Mihinkä aikaan nukkumaan 9v-13vuotiaat lapset?
Mihin aikaan täytyy olla sängyssä ja mihin aikaan sammuu valot ja täytyy nukkua?
Kommentit (28)
Meillä 8,11 ja 13v menevät nukkumaan klo 22 maissa. Joskus viimeisiä ääniä kuuluu kuitenkin 22:30, mutta sen jälkeen on oltava jo hiljaista. Herätykset kouluaamuina 7-8, riippuen onko 8 vai 9 aamu (8v:llä aina onneksi 9 aamu).
Tuon aikaisempaan nukkumaan menoon ei usein pystyttäisikään isompien lasten treeniaikojen vuoksi. Vanhin usein kotona vasta 21:30 maissa ja keskimmäinen vähän vajaa 21.
Te joiden teini valvoo yli kymmeneen. Valvotteko niin kauan, että hän nukahtaa?
Meidän 12v tulee toimeen vähillä unilla, mutta minä en. Mun on oltava nukkumassa viim klo 22, ett jaksan aamulla herätä. Herätys 4.45- 6 riippuen siitä moneenko menen töihin.
12 v. saa yl. unen vasta klo 23 maissa ja jotenkin tuntui hölmöltä mennä nukkumaan ennen häntä. Klo 22 pitää mennä omaan sänkyyn, lukea vielä saa, mut ei räplätä kännyä. Aamuisin teini herää yl itsekseen, toki herätyskello on soittamassa.
Tuo on todella aikaista 9v sais valvoo 10
9v menee nukkumaan puoli yhdeksältä. Tosin usein iltasadun kanssa varsinainen nukkumaanmeno venyy lähelle yhdeksää. Herätys kouluun on puoli seitsemältä.
Meillä lapset menee nukkumaan klo 21 ja klo 7 viimeistään aamulla herätään.
Vierailija kirjoitti:
Te joiden teini valvoo yli kymmeneen. Valvotteko niin kauan, että hän nukahtaa?
Meidän 12v tulee toimeen vähillä unilla, mutta minä en. Mun on oltava nukkumassa viim klo 22, ett jaksan aamulla herätä. Herätys 4.45- 6 riippuen siitä moneenko menen töihin.
12 v. saa yl. unen vasta klo 23 maissa ja jotenkin tuntui hölmöltä mennä nukkumaan ennen häntä. Klo 22 pitää mennä omaan sänkyyn, lukea vielä saa, mut ei räplätä kännyä. Aamuisin teini herää yl itsekseen, toki herätyskello on soittamassa.
Kyllä se teini osaa ite nukahtaa, ei sun tarvi valvoa.
Mun lapset on 10 ja 13 10v menee 21 sänkyyn unta saa 21.5-22 ja sit 13v menee sänkyyn yleensä 22-23 niinku vaihtelee mut unta saa yleensä 0.00 ja kännykkää kattoo aina hetken. Lomalla sit ei hirveesti rajoi kunhan kaikki on viimeistään 3.00 ees nukkumassa kesälomalla ollaan valvottu monta kertaa koko yö. Kun sitä puhelinta näprätään ja karkkia syödään. Toki ei voi koko yötä karkkia mässyttää ja valvoa mutta joskus nyt vain niin on käynyt. Pitäisikö laittaa enemmän rajoja? Mielestäni iha sma
Omiin huoneisiin kömpivät n. 21.00, 23.00 käyn tarkistamassa, että ovat unessa. Noin kouluiltoina, muulloin ei ole aikatauluja.
10 ja 12 vuotiaat.