Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoh hijaa, että tälläinen aamu! 14v tahto laittaa kouluun farkkusortsit ja hupparin

Vierailija
12.08.2020 |

Ja 6v pikkusisko matkii ja haluaa eskariin prinsessamekon.

Kommentit (162)

Vierailija
61/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkkushortsit on ok, kunhan persposket ei sieltä alta vilku.

Tottakai vilkkuu! Ei teineillä muunlaisia farkkusortseja olekaan 😁

Vierailija
62/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farkkushortsit on ok, kunhan persposket ei sieltä alta vilku.

Joillain teinitytöillä vilkkuu. Kyllähän sellainen herättää huomiota, jota on ilmeisesti haettukin.

Poikia varten pukeutuu, 14vuotiaalla alkaa jo herätä seksuaalisuus. Nykyisin vielä nuoremmillakin.

Tykkäävät härnätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15-vuotias poika katsoi nyt kesällä Topgunin ja sanoi sen jälkeen, että harmi, ettei tytöt ole enää sellaisia kuin ennen ja, että nykyiset ei ole hyviä. Kysyin sitten mitä tarkoittaa ja vastasi, että no, kun ne pukeutuu nykyään ihan liian paljastavasti. Että olin ylpeä! Mites tätä sanomaa saisi tytöille päin? Poikani on tyttöjen keskuudessa suosittu ja komea, mutta ei halua paljastelijoita, vaan itseään arvostavan tytön. Ei muuten tykkää myöskään rääväsuisista ja kiroilevista tytöistä. Kertoi koulussaan näiden puolialastomien tyttöjen huorittelevan toisiaan "läpällä" ja, että se on hirveää kuultavaa.

Vierailija
64/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meitä kiinnosta lastesi pukeutuminen. Olette täysin vieraita ihmisiä.

Eikä mua kiinnosta sun pateettinen kommentointi.

Mitä sä tänne vastailet?

Jokaiseen ketjuun sama tylytys? Kuinka monen sä täällä tunnet?

Toi aloitus on just tälle palstalle sopiva... Lasten äidin arkimietteitä ja kasvatukseen liittyvää.

Vierailija
65/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin asiat olisivat yhden päivän pukeutumisesta kiinni. Täällä hysteerikkomammat pitävät farkkushortseja suunnilleen itsensä myymisenä. Jotain rajaa. Kenenkään elämä ei pilaannu vaikka joku olisi koulussa farkkushorteissa jonain päivänä. Tai prinsessamekossa eskarissa.

Opena sanon, että se yhden päivän pukeutuminen tai vaikka outo käytös voi johtaa siihen, että lapsesta pyörii videoita kuukausitolkulla lähialueen koululaisten puhelimissa. Niitä ruoditaan luokissa, lähes koko ajan on joku "skandaali" tai tapaus, kunnes tulee uusi. Eikä ne videot koskaan katoa ihan lopullisesti.

Vierailija
66/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään näkee kevätjuhlissa jo seiskaluokalla sellaisia mekkoja, joita en itse laittaisi baariin. Koko ajan meinaa vilahtaa.

Koulu on lapsen työpaikka, ja rajaisin kyllä todella paljastavien vaatteiden käyttöä. Siitä kun ei ole mitään käytännön haittaa, että laittaa päälleen vähän kunnioittavammat vaatteet, shortsit vaikka polviin asti ja rintavaon peittävän paidan. Samalla oppii jo niitä rajoituksia, joita voi työelämässä tulla vastaan.

Tämä!! Opettajatuttavani sanoi, että on kiusallista ja vaivaannuttavaa, kun luokassa on näitä spagettiolkain-toppisia ym.tyttöjä, joilla puolet tisseistä tursunneet ulos. Ja tunne-elämä on pienen tytön, joka ei osaa itseään suojella. Eikö enää kasvateta miten on ok pukeutua missäkin?

Hmm nyt herää kysymys, miksi aikuinen ihminen kuten oletan open olevan vaivaantuu? Onko mies jolla ei ole minkään sortin kokemusta tytöistä/naisista vai mikä on?

Haluaisitko itse nähdä puolet vaikka pomosi tai työkaverisi rinnoista, tai voisiko miespuolinen työkaveri liikkua toimistolla ilman paitaa? Kyllä, se on vaivaannuttavaa.

Ja kun kerran 14-vuotiaat "testaa viehätysvoimaansa" niin joo, sille on laitettava stoppi. Ne samat 14-vuotiaat hairahtuu helposti täysi-ikäisiin amisjätkiin ymmärtämättä sen maailman raadollisuutta. Meillä on koulussa kokonaan kielto, että ulkopuoliset eivät saa tulla viettämään aikaa sisätiloihin, koska amisjonneja ja lukiolaisiakin pörräisi sisällä jatkuvasti.

Stoppi? Ei mutta rajat kyllä, kuten teillä on tehty ettei vieraita aikuisia pyöri siellä noiden tyttöjen perässä. Kuten kirjoitin, on parempi harjoitella tuota turvallisessa ympäristössä kun jokainen tietää että ne tekevät niin joka tapauksessa. Tietenkin jos haluaa kasvattaa lapset kieroon niin sitten kannattaa kieltää kaikki seksuaalinen, mutta uskonnollisista yhteisöistä on saatu ihan liikaa näyttöä mitä pahaa siitä seuraa.

Harjoitella turvallisessa ympäristössä mitä? Se alaikäisenä vanhempien poikien kanssa sekstailu on haitallista. Se jättää traumoja - tyttö luulee seurustelevansa kivan pojan kanssa, poika haluaa vain seksiä. Se, että tyttö peittää tissit ja pyllyn koulussa, ei ole mitään vallankäyttöä, vaan ihan normaalia. Valitettavasti se, että estämme amisjätkien tulon kouluun, ei tarkoita sitä että se estäisi nämä suhteet. Niitä on käsitelty useampaan otteeseen mm. kuraattorin kanssa tässä viimeisen viiden vuoden aikana.

Farkkushortsit yms. eivät ole sama kuin seksielämä vanhempien poikien kanssa.

Viehätysvoiman testaaminen vanhempien poikien silmissä, kuten joku tuolla ilmaisi, usein johtaa siihen, siitähän tässä oli kyse. Ja valitettavasti, näitä "suhteita" (eli hyväksikäyttöjä) näkee AIVAN liikaa. Itse olen vaan kylmästi alkanut vinkata kuraattorille, jolla on protokolla kyseisiin tapauksiin ja tehnyt lasun.

Itsetunto kunnossa niin ei tarvitse aloittaa seurustelua liian aikaisin, seksistä puhumattakaan.

Vierailija
67/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin asiat olisivat yhden päivän pukeutumisesta kiinni. Täällä hysteerikkomammat pitävät farkkushortseja suunnilleen itsensä myymisenä. Jotain rajaa. Kenenkään elämä ei pilaannu vaikka joku olisi koulussa farkkushorteissa jonain päivänä. Tai prinsessamekossa eskarissa.

Opena sanon, että se yhden päivän pukeutuminen tai vaikka outo käytös voi johtaa siihen, että lapsesta pyörii videoita kuukausitolkulla lähialueen koululaisten puhelimissa. Niitä ruoditaan luokissa, lähes koko ajan on joku "skandaali" tai tapaus, kunnes tulee uusi. Eikä ne videot koskaan katoa ihan lopullisesti.

Kannattaisiko opettajien puuttua siihen kovalla kädellä? Ennenkin kiusattu oli se joka joutui ongelmiin, vaihtamaan koulua yms. Miten on yhä niin?

Vierailija
68/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään näkee kevätjuhlissa jo seiskaluokalla sellaisia mekkoja, joita en itse laittaisi baariin. Koko ajan meinaa vilahtaa.

Koulu on lapsen työpaikka, ja rajaisin kyllä todella paljastavien vaatteiden käyttöä. Siitä kun ei ole mitään käytännön haittaa, että laittaa päälleen vähän kunnioittavammat vaatteet, shortsit vaikka polviin asti ja rintavaon peittävän paidan. Samalla oppii jo niitä rajoituksia, joita voi työelämässä tulla vastaan.

Tämä!! Opettajatuttavani sanoi, että on kiusallista ja vaivaannuttavaa, kun luokassa on näitä spagettiolkain-toppisia ym.tyttöjä, joilla puolet tisseistä tursunneet ulos. Ja tunne-elämä on pienen tytön, joka ei osaa itseään suojella. Eikö enää kasvateta miten on ok pukeutua missäkin?

Hmm nyt herää kysymys, miksi aikuinen ihminen kuten oletan open olevan vaivaantuu? Onko mies jolla ei ole minkään sortin kokemusta tytöistä/naisista vai mikä on?

Haluaisitko itse nähdä puolet vaikka pomosi tai työkaverisi rinnoista, tai voisiko miespuolinen työkaveri liikkua toimistolla ilman paitaa? Kyllä, se on vaivaannuttavaa.

Ja kun kerran 14-vuotiaat "testaa viehätysvoimaansa" niin joo, sille on laitettava stoppi. Ne samat 14-vuotiaat hairahtuu helposti täysi-ikäisiin amisjätkiin ymmärtämättä sen maailman raadollisuutta. Meillä on koulussa kokonaan kielto, että ulkopuoliset eivät saa tulla viettämään aikaa sisätiloihin, koska amisjonneja ja lukiolaisiakin pörräisi sisällä jatkuvasti.

Stoppi? Ei mutta rajat kyllä, kuten teillä on tehty ettei vieraita aikuisia pyöri siellä noiden tyttöjen perässä. Kuten kirjoitin, on parempi harjoitella tuota turvallisessa ympäristössä kun jokainen tietää että ne tekevät niin joka tapauksessa. Tietenkin jos haluaa kasvattaa lapset kieroon niin sitten kannattaa kieltää kaikki seksuaalinen, mutta uskonnollisista yhteisöistä on saatu ihan liikaa näyttöä mitä pahaa siitä seuraa.

Harjoitella turvallisessa ympäristössä mitä? Se alaikäisenä vanhempien poikien kanssa sekstailu on haitallista. Se jättää traumoja - tyttö luulee seurustelevansa kivan pojan kanssa, poika haluaa vain seksiä. Se, että tyttö peittää tissit ja pyllyn koulussa, ei ole mitään vallankäyttöä, vaan ihan normaalia. Valitettavasti se, että estämme amisjätkien tulon kouluun, ei tarkoita sitä että se estäisi nämä suhteet. Niitä on käsitelty useampaan otteeseen mm. kuraattorin kanssa tässä viimeisen viiden vuoden aikana.

Farkkushortsit yms. eivät ole sama kuin seksielämä vanhempien poikien kanssa.

Viehätysvoiman testaaminen vanhempien poikien silmissä, kuten joku tuolla ilmaisi, usein johtaa siihen, siitähän tässä oli kyse. Ja valitettavasti, näitä "suhteita" (eli hyväksikäyttöjä) näkee AIVAN liikaa. Itse olen vaan kylmästi alkanut vinkata kuraattorille, jolla on protokolla kyseisiin tapauksiin ja tehnyt lasun.

Itsetunto kunnossa niin ei tarvitse aloittaa seurustelua liian aikaisin, seksistä puhumattakaan.

Sehän se pointti onkin. Huomion hakeminen kroppaa esittelemällä ei varsinaisesti kerro kauhean hyvästä itsetunnosta. Asiaan puuttumalla voisi puuttua myös siihen juurisyyhyn, ja myös - hui kamalaa - ihan vaan asettaa rajoja. Minä olen kiitollinen, kun vanhempani eivät yksinkertaisesti suostuneet kaikkiin tempauksiini ja säästyin varmasti monelta.

Vierailija
69/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko opettajien puuttua siihen kovalla kädellä? Ennenkin kiusattu oli se joka joutui ongelmiin, vaihtamaan koulua yms. Miten on yhä niin?

Mitään muuta me emme nykyään teekään kuin puutu näihin asioihin. On tiedotustilaisuuksia, henkilökohtaisia keskusteluja. Mutta fakta on se, että emme voi poistaa videoita internetistä tai edes yksittäisen oppilaan puhelimesta. Ja lähes aina ne videot leviävät myös lähialueelle ja jopa naapurikuntiin. Siinä ei paljon yhden opettajan panos auta. Etenkään jos kyse ei ole varsinaisesta kiusaamisesta vaan lähinnä juoruilusta, on asialle vaikea todella tehdä mitään.

Vierailija
70/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä "skandaali" jotkut farkkushortsit muka ovat? Puolet teineistä kulkee sellaisissa ja vähän vanhemmatkin näköjään. Ihan aikuiset naisetkin pitävät karseita tyrkkyvaatteita, siinä sitä riittää kuvaamista. Nykyään ei voisi mennä ulos ollenkaan jos aina ajattelisi että joku kuvaa jossain kadulla. 

Vierailija
71/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä prinsessamekkoa ei voi laittaa eskariin? Tai 14-vuotias farkkushortseja ja hupparia? En mä alkaisi koko aamua vääntämään vaatteista ainakaan teinin kanssa.

Vierailija
72/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei välittäneet puuttua mun pakarat paljastavaan pukeutumiseen ja menetin 13-vuotiaana neitsyyden 19-vuotiaalle. Hyi 🤢. Aikuisena ongelmia seksuaalisuuden kanssa ja traumoja ja terapiaa. Välittäkää nyt herranen aika vanhemmat tyttäristänne älkääkä antako pukeutua ja tehdä mitä vaan!!

Vierailija
73/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä huomaa, että nykypäivän vanhemmilla ei ole mitään käsitystä siitä, miten nuorten maailma toimii. Se on vähän kuin seiska, jonka jutut nyt vaan leviää. Jollain on kaameat/paljastavat/nolot vaatteet, joku ottaa kuvan joka leviää laajalle ja sitten sitä kauhistellaan nuorten keskuudessa. Sille ei voida tehdä yhtään mitään kenenkään muun toimesta kuin poliisin, ellei puhelinten käyttöä kielletä KAIKILTA oppilailta KAIKISSA Suomen kouluissa.

Vierailija
74/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kyytsäsin 16v tytön lukiolleen ja hänen olemuksensa oli niin tavallinen kuin olla ja voi. Piruilinkin "missäs sotamaalaus ja herutuskuteet, räväkkä ja mieleenjäävä esiintyminen heti ensimmäisenä päivänä?".

Vastaus oli pikkuvanhaan tyyliin "niitä et ole ennenkään nähnyt mulla ja ne on vähän niinku yläkoululaisten juttu..."

Vierailija
75/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia yläkoulussa töissä ja ainahan nuoret ovat farkkushortseja käyttäneet. Tytöt ja pojat ja ne muun sukupuolisetkin;) Jos joku neiti erehtyy liian paljastavat shortsit laittamaan, hoitavat koulukaverit sen huomauttelullaan niin, ettei niitä tee mieli enää pitemmän päälle laittaa päälle...Siksi liian lyhyiden shortsien laittaminen kouluun on itseasiassa hyvin harvinaista.

En ymmärrä miksi prinsessa mekko on ongelma? lapsi haluaa vaan enemmän käyttää sitä, jos kiellät. Huomannee itse, ettei ollut kovin käytännöllinen asu yhden päivän jälkeen.

Vierailija
76/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä "skandaali" jotkut farkkushortsit muka ovat? Puolet teineistä kulkee sellaisissa ja vähän vanhemmatkin näköjään. Ihan aikuiset naisetkin pitävät karseita tyrkkyvaatteita, siinä sitä riittää kuvaamista. Nykyään ei voisi mennä ulos ollenkaan jos aina ajattelisi että joku kuvaa jossain kadulla. 

Kyllä se teinien keskuudessa voi hyvinkin olla, etenkin jos saa jonkun mehevän kuvan jossa toinen pakara näkyy kokonaan. Ja ulos voi edelleen mennä, kunhan muistaa että kaikki mitä teet, voi tallentua nettiin.

Vierailija
77/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä opettaisin kyllä, että farkkushortsit ei ole ok koulupukeutumista oli kylmä tai ei. Nykyään näkee tyttöjä niin järkyttävän pienissä vaatteissa, että hohhoijaa.

6-vuotiaalle itse asiassa on jo tärkeää antaa sillä tavalla kokemusta mielipiteidensä tärkeydestä ym., että vanhempi esittää kaksi asuvaihtoehtoa ja lapsi saa valita niistä.

Noin toimitaan 2-vuotiaan kanssa.

Monenko 14v kotona edes on ketään katsomassa mitä teini pukee päälleen? Jotkut ekaluokkalaisetkin lähtee yksin, ja jotkut ovat vielä 6v.

Vierailija
78/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vuosia yläkoulussa töissä ja ainahan nuoret ovat farkkushortseja käyttäneet. Tytöt ja pojat ja ne muun sukupuolisetkin;) Jos joku neiti erehtyy liian paljastavat shortsit laittamaan, hoitavat koulukaverit sen huomauttelullaan niin, ettei niitä tee mieli enää pitemmän päälle laittaa päälle...Siksi liian lyhyiden shortsien laittaminen kouluun on itseasiassa hyvin harvinaista.

En ymmärrä miksi prinsessa mekko on ongelma? lapsi haluaa vaan enemmän käyttää sitä, jos kiellät. Huomannee itse, ettei ollut kovin käytännöllinen asu yhden päivän jälkeen.

Juu ei. Niitä shortseja ja herutoppeja näkyy, kuten on ennenkin näkynyt, mutta paheksunta on ehkä vähäisempää ja jutut ovat vielä rajumpia, esim. ekalle sivulle linkattu seksitoppi-tyylisiä.

Vierailija
79/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaistyttö lähti aamulla minihameessa. Vesiraja ei vilkkunut ja kauniit sääret esillä. Ei mitään ongelmaa mielestäni.

Vierailija
80/162 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 15-vuotias poika katsoi nyt kesällä Topgunin ja sanoi sen jälkeen, että harmi, ettei tytöt ole enää sellaisia kuin ennen ja, että nykyiset ei ole hyviä. Kysyin sitten mitä tarkoittaa ja vastasi, että no, kun ne pukeutuu nykyään ihan liian paljastavasti. Että olin ylpeä! Mites tätä sanomaa saisi tytöille päin? Poikani on tyttöjen keskuudessa suosittu ja komea, mutta ei halua paljastelijoita, vaan itseään arvostavan tytön. Ei muuten tykkää myöskään rääväsuisista ja kiroilevista tytöistä. Kertoi koulussaan näiden puolialastomien tyttöjen huorittelevan toisiaan "läpällä" ja, että se on hirveää kuultavaa.

Tottakai se kullannuppu sanoo mitä äiti haluaa kuulla.

En silti sano etteikö poika oikeasti voisi olla tuota mieltä mutta mun pojalla ei ole kyllä tarvetta minulle vuodattaa tyttöjen pukeutumisista, tulee toimeen kaikkien kanssa eikä arvostele muita heidän pukeutumisensa perusteella.