Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alavatsan krampit tms raskauden aikana

Vierailija
12.08.2013 |

Olen viikolla 16. ja nyt on lauantaina ja tänään ollut polttavia kramppeja alavatsalla; kesto muutama sekunti. Samanlainen tunne kuin silloin kun sairastuu ripuliin ja suolisto alkaa tyhjentyä. Sorry vertaus mutta kuvaa parhaiten.

Kävin eilen antamassa virtsanäytteen ja se oli puhdas. Oli pientä kirvelyä virtsatessa eli ajattelin joskos olisi pissatulehdus.

Muita oireita ei ole ollut. Kuuluvatko krampit normaaliin kudosten venymiseen tms? Esikoista odotan eli ummikko olen :D

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Krampit" voivat johtua joko kohdun normaalista kasvusta tai voivat olla myös ns. ennakoivia "harjoitussupistuksia", jotka myös ovat normaaleja tuossa vaiheessa raskautta. Mutta ne eivät ole yleensä niin kuin sanoit "polttavia", vaan kivuttomia.  Ne voi tuntea ihan kädelläänkin, kun kohtu kovettuu.

Jos kramppisi ovat "poltttavia" eli myös sitten kivuliaita, pyytäisin lääkärin heti tsekkaamaan kohdunsuun: koska jos kohdunsuu on pehmennyt/auennut tietyn verran, "kramppisi" voivat silloin ennakoida ennenaikaista synnytystä.

Itselläni oli kyllä noita "harjoitussupistuksia" aika lailla ennen molempien vauvojen syntymää. Silloin minulle aina sanottiin, että se on ihan normaalia, että kohtu kovettuu. Minulla noita kivuttomia supistuksia tuli molemmissa raskauksissa juuri noilta viikoilta eli 16 lähtien. Kivuttomista supistuksista huolimatta (olin vielä sairaslomalla makuuasennossa, kun kohdunsuu koko ajan aukeni) minulta meni lapsivesi molemmilta vauvoilta viikolla 36.

Eli turha sanoa, ettei supistuksista tarvitse välittää, jos ne ovat kivuttomia.

Sinuna menisin heti gynelle, jos on "polttavaa" tunnetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla