E-pilleri ja halut meni välittömästi.. Muilla käynyt näin?
Aloitin viikko sitten yaz merkkiset e-pillerit. Alkuun ei ollut mitään, eikä sivuvaikutuksia. Mutta eilen huomasin että kaikki halut ovat kuivuneet kasaan! Mieheni yritti eilen petipuuhia ehdottaa ja illalla yritti kosketella ja lämmitellä, mä en sitten lämmennyt yhtään ja tuntui vaan kamalan oksettavalta kun yritti hyökkäillä päälle! Ennen olin ihan innoissani kun mies halusi seksiä... :( Pillerit pois käytöstä vai mikä avuksi?
Lisäksi kysyisin tälläistä kun kesti menkat 3 pv ja sen jälkeen on tiputellut koko aika, onko normaalia?
Kommentit (6)
Ensimmäisen kierron aikana on täysin tavallista että sen koko laatan ajan on tiputteluvuotoa. Se ei tarkoita ettei pillerit sovi sinulle tai että vuotoa olisi jatkossakin.
Tuo haluttomuusasia on sellainen, että senkin suhteen kannattaisi odotella muutama kk että keho tottuu uuteen hormonaaliseen tilaan. Voi olla että halut palaa. Mutta voi olla että ei. Itselläni matalahormoniset pillerit vie täysin halut, kuivattaa ihon ja limakalvot jne. Mutta yllättäen korkeahormoniset toimii hyvin, minun pilleriongelmani loppuivat täysin kun gynekologi ehdotti vaihtamista vanhan sukupolven Microgynon-pilleriin.
Minulla pillerit on vieneet himokkuuden täysin merkistä riippumatta, ainoastaan hormonikierukka oli erilainen, mutta ei valitettavasti sopinut muuten. Mies käyttää nykyään hyvin mielellään kondomia siis. Minulla katosi himot aina myös raskauksien aikana.
Kannattaa kuitenkin se 3-4kk kokeilla että tottuuko elimistö.
Toimiihan tuo ehkäisy nyt hyvin, kun ei harrasta seksiä niin ei tule raskaaksi.
Minä taas kyselisin, millä aikavälillä teille on sivuvaikutuksia tullut? Olen puoli vuotta pillereitä syönyt enkä ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Ennen niin epäsäännölliset kuukautiset ovat nykyään kellontarkat, vuotokin vähän niukentunut, kipuja mulla ei ole koskaan ollut. Haluja on kuin pienellä pupulla... tuntuu vain liian hyvältä ollakseen totta, kun niin monelle tulee pahoja sivuvaikutuksia, niin saatankohan tulla tästä olotilasta vielä rytinällä alas?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 15:05"]
Minä taas kyselisin, millä aikavälillä teille on sivuvaikutuksia tullut? Olen puoli vuotta pillereitä syönyt enkä ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Ennen niin epäsäännölliset kuukautiset ovat nykyään kellontarkat, vuotokin vähän niukentunut, kipuja mulla ei ole koskaan ollut. Haluja on kuin pienellä pupulla... tuntuu vain liian hyvältä ollakseen totta, kun niin monelle tulee pahoja sivuvaikutuksia, niin saatankohan tulla tästä olotilasta vielä rytinällä alas?
[/quote]
Kyllä ne tulee suunnilleen heti. Tuskin enää puolen vuoden jälkeen muuttuu asia. Olet niitä onnellisia joille hormoniehkäisy toimii erinomaisesti!
Noista ns. välivuodoista, niin joillekin pillereille on yleisempää kuin joillekin toislle, että vuotelee - en tiedä noista käyttämistäsi, mutta kannattaa kysyä määränneeltä lääkäriltä.
Noista haluista taas - en itse tajunnut, kun pillereirä käytin, että haluja ei ollut, mutta, kun lopetin ja halut palasivat, niin tajusinh, että huonosti oli haluttanut ja oli aivan ihana haluta taas =) Siinäkin asiassa eri pillerit eri ihmisillä toimivat eri tavoin, joten kannattaa vaihtaa merkkiä, josko eivät niin kovasti vaikuttaisi! Parisuhde kärsii, kun ei vaaaaan jaksa kiinnostaa - se on epänormaalia!