Oonko ainoo, joka ei tajua mikä tässä kulhometodissa on niin hienoa
Kommentit (38)
No niinpä! Eihän tuossa ole mitään uutta ja helpompaa ku aiemmin.
En keksinyt että miten kulho säästää tiskiltä...
Mikä siinä säästää tiskiä? Onko se syvä lautanen, eikun siis kulho, jotenkin helpompi pestä kuin matala lautanen?
Etätöissä olen huomannut, että kulhoa on helpompi pitää kädessä kuin lautasta. Voi syödä samalla, kun on jossain palaverissa. Tietysti, jos on iso työpöytä, johon mahtuu lautanenkin, niin sitten ihan sama, mistä astiasta syö.
No minä tykkään tehdä kulhoruokia, niihin tulee vaan helpommin koostettua enemmän kasviksia kuin että mättää saman lautaselle. Myös annoskoko on helpompi hahmottaa.
Mutta sinänsä toki, samapa tuo mille lautaselle sapuskan laittaa. Sisältö ratkaisee.
Jaaha pari sometyrkkyä taas saamassa 15 sekuntiakaan julkisuudessa. Huoh.
Miten toi vähentää ruoanlaittoa, jos pitää kokata erikseen proteiini, hiilarit, kasvikset ja mahdollisesti soosi? Mulle helppoa ruoanlaittoa on keitot ja muhennokset, koska siinä vaan heitetään aineet pannuun tietyssä järjestyksessä. Siihen tarvii vaan sen pannun, leikkuulaudan ja veitsen. Olen joskus tehnyt jotain kulhoruokaa ja siihen menee moninkertainen aika ja enemmän keittiövälineitä kuin johonkin chilin tekemiseen.
Olet ainoa. Tapasi ajatella on täysin uniikki ja olet vailla vertaa. Olet todellakin AINOA, muista se.
Onko ne ruoat tarkoitus valmistaa siinä kulhossa, vai miten tuo säästää tiskiä?
Jollei tuollainen 28-v ”jaksa” laittaa ruokaa millään muulla tavalla, niin miten ne meinaa vanhempana 😂 😂
Syön joka ilta kulhoruuan päivälliseksi/iltapalaksi. Mielestäni siihen ei kuulu muussit ja soosssit, kuten jutussa. Lisäksi olen niin tylsä, että käytän useimmiten lähes samoja ainesosia keskenään vaihdellen. Voisi sanoa että kyseessä on ruokaisa salaatti
Vuoden turhimmat julkkikset on juuri valittu.
Kulhoomo.
Nyt hei aikuisten oikeesti. Toi pariskunta vois joskus vierailla esim Ranskassa. Ettei aina siellä Thaikuissa.
Vierailija kirjoitti:
Myös annoskoko on helpompi hahmottaa.
Kun olin lapsi, isot lautaset olivat nykyisten leipälautastemme kokoa. Annoskoko vain suurenee, jos se lautanenkaan ei riitä, vaan pitää valita iso kulho lautaseksi.
Mä taas en voi käsittää kaikkien ruoka-aineiden sotkemista keskenään. Joihinkin ruokiin se toki sopii, mutta monissa toisissa taas maut ja koostumus vaativat erillään oloa. Saan kylmänväristyksiä ajatellessanikin tuota poronkäristys-muusi-parsakaali-salaattisössöä.
Vierailija kirjoitti:
Olet ainoa. Tapasi ajatella on täysin uniikki ja olet vailla vertaa. Olet todellakin AINOA, muista se.
Oletko koskaan kuullut sarkasmista?
Kai siinä ideana oli vähemmän se astia itsessään kuin se kulhoruokien idea, eli kootaan nopeasti monista eri (ehkä valmiistakin) terveellistä ruoka-aineista monipuolinen ja tasapainoinen ateria. Siinähän postauksessa oli noita arvoja, millä valitaan. Eräänlainen lautasmalli siis.
Siis hän, en kyllä tajua minäkään. Ymmärrän aasialaisen tavan tehdä ruokaa, jossa se ruoka oikeasti kypsennetään kulhossa eikä tule tiskiä esim. paistinpannusta mutta tässä ei ole mitään mikä säästäisi mitenkään yhtään mitään. Ihan sama tulos kuin mättää ne tavalliselle lautaselle. Taitavat olla varsinaisia ilmapäitä
No en tajua kans.
Esimerkkinä siinä on porojauhelihaa ja muussia + jotain kasviksia kulhossa.
Miten tämä eroaa että ne olisivat tavallisella lautasella :o
Enemmän tiskiä ja vaivaa säästän sillä että laitan kasvikset uunipellille, päälle öljyä ja mausteita ja kypsennetään niin pitkään kunnes ovat kypsiä. Erikseen voi paistaa pihvin tai heitellä pellille sekaan lihapullia, kananugetteja tms mitä haluaakaan.
Eli minä ainakin vannon enemmän ns. peltiruoan nimeen. Ei tarvi keitellä ja mössätä muuseja kun paloittelee ne perunat ja heittää uuniin vaan. Uudet perunat tai mitkä vaan ns. satokasvikset just parhaita uunissa!