Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko ainoo, joka ei tajua mikä tässä kulhometodissa on niin hienoa

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tajua kans. 

Esimerkkinä siinä on porojauhelihaa ja muussia + jotain kasviksia kulhossa.

Miten tämä eroaa että ne olisivat tavallisella lautasella :o

Enemmän tiskiä ja vaivaa säästän sillä että laitan kasvikset uunipellille, päälle öljyä ja mausteita ja kypsennetään niin pitkään kunnes ovat kypsiä. Erikseen voi paistaa pihvin tai heitellä pellille sekaan lihapullia, kananugetteja tms mitä haluaakaan.

Eli minä ainakin vannon enemmän ns. peltiruoan nimeen. Ei tarvi keitellä ja mössätä muuseja kun paloittelee ne perunat ja heittää uuniin vaan. Uudet perunat tai mitkä vaan ns. satokasvikset just parhaita uunissa!

Vierailija
2/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä! Eihän tuossa ole mitään uutta ja helpompaa ku aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksinyt että miten kulho säästää tiskiltä...

Vierailija
4/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä säästää tiskiä? Onko se syvä lautanen, eikun siis kulho, jotenkin helpompi pestä kuin matala lautanen?

Vierailija
5/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä olen huomannut, että kulhoa on helpompi pitää kädessä kuin lautasta. Voi syödä samalla, kun on jossain palaverissa. Tietysti, jos on iso työpöytä, johon mahtuu lautanenkin, niin sitten ihan sama, mistä astiasta syö. 

Vierailija
6/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tykkään tehdä kulhoruokia, niihin tulee vaan helpommin koostettua enemmän kasviksia kuin että mättää saman lautaselle. Myös annoskoko on helpompi hahmottaa.

Mutta sinänsä toki, samapa tuo mille lautaselle sapuskan laittaa. Sisältö ratkaisee.

Vierailija
7/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha pari sometyrkkyä taas saamassa 15 sekuntiakaan julkisuudessa. Huoh.

Vierailija
8/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi vähentää ruoanlaittoa, jos pitää kokata erikseen proteiini, hiilarit, kasvikset ja mahdollisesti soosi? Mulle helppoa ruoanlaittoa on keitot ja muhennokset, koska siinä vaan heitetään aineet pannuun tietyssä järjestyksessä. Siihen tarvii vaan sen pannun, leikkuulaudan ja veitsen. Olen joskus tehnyt jotain kulhoruokaa ja siihen menee moninkertainen aika ja enemmän keittiövälineitä kuin johonkin chilin tekemiseen.

Vierailija
9/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ainoa. Tapasi ajatella on täysin uniikki ja olet vailla vertaa. Olet todellakin AINOA, muista se.

Vierailija
10/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne ruoat tarkoitus valmistaa siinä kulhossa, vai miten tuo säästää tiskiä?

Vierailija
11/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei tuollainen 28-v ”jaksa” laittaa ruokaa millään muulla tavalla, niin miten ne meinaa vanhempana 😂 😂

Vierailija
12/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka ilta kulhoruuan päivälliseksi/iltapalaksi. Mielestäni siihen ei kuulu muussit ja soosssit, kuten jutussa. Lisäksi olen niin tylsä, että käytän useimmiten lähes samoja ainesosia keskenään vaihdellen. Voisi sanoa että kyseessä on ruokaisa salaatti

Vierailija
13/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden turhimmat julkkikset on juuri valittu.

Vierailija
14/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulhoomo.

Nyt hei aikuisten oikeesti. Toi pariskunta vois joskus vierailla esim Ranskassa. Ettei aina siellä Thaikuissa.

Vierailija
15/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös annoskoko on helpompi hahmottaa.

Kun olin lapsi, isot lautaset olivat nykyisten leipälautastemme kokoa. Annoskoko vain suurenee, jos se lautanenkaan ei riitä, vaan pitää valita iso kulho lautaseksi.

Vierailija
16/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä tyrkkypariskunta.

Vierailija
17/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en voi käsittää kaikkien ruoka-aineiden sotkemista keskenään. Joihinkin ruokiin se toki sopii, mutta monissa toisissa taas maut ja koostumus vaativat erillään oloa. Saan kylmänväristyksiä ajatellessanikin tuota poronkäristys-muusi-parsakaali-salaattisössöä.

Vierailija
18/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ainoa. Tapasi ajatella on täysin uniikki ja olet vailla vertaa. Olet todellakin AINOA, muista se.

Oletko koskaan kuullut sarkasmista?

Vierailija
19/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä ideana oli vähemmän se astia itsessään kuin se kulhoruokien idea, eli kootaan nopeasti monista eri (ehkä valmiistakin) terveellistä ruoka-aineista monipuolinen ja tasapainoinen ateria. Siinähän postauksessa oli noita arvoja, millä valitaan. Eräänlainen lautasmalli siis.

Vierailija
20/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hän, en kyllä tajua minäkään. Ymmärrän aasialaisen tavan tehdä ruokaa, jossa se ruoka oikeasti kypsennetään kulhossa eikä tule tiskiä esim. paistinpannusta mutta tässä ei ole mitään mikä säästäisi mitenkään yhtään mitään. Ihan sama tulos kuin mättää ne tavalliselle lautaselle. Taitavat olla varsinaisia ilmapäitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan