Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äideille tiedoksi: koronapelko ei ole hyvä syy olla päästämättä lastasi kouluun

Vierailija
12.08.2020 |

Se on luvaton poissaolo. Näin toistettiin myös radiossa uutisissa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha.

Sinä  olet itse hysteerikko joka on luvatta poissa osastolta. Sen verran paljon riehut nyt täällä.

Vierailija
2/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on sekä oikeus että velvollisuus suojella lastensa terveyttä ja elämää. Tilanne on muutenkin tarpeeksi vaikea heille, jotka tällaisen päätöksen joutuvat tekemään, että joku idiootti vauvapalstalla tulee vielä aukomaan päätä siihen päälle. Osaatko ajatella, mitä tekee perheen hyvinvoinnille se, että jos kouluun meno pelottaa liikaa ja sinne silti on 'pakko' mennä?

https://yle.fi/uutiset/3-11483457

Tässä Yleltä linkki tältä aamulta riskiryhmäläisten oikeudesta etäopetukseen. Uskon, että tällaisessa tilanteessa, kun pelko on niin suuri, ettei kouluun pysty menemään, etäopetus on vaihtoehto myös heille. Jokaisessa koulussa ihan varmasti on muutenkin sellaisia, joiden perheessä on riskiryhmää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun oireilevaa lasta ei saa viedä hoitoon eikä päästää kouluun ja meidän lapsissa on koko ajan päiväkodin mielestä joku oire, niin ei tuota vanhintakaan uskalla kouluun päästää tartuttamaan muita. Pienimmän nenä valui taas aamulla päiväkodin eteisessä, ei auttanut muu kuin palata kotiin. Itkuisen lapsen nenä valuu usein, nyt siitä on tullut koronan oire.

Vierailija
4/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvattomat poissaolot nyt tässä maailmantilanteessa on vähäisimpiä murheita.

Vierailija
5/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmäläiset voivat jäädä etäopetukseen, muut voivat hakeutua kotikouluun.

Vierailija
6/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmäläiset voivat jäädä etäopetukseen, muut voivat hakeutua kotikouluun.

Etäkouluun voi myös jäädä jos perheenjäsen on riskiryhmäläinen.

Koululla ei ole edes oikeutta vaatia perheenjäsenen terveystietoja.

Vierailija
7/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne on se että minä olen riskiryhmäläinen.

Esikoinen on abi ja kirjoittaa jo ensi kuussa. Ja hänen koulussaan abit on etäopetuksessa.

Meillä on firma joka pitää saada pyörimään, oli mikä oli.

On aika ilmeistä, että se perheen peruskoululainen ei nyt mene lähiopetukseen, varsinkin kun Helsingissä ei edes testitiedot ole ajan tasalla.

Vierailija
8/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmä vanhempi, hae rehtorilta etäkoulua lapsellesi.

Olet oikeutettu siihen.

T. Hakenut.

Vierailija
9/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy sääliksi monia lapsia. Ensinnäkin se pelko joka iskostetaan jo lapsena pelkäämään pöpöjä ym hysteerisesti... Se kulkee lapsen mukana ja tekee elämästä todella hankalaa. Toiseksi sosiaalinen eristäytyminen kriittisessä kasvuvaiheessa jolloin vertaisten seura on äärimmäisen tärkeää. Tämäkin pilataan. Puhumattakaan koulunkäynnin taidoista, joka on iso kokonaisuus muutakin kun sitä että tehdään tehtävät.

Huolestuttavaa mitä tästä joillekin lapsille seuraa.

Vierailija
10/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoinen on abi ja kirjoittaa jo ensi kuussa. Ja hänen koulussaan abit on etäopetuksessa.

On aika ilmeistä, että se perheen peruskoululainen ei nyt mene lähiopetukseen, varsinkin kun Helsingissä ei edes testitiedot ole ajan tasalla.

Nyt en ymmärtänyt.. Miten tuo firma liityi asiaan? Ai että te pyöritätte firmaa vaikka mikä olis ja missä tahansa olosuhteissa, mutta lapsi ei saa mennä kouluun?

Vierailija
11/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, onko isien luvallista olla päästämättä lasta kouluun koronan vuoksi?

Vierailija
12/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, onko isien luvallista olla päästämättä lasta kouluun koronan vuoksi?

Kuka isä tekee niin? :D Äidit ne tässäkin päsmäröi kaikkkia.

Vierailija
13/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärtänyt.. Miten tuo firma liityi asiaan? Ai että te pyöritätte firmaa vaikka mikä olis ja missä tahansa olosuhteissa, mutta lapsi ei saa mennä kouluun?

Semmosta se on kun ei ole älyä jaettu.

Meillä vanhemmilla ei ole varaa sairastua. Yrittäjillä harvemmin on.

Vierailija
14/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käy sääliksi monia lapsia. Ensinnäkin se pelko joka iskostetaan jo lapsena pelkäämään pöpöjä ym hysteerisesti... Se kulkee lapsen mukana ja tekee elämästä todella hankalaa. Toiseksi sosiaalinen eristäytyminen kriittisessä kasvuvaiheessa jolloin vertaisten seura on äärimmäisen tärkeää. Tämäkin pilataan. Puhumattakaan koulunkäynnin taidoista, joka on iso kokonaisuus muutakin kun sitä että tehdään tehtävät.

Mieluummin terve lapsi joka saa jatkaa elämäänsä terveenä kuin kuollut tai terveytensä iäksi menettänyt.

Vierailija
15/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää vissiin koko perheen pysyä kotona jos jollakin on oireita.

Itse ainakin olen joutunut ihmeellisen ryöpytyksen kohteeksi kun olen liikkunut kodin ulkopuolella vaikka lapsella on flunssan oireita 😳

Lapsi nyt pysyy joka tapauksessa kotona kunnes saa negatiivisen koronatestin. Mutta en tiennyt että se vaatimus koskee koko perhettä.

Tämä ryöpytys on tullut taholta, joka ei pidä koronapelkoa hyväksyttävänä syynä poissaoloon koulusta. Hermostui kuitenkin kun asioidessani ko. tahon kanssa kerroin lapseni odottavan tulosta koronatestistä.

Hassua että haluavat lasten ja perheiden sekä koulujen henkilökunnan altistuvan koronalle. Pelkoa ei saa olla. Mutta menevät itse hysteerisiksi jos flunssaoireisen perheenjäsen käy lähellään.

Vierailija
16/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö etäopetus vanhemman riskiryhmäläisyyden vuoksi hakea johonkin tiettyyn päivämäärään mennessä, vai voiko aluksi mennä lähiopetukseen ja katsoa, miten tilanne kehittyy, ja hakea sitten?

Tiedän että meillä ei Helsingissä pysty pitämään turvavälejä kouluissa, se sama luki myös rehtorin Wilma-viestissä suoraan, että koulussamme ei ole mahdollista pitää turvavälejä. Ne ovat yksinkertaisesti niin täynnä oppilaita. Joten ellei tule maskeja kouluihin, niin on varmaan pakko ottaa etäopetukseen.

Tietääkö joku, mistä voisin palkata jonkun yksiyyisen opettajan tukemaan lapsen koulunkäyntiä? Mistä sellaisen open löytää?

Vierailija
17/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitää vissiin koko perheen pysyä kotona jos jollakin on oireita.

Itse ainakin olen joutunut ihmeellisen ryöpytyksen kohteeksi kun olen liikkunut kodin ulkopuolella vaikka lapsella on flunssan oireita 😳

Lapsi nyt pysyy joka tapauksessa kotona kunnes saa negatiivisen koronatestin. Mutta en tiennyt että se vaatimus koskee koko perhettä.

Tämä ryöpytys on tullut taholta, joka ei pidä koronapelkoa hyväksyttävänä syynä poissaoloon koulusta. Hermostui kuitenkin kun asioidessani ko. tahon kanssa kerroin lapseni odottavan tulosta koronatestistä.

Hassua että haluavat lasten ja perheiden sekä koulujen henkilökunnan altistuvan koronalle. Pelkoa ei saa olla. Mutta menevät itse hysteerisiksi jos flunssaoireisen perheenjäsen käy lähellään.

Heillä on varmaan perusturvallisuus järkkynyt ja haluaisivat, että kaikki olisi niin kuin ennenkin ja silloin kaikki, mikä muistuttaa korona-ajasta, hermostuttaa heitä ja saa pois tolaltaan. Ovat myös niitä maskien vastustajia, koska nehän muistuttavat pelottavasti epänormaalista.

Vierailija
18/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö etäopetus vanhemman riskiryhmäläisyyden vuoksi hakea johonkin tiettyyn päivämäärään mennessä, vai voiko aluksi mennä lähiopetukseen ja katsoa, miten tilanne kehittyy, ja hakea sitten?

Tiedän että meillä ei Helsingissä pysty pitämään turvavälejä kouluissa, se sama luki myös rehtorin Wilma-viestissä suoraan, että koulussamme ei ole mahdollista pitää turvavälejä. Ne ovat yksinkertaisesti niin täynnä oppilaita. Joten ellei tule maskeja kouluihin, niin on varmaan pakko ottaa etäopetukseen.

Tietääkö joku, mistä voisin palkata jonkun yksiyyisen opettajan tukemaan lapsen koulunkäyntiä? Mistä sellaisen open löytää?

Ei pidä. Tietenkin sen voi tehdä ihan jo tilanteenkin mukaan.

Itse laitan lapsen maskin kanssa kouluun ja katson miltä alkaa näyttää. Kuskaan koulumatkat, ettei ole ylitäysissä koronabusseissa (nämä linjat kun on juurikin niitä joilla kuljetaan testeihin).

Vierailija
19/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on hallituksen päättämättömyys. Eivät osaa tehdä jämäköitä ja järkeviä päätöksiä, ja porukka joutuu itse linjaamaan toimintaa. Muualla on tehty tarvittavat toimenpiteet, ei niitä veivata ja vetkuteta. Tämä naishallitus pakoilee vastuutaan, tappelee keskenään, eikä osaa tehdä tiimityötä. Yllättikö? No ei.

- N38, naisten johtaminen ja keskinäinen tappelu niin nähty, 1/10 kykenee järkevään johtamiseen ja rationaaliseen tiimityöskentelyyn

Vierailija
20/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin terve lapsi joka saa jatkaa elämäänsä terveenä kuin kuollut tai terveytensä iäksi menettänyt.

Mielenterveys on myös terveyttä. Mielestäni on todella itsekästä vanhemmalta laittaa itsensä lapsen hyvinvoinnin edelle. Ehkä jotkut syöpähoidot tai todella vakavat muut riskiryhmät jotenkin ymmärrän, joskin niissäkin tapauksissa lapsen elämässä olisi hyvä olla jotain normaalia, ei vain aikuisen sairaus ja sen ympärillä pyörivä elämä. Jos syynä on pelkkä pelko (sinäkin mainitsit lapsen kuoleman) pitäisi älytä hakea apua. Ja koulun pitäisi tehdä lasu. Samalla logiikalla teillä ei varmaan liikuta yhtään missään. Liikenteessä kuolee ihmisiä, uimassa hukkuu, ja muuten, kotiinkin voi kuolla.