Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lähtöselvitys tehdään etukäteen, jos ei ole kohdemaassa

Vierailija
05.08.2013 |

tietokonetta käytössä? iPad on mukana, mutta ei sillä voi kohdemaassa tulostaa mitään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöselvityksen voi tehdä siten, että hakee sitten liput automaatista lentokentältä.

Vierailija
2/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 15:30"]

Lähtöselvityksen voi tehdä siten, että hakee sitten liput automaatista lentokentältä.

[/quote]

Kaikilla kentillä ja lentoyhtiöillä ei ole automaatteja, viimeksi Riikassa totesin tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viimeksi olin maassa, jossa ei nettiä ja tietokoneita ollut käytössä, lähtöselvitys tehtiin tiskillä ja virkailija kirjoitti lentolipun käsipelillä kuulakärkikynällä. Kyseessä oli kansainvälinen lentokenttä ja kansainvälinen lento, vuosi 2013.

Vierailija
4/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilaa sen hotellin respaan ja ne printtaa boarding passin sulle jos tekstariboardari ei kelpaa.

Tai hakee lentokentän automaatista sen boarding passin.

Vierailija
5/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin internet-kahvilassa tsekkaamassa sisään. Ja joskus olen käynyt paikallisessa kirjastossa.

Vierailija
6/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 15:40"]

Meilaa sen hotellin respaan ja ne printtaa boarding passin sulle jos tekstariboardari ei kelpaa.

Tai hakee lentokentän automaatista sen boarding passin.

[/quote]

Mikä tekstari? Ja kuten sanoin, niin kaikilla lentoyhtiöillä ei ole automaatteja.

Vierailija
7/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tein lähtöselvityksen SAS:n lennolle Nizzassa ipadilla, ja sain boarding passimme baggage drop -tiskiltä.

Sitä edellisellä matkalla tein selvityksen BA:n lennolle Lontoon hotellin asiakaskoneella, ja tulostettua boarding passit vastaanoton printteriin.

Sitä edellisellä matkalla yritin tehdä selvitystä Varsovan kentällä LOT:n lennolle, mutta koneet eivät toimineet. Jouduin jonottamaan tiskille, ja silloin juoksin koneeseen ja lujaa.

Ei kai näihin ole mitään yhtä ainoaa sääntöä. Aina kuitenkin edes yritän tehdä lähtöselvityksen mahdollisimman aikaisin, varsinkin jos olemme matkassa koko perheen voimin.

Vierailija
8/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllättävän usein törmää tilanteeseen että kohteesta Z lähteviin lentoihin maahan Y ei voi syystä X lähtöselvittää itseään netissä/automaatilla/tekstarilla/ajatuksella vaan on raahauduttava lähtöselvitykseen.

Vierailija
9/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hankalaksi mennyt tuo matkustaminen. Että pitää reissussa metsästellä tietokonetta pitkin kirjastoja. Ja se on sitten muutenkin sellaista kilpajuoksua, että kuka ehtii varaamaan paikat mistäkin. Sekavaa mun mielestä. Tuota systeemiä sais vielä yksinkertaistaa niin, että lipun ostaminen ja lähtöselvitys olisi sama toimenpide. Ei tarvitsisi moneen kertaan samoja asioita venkslailla.

Vierailija
10/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanosis sitä vaikeaksi. Yleensä sen voi jokatapauksessa tehdä kentällä. Ja mä vietän kesääni samassa kylässä ulkomailla ja minulla on paikalliseen kirjastoon oma kirjastokortti:-).. kun nyt @ merkkiä jouduin erilaiselta näpikseltä etsimään...

Vierailija
11/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanosis sitä vaikeaksi. Yleensä sen voi jokatapauksessa tehdä kentällä. Ja mä vietän kesääni samassa kylässä ulkomailla ja minulla on paikalliseen kirjastoon oma kirjastokortti:-).. kun nyt @ merkkiä jouduin erilaiselta näpikseltä etsimään...

Vierailija
12/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 16:17"]

Tosi hankalaksi mennyt tuo matkustaminen. Että pitää reissussa metsästellä tietokonetta pitkin kirjastoja. Ja se on sitten muutenkin sellaista kilpajuoksua, että kuka ehtii varaamaan paikat mistäkin. Sekavaa mun mielestä. Tuota systeemiä sais vielä yksinkertaistaa niin, että lipun ostaminen ja lähtöselvitys olisi sama toimenpide. Ei tarvitsisi moneen kertaan samoja asioita venkslailla.

[/quote]

lipun ostoa ja lähtöselvitystä ei voi tehdä millään samalla kertaa. Siis esim kuukautta ennen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme