Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin tänään työkkärissä ja...

Vierailija
06.08.2013 |

..katselin ajan kulukseni ihmisiä jonotusaulassa. Kantaväestöä, mamuja, osalla lapset mukanaan, kaikenlaista porukkaa. Se, mikä erotti porukan toisistaan, oli heidän saamansa palvelu: kantaväestön jono mateli (minua edellä 4 ihmistä, jonotin melkein puolitoista tuntia), mamujen puoli veti kuin junan vessa. Virkailijat oli siis priorisoitu mamuille. Tunnin odottelun jälkeen alkoi jo ärsyttämään; eräskin afrikkalainen keikari varasi konetta Facebookkailuun, vaikka koneilla on tarkoitus esim. etsiä töitä tai muuttaa tietojaan Työkkärin tietokantaan. Yksi mies mölötti kauhealla metelillä kännykkäänsä (paidassa luki "Party all night, sleep all day"..osuvaa?), toinen koputteli virkailijan ovelle kun ei olisi jaksanut jonottaa ("nyt joudut odottamaan, mulla on tässä asiakas ja toinen tulee yhdeltä...katsotaan sitten, josko voisin sut ottaa"). Afrikkalainen nainen selitti englanniksi kaverilleen, miten Helsingissä kannattaa olla + asua (Kelatuet ym.), joku lähi-Idästä tullut teinityttö nauroi puhelimeen kovaan ääneen kun olivat soitelleet pilasoittoja ja nyt yksi näistä uhreista oli soittanut hänelle + uhkaillut poliisilla jos touhu jatkuu. Että tämmöisiä "kunniakansalaisia"...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aha

Vierailija
2/4 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaikka hankit elämän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos joskus pitää vielä käydä työkkärissä, niin siellä on joku ap tarkkailemassa, että enhän vaan pidä vääränlaista paitaa päällä tai puhu väärällä äänellä puhelimeen tai seisonko ryhdikkäästi ja työintoisen näköisesti. Muutenkin oli aina tosi kurjaa käydä siellä ja häpesin (turhaan, eihän se mun syytä ollut, että olin työtön eikä työttömyyden pitäisi olla mikään oletusarvoisesti häpeällinen asia) ja olin ihan vainoharhainen, että joku nyt tulee arvostelemaan mua.

Vierailija
4/4 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa! Miksi kävit? Mä en ole ikinä käynyt eikä tosiaan vaikuta miltään mukavalta paikalta. Käytkö useinkin siellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi