2600e käteen, hyvä vai huono?
Veroprosentti 12 muistaakseni. Onko tuo ok? Mitä te muut saatte keskimäärin?
Kommentit (28)
Jos tekee puolikasta päivää, niin onhan tuo ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä, mutta veroprosentti ei voi olla oikein. Tuon neton saa noin 4200e brutolla.
Paitsi jos olet EUlla töissä, esim echa. niillä on kevennetty tuloveroprosentti tavalliseen kansalaiseen verrattuna, koska xyz?
Aika pieni veroprosentti...
T: brutto 4800€, netto 3000€, veroprosentti 28
Aika hyvi. Itse saan vaan jotain tonnin käteen ja vero-% on 47%. Tai jotain, en muista oliko ennen vai jälkeen verojen tuo %.
T. Jemina
No ei kyllä tuollaista veroprosenttia tasan ole tai sit on mojovat mätkyt tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä, mutta veroprosentti ei voi olla oikein. Tuon neton saa noin 4200e brutolla.
Jep, veroprosenttihan voi vaikka ollakin tuo, mutta aikamoiset mätkyt edessä verovuoden päätteeksi.
Aika pieni veroprosentti sulla. Mulla on 3100 brutto, netto on 2200. Veroprosentti 18,5%.
Tuo nyt riippuu niin monesta asiasta. Olen 35-vuotias insinööri, joka on ehtinyt jo tehdä myös kaksi lasta. Minulla on netto noin 2600. Ja tässä iässä se tuntuu ihan sopivalta palkalta. Työuraa paljon edessä ja lapset tehtynä. Joten runsaasti aikaa hilata palkkaa ylöspäin. Olen alalla joka on suht vakaa, jopa korona aikaan. Ja alan asiantuntijoita on suhteellisen vähän.
Tuolla palkalla minäkin viitsisin tehdä töitä, mutta ei ole tarjolla vastaavia hommia
T: aina työttömänä ollut 34v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä?
30
Aika normissa tuo on.
Jos oot 20, rahaa pitäis jäädä 1500
25, 2000
30, 2500
35, 3000
40, 3500
45 ja eteenpäin alkaa sitten vaatimaan jo toimia. Mut tässä iässä pitäis olla jo asuntovelat maksettu ja kakarat hankittu.
Hyvä. Tonni enemmän kuin esim itse saan käteen. 12 000e vuodessa olisi enemmän ylimääräistä rahaa, kyllähän se kelpaisi, koska nytkin tulen kyllä ihan ok toimeen.
Mulla on veroprosentti 12 ja BRUTTOTULOT tuon verran. Hmm.
En pärjäis mitenkään. Kiinteät kulut tällä hetkellä tuon verran, mutta onhan tuo enemmän kuin keskimäärin ja se on aina hyvä tavoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä?
30
Aika normissa tuo on.
Normia ei ole se, että tuon ikäinen kyselee tyhmiä eikä mukamas tiedä, mitä suurin osa suomalaisista saa.
Vierailija kirjoitti:
En pärjäis mitenkään. Kiinteät kulut tällä hetkellä tuon verran, mutta onhan tuo enemmän kuin keskimäärin ja se on aina hyvä tavoite.
Kiinteät kuluthan on pitkälti omia valintoja. Miljonääreilläkin kiinteät kulut saattavat olla 50 000e/kk ja vähemmällä ei vain pärjää.
Ihan ok jos tuon saa joka viikko käteen.