Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahan lainaaminen äidille

Vierailija
05.08.2013 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, että autatteko vanhempianne rahallisesti? 

Itse olen pienituloinen, mies keskituloinen, mutta pärjäämme mainioisti koska emme kumpikaan ole tuhlaavaisia. Rahaa jää säästöön aika reippaasti tuloihin nähden ja tavoite olisi maksaa asuntolaina pois mahdollisimman äkkiä säästyneillä rahoilla. meillä on myös kaksi lasta, joten menojakin on, mutta mihinkään turhaan emme rahoja tuhlaa, vaikkemme mitään nuukiakaan (kai) ole.

Äitini on myös suht pienituloinen, tienaa kyllä (aika paljon) enemmän kuin minä. Hän taas tykkää ostella kaikkea, myös omasta mielestäni turhaa tavaraa, mutta ei se mitään, koska hän tykkää shoppailusta ym. Ei ole koskaan ollut mitenkään järkevä raha-asioissa, ei säästä rahaa vaan elää aika huolettomasti sitten kun sitä on. Nyt hän on kuitenkin lainannut minulta välillä rahaa, ja mielelläni lainaan, koska hyvä puskurirahasto meillä on eikä mitään hätää vaikka muutama satanen sieltä uupuisikin välillä. Kyse on muutamasta sadasta eurosta, eli ei nyt mikään maata mullistava summa kuitenkaan. Äiti on minulle hyvin tärkeä ja läheinen, meillä on siis oikein hyvät välit.

Nyt kuitenkin olen muutaman kerran kysellyt voisiko maksaa jo vähän takaisin, mutta hänellä on kuulema tiukkaa ja lupasi maksaa kyllä myöhemmin.  En enää viitsi kysellä, vaan oletan että hän muistaa asian ja maksaa ilman pyytelemisiä. Jotenkin tuntuu, että on "väärin" pyytää rahoja takaisin, koska meillä on ns. ylimääräistä ja äidillä taas ei. Lisäksi äiti ostelee meillekin kaikkea kivaa (lähinnä lapsille) ja olen aina hyvin kiitollinen ja iloinen, ja hän nauttii itsekin niiden antamisesta. Mutta toisaalta kun tietää, ettei hänellä oikeaa hätää ole, vaan on pelkästään tuhlaillut rahojaan, niin en koe velvollisuudeksi maksaa hänen menojaan (eikä hän sitä toki vaadikaan). Jos olisi tosipaikka kyseessä ja köyhyyttä, niin maksaisin ja auttaisin ilman muuta, mutta nyt on kyse lainasta. Mitään katkeruutta ja vihamielisyyttä ei tässä ole, kunhan pohdiskelen tätä asiaa.

Miten muut, lainaatteko tai autatteko rahallisesti vanhempianne ja miten paljon?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 21:27"]

Meillä on molemmilla puolilla varakkaat vanhemmat, joten rahaa on siirtynyt vain heiltä meille. Mutta luulen, että auttaisin mielelläni, jos olisi kyse aidosti vähävaraisesta, laitamme muutenkin aika paljon rahaa kuukausittain erilaisiin juttuihin. Mutta holtitonta shoppailua en edes periaatteesta lähtisi rahoittamaan.

[/quote]

samaa mieltä kuin edellinen

Vierailija
2/3 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä hetken aikaa mihin äitisi rahojakäyttää OIKEASTI. Oletko siis nähnyt kuitteja ostoksista? Sinuna alkaisin nyt tarkkailla hänen sähköpostiaan ja viestejä, ehkä muutama yllätysvierailukin olisi tarpeen. Nykyajan isoäidit ovat melko rivoa porukkaa ja sinunkin äitisi saattaa hyvinkin pitää gigoloa ellei kahtakin SINUN varoilla! Mieti sitä sitten miten asian selität lapsillesi kun itse olet antanut rahaa isoäidin seksipalveluihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla puolilla varakkaat vanhemmat, joten rahaa on siirtynyt vain heiltä meille. Mutta luulen, että auttaisin mielelläni, jos olisi kyse aidosti vähävaraisesta, laitamme muutenkin aika paljon rahaa kuukausittain erilaisiin juttuihin. Mutta holtitonta shoppailua en edes periaatteesta lähtisi rahoittamaan.