Lähihoitaja Juvinen (ps): 'Välinpitämättömyydellä kova hinta. Miksi hallitus herää pakkokaranteeniinkin vasta nyt?"
Perussuomalaisten kansanedustaja Arja Juvonen on nostanut karanteenia koskevia kysymyksiä esille pitkin kevättä. .
– Olen yrittänyt herätellä hallitusta useamman kerran näistä karanteenia koskevista ohjeista ja määräyksistä sekä laiminlyönnin seuraamuksista jo maaliskuusta lähtien. Karanteenin rikkomisesta seuraavat tiukat sanktiot eivät ole eilen ministeriön keksimiä, vaan ne ovat olleet lain mukaan mahdollisia ottaa käyttöön koko ajan. Sanktioita ei ole kuitenkaan nostettu pyynnöistä huolimatta kertaakaan ennen tätä esille. Miksi hallitus herää pakkokaranteeniinkin vasta nyt?
Välinpitämättömyydellä kova hinta
Juvonen pitää täysin käsittämättömänä uutisia tartunnoista ja altistumisista, joissa henkilö on osallistunut tilaisuuteen tai yleisötapahtumaan, vaikka hänellä on ollut jo koronan oireita tai hän on juuri palannut matkalta.
– On aika laittaa kova kovaa vastaan ja ne ajattelemattomat ja välinpitämättömät ihmiset, jotka piutpaut viittaavat karanteenille muita altistaen, saavat sanktionsa. Ravintoloita on jopa suljettu ja henkilökuntia asetettu karanteeniin, kun hiljattain ulkomailta saapuneella asiakkaalla on todettu koronavirustartunta, mutta henkilö on jo tässä välissä ehtinyt illallistaa ravintolassa pitkän kaavan kautta. Tällaisella vaarallisella välinpitämättömyydellä on monin tavoin kova hinta.
Kommentit (14)
Minä lähden ainakin reissuun, aivan sama!
eipä ole noteerattu kun edustaa väärää puoluetta
Hehheh kukaan ei voi estää minua matkustamasta ja uskokaa pois mitään pakkokaranteeniä ei voida millään lailla valvoa. Suomalaiset on ihan sekaisin, nielee kynsin hampain näiden vihervassareiden kotkotuksia. Eikös juuri tuotu näitä t e r r o r i s t e j a Suomeen, olisiko ollut syytä syynätä heitä? Samoin kaikkia balkanilta tulleita raksamiehiä?
Hyvä että edes joku kansanedustaja ottaa kantaa tärkeään asiaan. Nyt jämäkkä ote perussuomalaiset niin SDP:n ja Vihreiden valta murtuu lopullisisesti kun möhlivät tilanteen.
Oikein. Mitään laivamatkoja Riikaan, Tallinnaan yms ei saisi olla. Karanteeniin kaikki!
Aina on hyvä aika persu nostaa profiiliaan.
Kai jokainen saa itse päättää liikkumisensa? Valtio ei niihin saa puuttua. PS ei enää nykyään aja suomalaisen asiaa ollenkaan, kun tällaisia töräytellään. Taitaa hoitajarouva luulla itsestään vähän liikoja!
Vierailija kirjoitti:
Kai jokainen saa itse päättää liikkumisensa? Valtio ei niihin saa puuttua. PS ei enää nykyään aja suomalaisen asiaa ollenkaan, kun tällaisia töräytellään. Taitaa hoitajarouva luulla itsestään vähän liikoja!
Suomen kansa ensin taitaa olla kans tuhoon tuomittu puolue. Kenen puoleen voi ihan normaali suomalainen enään kääntyä ? Näiltä persläviltä tullut ihan uskomatonta settiä koronan aikana!!
Vierailija kirjoitti:
Hehheh kukaan ei voi estää minua matkustamasta ja uskokaa pois mitään pakkokaranteeniä ei voida millään lailla valvoa. Suomalaiset on ihan sekaisin, nielee kynsin hampain näiden vihervassareiden kotkotuksia. Eikös juuri tuotu näitä t e r r o r i s t e j a Suomeen, olisiko ollut syytä syynätä heitä? Samoin kaikkia balkanilta tulleita raksamiehiä?
Pakkokaranteenissa voidaan tarvittaessa lukita henkilö huoneeseen jossa on kahva vain ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Aina on hyvä aika persu nostaa profiiliaan.
Arja Juvonen sekä muut perussuomalaiset ovat puhuneet koko ajan pelkkää järkeä, samoin muu oppositio. Hallituksen tyypit eivät korvaansakaan lotkauttaneet. Järkyttävää että poliitikkojen vehkelyjen ja vallanhimon takia meneteteään turhaan ihmisihenkiä. Ja ties kuinka moni saa elimistöönsä vauriot loppuiäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että edes joku kansanedustaja ottaa kantaa tärkeään asiaan. Nyt jämäkkä ote perussuomalaiset niin SDP:n ja Vihreiden valta murtuu lopullisisesti kun möhlivät tilanteen.
No oletko aivan varma että persut vallassa ollessaan olisi tehnyt kaiken 101 % just ja sekunnilleen oikeassa aikataulussa? Aika köyhää toivoa epäonnistumista kun pitäisi toivoa että kaikki menee hyvin. Olet outo.
Vierailija kirjoitti:
blah blah blah
No et tainnut huomata mitä tapahtui keväällä. Jospa siitä viisastuneena toimittaisiin vähän viisaammin tällä kerralla. Ei tulisi maksamaan niin montaa miljardia eikä sairastuneitakaan tule yhtä montaa.
Olen samaa mieltä. Mitään ulkomaille matkustamista tai ulkomailta saapumista ei olisi saanut tapahtua. Koko Suomi karanteeniin syksyksi!