Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saa raskausvaatteita? Vinkit kehiin, nettishoppailu tökkii

Vierailija
14.08.2020 |

Odotan nyt esikoista ensimmäisellä kolmanneksella, kokemusta ei siis ole raskausvaateostoksista enkä kavereilta viitsi kysellä näin varhaisessa vaiheessa. En yhtään tiedä, miten oma kroppa käyttäytyy raskausaikana (olen kokoa M, 164 cm) ja jos turvotusta ym. tulee äkkiä, niin tarve isommille vaatteille voi iskeä nopeasti.

Mistä nykyisin saisi ostettua raskausvaatteita niin, että niitä voisi sovittaakin paikan päällä? Saako marketeista/ketjuliikkeistä miten raskausvaatteita? Mistä sinä löysit parhaat raskausvaatteet? Jos työssäsi edellytettiin siistiä pukeutumista, niin löysitkö jostain siistejä raskausvaatteita?

Netistä on vaikea ostaa, kun suurin osa vaatteista ei istu hyvin (tilasin ison kasan testattavaksi Hennesiltä). Tämä ongelma on ollut minulla jo ennen raskauttakin, joten mielelläni kokeilen vaatteet sovituskopissa, niin näen kuinka ne istuvat vartalolleni.

Ap

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusprismoista ja cittareista saa. Ei ole iso valikoima, mutta jotain t-paitoja, pitkähihaisia ja joku mekko saattaa löytyä. Odotusajan vaatteita ei juuri enää liikkeistä löydy, kun ihmiset tilaavat ne netistä.

Vierailija
2/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M nyt ainakin. Vieläkös niitä myös KappAhlista tai Lindexiltä löytyy? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HM:stä ne kannattaa ostaa, koska niitä kuitenkin käytetään niin vähän aikaa.

Vierailija
4/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljin aikamoisissa teltoissa raskausajat. Kaikki kireät, vartalomyötäiset vaatteet inhotti, joten ostin suosiolla pari kokoa isompana vaatteita. Hyvin mahtui isompikin vatsa sisään.

Kannattaa tsekata myös plusmallistot, jotkut vaatteet voisivat sopia tuunaamalla tai ihan sellaisenaan?

Vierailija
5/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt monella Hennesillä pk-seudulla ja Turussa. Tarjolla on vain pieni hylly, jossa on muutamia pitkähihaisia, t-paitoja ja trikoohousuja. Lisäksi kyltti, että nettisivuiltaan voi tilata lisää ja siksi myymälässä ei ole enempää valikoimaa.

Ap

Vierailija
6/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa myy netissä

kannattaa tsekata perus lindexit ja kappahlit, joskus niissä on kai raskausvaatteitakin ollut?

Vierailija
7/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen saumattomat ja joustavat alushousubokserit ovat täydellisen mukavat. Kangasta on sopivasti vatsankin puolella ja voi vetää vaikka rintojen alle asti. Sellainen tyköistuva malli, jossa etuvarustukselle varattu tila venyttyy  raskausvatsan ympärille. Menevät aivan täydestä ja näyttävät hyvältä. 

Samoin T-paidat toimivat hyvin, kun oma koko on M ja miehellä L ja XL. Päällyshousuja joutuu kyllä etsimään.

Vierailija
8/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-tilasin hennesiltä äitiysalusvaatteet, hyviä oli

-housuiksi tilasin hennesin trikoita

-muuten ostin pari paitaa marketista

Vierailija
9/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt toisen raskauden loppusuoralla, ja taas joutunut toteamaan, että kaupoissa on ihan älyttömän onneton valikoima. Jostain h&m voi tosiaan löytää, ja sitten on näitä hieman kalliimpia erikoisliikkeitä, mihin en itse ole viitsinyt rahojani kiikuttaa muutaman kuukauden vaatteiden takia.

Olen tehnyt sen ratkaisun, että ostan vain jotain edullisia vaatteita vähän isompana, näin kesällä on ollut helppo suosia sen mallisia mekkoja, että antavat mahalle periksi, sekä joustavia legginsejä ja tunikoita. Näitä tuli esikoisen jälkeen käytettyä kotivaatteina sitten muutenkin, toisin kuin jotain nimenomaisia raskausvaatteita.

Vierailija
10/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin Prismasta jotain sopivia äitiysvaatteita.

Myös tuo vinkki, että osa isokokoisemmista vaatteista voi käydä raskaanakin. 

Löytyykö miehen vaatekaapista kivoja neuleita tai muita, joita voisit hyödyntää?

Vierailija
11/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika surkeesti valikoimaa missään. Itse sain esikoisen tossa pari päivää sitten, syntyi kuukauden etuajassa, en siis ollut mitään imetysliivejä hankkia. Ja nyt on hirvee metsästys päällä että mistä saan sopivat imetysliivit kun noi tissit on ihan jäätävän kokoset. Joka paikassa on vaan jotain d kuppiin asti ja sehän nyt ei riitä alkuunkaan, kun normaalikoko ennen raskautta oli 70D. Ja nyt se on paaaaljon isompi.

Yhdet raskaushousut ostin mitään muuta en raskauden aikana. Tavalliset pitkät topit meni päälle, pitkähihasia ei nyt kesällä hirveesti tarvinnut niin en hankkinut.

Vierailija
12/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivijalkakaupoissa on aika onneton valikoima raskausvaatteita. Jotain taisin löytää kampin bebesistä ja sitten muistaakseni name it-myymälöissä on joitain mamalicious-merkin vaatteita.

Minä päädyin ostamaan vaatteet netistä, en olisi pärjännyt h&m:n valikoimalla. Heiltä taisin ostaa farkut ja pari äitiys/imetysteepaitaa.

Töihin ostin kolme joustavaa kotelomekkoa (musta, punainen ja kuviollinen). Lisäksi kaksi neulemekkoa. Näillä vedin koko raskauden, iskin kotelomekkojen päälle aina neuletakin/bleiserin, kolmea mekkoa ja vanhoja neuleita/bleisereitä sekoittamalla sain yllättävän monta asukokonaisuutta.

Mekot taisin kaikki tilata new look-merkiltä, on yhtä halpa kuin h&m eli kaikki mekot olivat yhteensä alle satasen ja hyvin kestivät raskausajan.

Vierailija
13/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää 🙈 Luin että mistä saa raiskausvaatteita

Vierailija
14/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aika surkeesti valikoimaa missään. Itse sain esikoisen tossa pari päivää sitten, syntyi kuukauden etuajassa, en siis ollut mitään imetysliivejä hankkia. Ja nyt on hirvee metsästys päällä että mistä saan sopivat imetysliivit kun noi tissit on ihan jäätävän kokoset. Joka paikassa on vaan jotain d kuppiin asti ja sehän nyt ei riitä alkuunkaan, kun normaalikoko ennen raskautta oli 70D. Ja nyt se on paaaaljon isompi.

Yhdet raskaushousut ostin mitään muuta en raskauden aikana. Tavalliset pitkät topit meni päälle, pitkähihasia ei nyt kesällä hirveesti tarvinnut niin en hankkinut.

Jos haluat suomalaisesta liikkeestä tilata suosittelen Lumingerie!

Muuten esimerkiksi brastop tai hotmilkin omat sivut on hyviä ja luotettavia, suosittelen.

Vierailija
15/15 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarvikkeella on valikoimaa myymälässä Vantaalla samoin Ozbabylla. Ehkä muillakin lastentarviliikkeillä on äitiysvaatteita. Kannattaa käydä katsomassa.