Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 7kk ei nukahda

Vierailija
14.08.2020 |

Yleensä nukahtaa aamupäiväunille vaunuihin noin 40min kävelyn jälkeen. Sama keskipäivällä, tällöin nukahtamisaika vaan on helposti pidempi. Öisin vauva heräilee parin tunnin välein ja nukahtaa vain rinnalle.

Nyt alkaa väsyttää jatkuva tuntikausien kävely ja se ettei vauvaa saa nukahtamaan omaan sänkyyn. Olen ajan saatossa välillä testannut eri tapoja saada vauva nukahtamaan sänkyyn mutta kun tunti nukutusta on kulunut olen luovuttanut kun vauva ei vaan nukahda. Ei auta olenko vieressä, silitän, hyräilen, ihan mitä vaan.

Nyt mies haluaa testata että kauanko menee että vauva nukahtaa. On mennyt melkein 2h eikä se vieläkään nuku. On ollut ihan hyvälläkin tuulella mutta tuntuu väärältä pitää sitä vain pimeässä sängyssä, mies on kyllä sen kanssa. Miten kauan tätä nyt voi jatkaa? Mitä jos se vaan ei koskaan nukahda? Kuitenkin melkein joka aamu nukkuu tässä aamupäivällä ehkä tunnin verran eli mielestäni tarvitsee ne unet. Onko tämä eka kerta vaan vaikea, helpottuuko koskaan? Olen ihan hermoraunio kun kuuntelen taas vauvan itkua (mies kyllä siis lohduttaa mutta parempi etten mene väliin häseltämään..). Meillä on muuten ihan hyvä päivärytmi ja kaikki yritetään tehdään samaan aikaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vauva ei nukkunut koskaan itse päiväunia sängyssä vaan nukkui aina sylissä. En sitä sen enempää stressannut vaan katsoin paljon Netflixiä. Myöhemmin, kun mies oli kotona vauvan kanssa (palasin töihin, kun vauva oli 5kk, asuinmaassamme on parin kuukauden äitiysloma), vauva sitten nukkui miehen sylissä kaikki päiväunet. Yritimme kyllä kaikkemme, mutta ei vaan toiminut - vauva halusi läheisyyttä eikä suostunut nukkumaan missään muualla. Pisin unikoulu jatkui 2,5kk, mutta olimme niin väsyneitä, että luovutimme tässä vaiheessa, kun mikään ei muuttunut.

Öisin oli vieressä ja heräili tunnin välein. Nyt lapsi on yli vuoden ja nukkuu päiväunet ilman isiä/äitiä meidän sängyllä, öisin on meidän vieressä, kun oma sänky ei vieläkään kelpaa. Olemme vain sopeutuneet tilanteeseen, se on mitä on eikä sille oikein mitään voi. Itse en missään vaiheessa imettänyt, koska en halunnut, että vauva on liian kiinni minussa ja mieheni voi myös vapaasti hoitaa ruokkimiset. Jos olisin imettänyt niin luulen, että tilanne oli ollut vielä haastavampi. 

Sinuna luovuttaisin ja antaisin vauvan nukkua sylissä. Katso Netflixiä äläkä turhaan stressaa kotitöistä. Mitään rytmiäkään ei pystytty ylläpitämään, koska lapsi ei yksinkertaisesti ollut väsynyt tai nälkäinen samaan aikaan, vaikka näitäkin yritettiin useampiakin viikkoja putkeen. Rytmi on kyllä nyt jo löytynyt. Olen tyytyväinen, että lopulta päätin vain mennä vauvan mukaan enkä halunnut stressata turhaan. Miehen kanssa  myös jaoimme yöt niin, että toinen oli vierashuoneessa ja toinen vauvan kanssa. Tämä pelasti sen loputtoman väsymyksen, suosittelen lämpimästi. Vaikka minulla on vaativa työ, silti valvoin vauvan kanssa sen joka toisen yön, koska en halunnut, että mies on kuoleman väsynyt öiden vuoksi. 

Vierailija
2/2 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle tuttuja Facebookista ryhmä Muksuperheen uni ja Instagramista uniohjaajat esim. Uneksija ja Sleepy.fi?

Unikouluhan teidän pitäisi pitää, em. paikoista voi saada apua siihen. Eurot kun laittaa jonoon niin voi saada ihan henkilökohtaista apua uniohjaajilta. Suosittelen myös kirjaa Unihiekkaa etsimässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän