Nutrauksesta
Voisiko sellainen toimia näin alkuun että nutraisi ma-pe ja la-su söisi ihan normaalisti?
Meillä on viikonloppuisin aina menoja yms niin silloin tuo nutraus tuntuu hankalalta.
Tai söisi tavallisen aamupalan että päivällisen ja 2-3 nutria?
Kommentit (6)
Toimiihan se, mutta itse en tuota tekisi. Syy on se, että täysnutraamalla ma-pe pääset ketoositilaan, joka vie nälän pois ja tekee olon hyväksi. Jos sitten kuitenkin katkaiset kuurin viikonlopuksi ja syöt tavallista ruokaa, ketoosi katkeaa ja kun maanantaina aloitat uuden nutrausjakson, joudut taas kärsimään alkuoireita pari-kolme päivää kunnes pääset uudelleen ketoosiin.
Mutta siis voit kyllä kokeilla, ehkä olet niitä joille ei tule VLCD-kuurista alkupäivänäkään kovin voimakkaita oireita, ja silloin tuo voisi sinulle toimia. Minulle ei ikinä, koska tosiaan päätä särkee, kuvottaa, palelen jne ne ekat 3 päivää, enkä haluaisi kokea sitä joka viikko.
Voisiko noita Nutrilet jauheita käyttää tuossa 5/2 paastodieetissä? Eli söis kahtena päivänä esim 4 jauhepussia niin tulis melkein se 500 kaloria. Onko joku koittanut tätä? Tuntuu kauheen hankalalalta laskea kaloreita jos itse tekee ruuat, melkein pitäs valmisaterioita syödä kun menee herkästi muuten yli sen 500 kalorin.
Vastaaja nro 3 kertoi jo tärkeimmän.
Jos et kaipaa ketoosia, voit hyvin nutrata vaikka aterian/päivä tai käyttää pusseja 5/2-dieetissä. Jos kestät hyvin ketoosin ensioireita, voit hyvin nutrata ma-pe ja syödä viikonloppuna normaalisti aloittaen dieetin taas maanantaina.
AP:lle, mikäli et syö viikonloppuna ihan järjettömiä määriä, laihdut tuollakin menetelmällä. Itselleni se ei sopisi, koska kaipaisin ketoosin tuomaa keveyttä ja helppoutta oloon.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 17:01"]
Vastaaja nro 3 kertoi jo tärkeimmän.
Jos et kaipaa ketoosia, voit hyvin nutrata vaikka aterian/päivä tai käyttää pusseja 5/2-dieetissä. Jos kestät hyvin ketoosin ensioireita, voit hyvin nutrata ma-pe ja syödä viikonloppuna normaalisti aloittaen dieetin taas maanantaina.
AP:lle, mikäli et syö viikonloppuna ihan järjettömiä määriä, laihdut tuollakin menetelmällä. Itselleni se ei sopisi, koska kaipaisin ketoosin tuomaa keveyttä ja helppoutta oloon.
[/quote]
makeaa ei onneksi tee mieli. Ateriakoot pidän niukkoja. Lähinnä joku salaatti ja kanaa/kalaa. Aamu alkaa kahvilla ja kunnon ruisleivällä.
Tässä olisi lähes 30kg laihdutettavaa, olen jakanut sen mielessä 15kg nyt loppuvuoteen ja toiset 15kg keväälle.
toki jos nyt loppuvuonna lähtee enemmän, olen hyvin iloinen.
Reissussahan nuo Nutrit just on käteviä, shakeriin vaan vettä mukaan ja sitten ravistaa pirtelön, kun on ruoka-aika.
Itse korvaan silloin tällöin 1-2 ateriaa Nutreilla, en ole koskaan täysnutrannut (enkä aio).