävytteisestä vuorovaikutuksesta tulee. Suora huomio saattaa ahdistaa enkä halua olla huomion keskipiste. Se on se sähkö ja jännitys ja seksi, mikä kiinnostaa.

Vierailija
6/11 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, mistä nämä harhailevat ajatuksesi kumpuavat. Onko kyseessä ihan puhtaasti se että miehesi ei tyydytä sinua, vai se, että oikeasti haluat useamman kumppanin, vai kenties se, että sinulla on jotain epävarmuuksia liittyen ihmissuhteisiin ja pelkäät sitoutua toiseen liikaa syystä tai toisesta. (Ks. Kiintymystyylit).

Suosittelen myös juttelemaan psykologin kanssa, sitä me suomalaiset ja ihmiset ylipäätään tehdään ihan liian vähän, eikä kukaan voi pätevästi auttaa sinua ellei ole asiantuntija.

Kiitos, käyn itse asiassa traumaterapiassa ja tutkin. Kiintymystyylitkin on tiedossa. Kiinnostaisi vain kuulla miten muiden mielet toimii ja miten tulevat niiden kanssa toimeen, jos on tällainen muihin suuntautuva mieli, kuten itselläni.

Vierailija
7/11 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä pettää aina, eikä ole koskaan luottamuksen arvoinen.  Vain typerys luottaa pettäjään.

Tätähän itsekin pelkään. Siis, että joskus vielä petän taas. Siksi tässä opettelen uudenlaista, että en toistaisi tuhoisaa käytöstäni.

Vierailija
8/11 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitteko uskolliset ja uskottomat avata mielenmaailmaanne?

Olisin kiitollinen!

Vierailija
9/11 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuneena ihminen on yleensä uskollinen, haluaisi vain olla oman kumppaninsa kanssa. Moni on parisuhteessa muista syistä.

Uskollisuus on myös arvo- ja valintakysymys.

Vierailija
10/11 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastuneena ihminen on yleensä uskollinen, haluaisi vain olla oman kumppaninsa kanssa. Moni on parisuhteessa muista syistä.

Uskollisuus on myös arvo- ja valintakysymys.

Mielenkiintoista. Itse en usko kuitenkaan asian olevan näin yksinkertainen. Koska biologia.

Vierailija
11/11 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan