Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se muka pöjää kuskata eskari-ikäistä pyörällä siinä lastenistuimessa???

Vierailija
07.08.2013 |

Aamuisin niin kiire aina että alle parin kilsan matkakin liian pitkä että omalla ajaisi kun mäkiäkin matkalla. On vielä apupyörätkin.

Ja mahtuu tytsy hyvin istuimeen, missä sitten pitää tarakalla jos ei istuimessa (meillä siis se sama istuin kuin vuoden ikäisestä oli, painoraja tohon on 22kg ja tyttö nyt 18kg).

Mutta taas kun ajettiin, muutama mulkoili siihen malliin että noin isoa "vauvan" istuimessa kuskaa, ja näin muutaman kuullut sanovan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mun mielestä vähän hassua on, mutta jokainen tyylillään :)

Itse olen sitä mieltä, että tekemällä oppii, että apparit vaan pois pyörästä ja opetat lapsen ajamaan ilman niitä. Jos et tee sitä tänä kesänä lapsi ei osaa ajaa ilman apupyöriä koulun alkua edeltävänä kesänä. Sitäkin vois joku pitää vähän hassuna.

Mutta löytyy sitä elämästä vakavempiakin asioita, että tästä turha ottaa ressiä :)

Vierailija
2/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla sitten pieni eskarilainen :) Meinasin tulla kertomaan tuosta painorajasta mutta tiesitkin sen. Mun lapset on painaneet 22kg noin kolmevuotiaina! Ei kai siinä mitään, jos kerran tyttö istuimeen mahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muuten, mikä käyttöaika sillä istuimella on jos ollut nyt jo viisi vuotta käytössä? Onko säilytetty talvet lämpimässä varastossa? Ne muoviosat hapertuu ajan myötä. Yhdellä tutulla hajosi istuin, onneksi tosin kotipihassa eikä vauhdissa.

Vierailija
4/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eskarilainen ei olisi ikimaailmassa enää mahtunut siihen istuimeen... :)

Ehkä vähän hassua munkin mielestä, mutta ihan ok, jos tyttö siihen mahtuu ja se on nopein ja helpoin tapa matkustaa. Eikö alle parin kilsan matkan pystyisi tyttö itsekin pyöräilemään vaikka olisi apupyörät?

Vierailija
5/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja  miksi ei oppisi ajamaan seuraavana kesänä - onko kesä ennen eskaria joku maaginen raja...

Yhdellä tutulla juurikin ennen koulua lapsi oppi ajamaan ilman apupyöriä vaikka ei millään ed. kesänä suostunut edes yrittämään.

Vierailija
6/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet käyttää samaa istuinta useammalla lapsella, ei viisi vuotta ole mikään pitkä aika! Tietysti se istuin pitää muistaa aina välillä tarkastaa vikojen varalta (ap kipaisee tarkastamaan, jos on unohtunut).

Jatka vain lapsen kuljettamista istuimessa, jos kerran siihen vielä sopii ja suostuu siinä istumaan. Joku aina valittaa jostain; jos tyttösi ajaisi omalla pyörällä, niin kyllä siihenkin joku valittaja löytyisi mulkoilemaan.

Vierailija
7/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo. Tuon ikäinen menis sit tarskilla vaikka ilman sitä istuinta. Olen kyllä sitä mieltä että omalla pyörällä. Kyllä tuon ikäinen sen jaksaa, oikeasti. Mun kolmevuotias menee apupyörillä tuon matkan.

Vierailija
8/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se pöljää. Lähtökohtana on kuintekin, että eskarilainen osaa ja jaksaa polkea tuon matkan ihan itsekin. Ja aamun kiireihin voi ihan itse vaikuttaa.

Vierailija
9/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin eskarissa yksi äiti kuskasi eskarilaista siinä istuimessa. Ei kai siitä muuta haittaa ollut kuin että lasta vähän nolotti ja moni lapsi pihalla naureskeli siitä. Eskari oli siis koulun yhteydessä, niin asia vielä korostui.

Vierailija
10/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 15:06"]

On sulla sitten pieni eskarilainen :) Meinasin tulla kertomaan tuosta painorajasta mutta tiesitkin sen. Mun lapset on painaneet 22kg noin kolmevuotiaina! Ei kai siinä mitään, jos kerran tyttö istuimeen mahtuu.

[/quote]

Sulla on kyllä ollu aikasta pulskat 3v.t...huh. Sano nyt että ne olikin 116cm pitkiä jo sillon...

Vierailija
11/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 15:09"]

ja  miksi ei oppisi ajamaan seuraavana kesänä - onko kesä ennen eskaria joku maaginen raja...

Yhdellä tutulla juurikin ennen koulua lapsi oppi ajamaan ilman apupyöriä vaikka ei millään ed. kesänä suostunut edes yrittämään.

[/quote]

Näin kävi meilläkin. Poika oppi nyt tänä kesänä pyöräilemään ilman apupyöriä ja viime kesänä ei suostunut edes istumaan satulaan. menee nyt kouluun.

Mutta joo, kuulostaahan se vähän hassulta, että eskarilainen on lastenistuimessa mutta jos kokonsa puolesta siihen mahtuu niin miksi ei.

Vierailija
12/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 15:28"]

[/quote]

Sulla on kyllä ollu aikasta pulskat 3v.t...huh. Sano nyt että ne olikin 116cm pitkiä jo sillon...

[/quote]

Meillä poika painoi 3-vuotiaana likimain 20 kiloa ja pituutta ei ollut kuin metrin verran....Pituuskasvua ei ollut oikeastaan mitään, painoa tuli sitten senkin edestä. Nyt kuusivuotiaana menee painossa alakäyrillä....

Vierailija
13/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa kyllä, on ajanut 4km matkan putkeen apupyörillä, mutta onhan se hitaampaa kuin itse huitasta kiireessä!

Ja mulle tulee aina kiire aamulla varsinkin kun oon ihan tokkurassa vaikka mitä tekis. Siis osaa apupyörillä ja jaksaa mutta hitaampaa se on, se on pointti. Ja ei uskalla vielä ilman apupyöriä ajaa vaikka muuten on taitava monessakin.

Ja mikä pieni toi nyt on (joku sanoi) oliko viimeks pituutta 114 cm ja painoa n. 18,5 jos oikein muistan, pari viikkoa sitten.

Vierailija
14/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 15:28"]

[/quote]

[/quote]

No ei olleet ihan 116cm, mutta siinä 110cm pituisia olivat kyllä. Me vanhemmatkin olemme molemmat tosi pitkiä ja lasten aikuispituusennuste pyörii siinä 2m molemmin puolin. Siksi onkin niin outoa kuulla noin kevyistä kuusivuotiaista, kun on tottunut, että jo melkein taaperona lapsi painaa tuon verran.

Vierailija
15/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 15:06"]Mun lapset on painaneet 22kg noin kolmevuotiaina!

[/quote]

Huh huh.

Vierailija
16/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun laspellani on jo sen verran omaa tahtoa, että se olisi hänestä tosi noloa.

Vierailija
17/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tuleva eskarilainen (tyttö) on 125 cm eikä ikinä suostuis kyytiin istumaan. Apparit pois!

Vierailija
18/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syömässä tytön kanssa rossossa ja minulla oli pyörä mukana jossa oli vielä lastenistuin pikkuveljeä varten.

Kun lähdimme kotiin tyttö sanoi ettei jaksa kävellä kun on niin väsy ja sanoi että haluaa pyörän kyytiin.

Kysyin onko nyt ihan tosissaan ja eikö hävetä jos tulee tuttuja vastaan.

Ei kuulemma haittaa ja niin neiti tunkasi itsensä lastenistuimeen ja talutin pyörän kotiin ja tytöllä oli ikää 10v.   :)

Vierailija
19/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen istuimeen mukavasti mahtuu, niin kivampi siinä kuin tarakalla istua.

Mä en meidän eskaria uskaltaisi vielä liikenteeseen laittaa, meillä iso tie ilman pyöräteitä ja paha risteys ilman suojatietä matkalla. Tokaluokkalaisetkin saa vielä taksikyydin :) Eli itse mentävä kävellen vieressä jotta saa napattua niskasta kiinni.

Hittoako sillä väliä mitä ne ohikulkijat ajattelee.

Vierailija
20/24 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän mulkoilkoot. Sinä kuljetat lasta pyörän lastenistuimessa, jos se on sinusta hyvä ratkaisu. Niin minäkin tein, kun kuljin pyörällä töihin ja oma lapseni oli alle kouluikäinen eikä hän uskaltautunut ajamaan omalla pyörällään jäästä peilikirkkaalla pikkutiellä. Pyörän kyydissä matka taittui paremmin kuin jos olisin taluttanut pyörää toisella kädellä ja lasta toisella kädellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä