Raskauden mahdollisuus kun seksiä ei ole harrastettu ovulaatiopäivänä
Luin jostain, että siittiöt voivat säilyä elinkelpoisena naisen elimistössä jopa 5 päivää. Harrastimme seksiä 1-4 päivää ennen ovulaatiota (mulla on epäsäännölliset menkat, kierto 24-28päivää), joten onko mahdollista että olisin tullut tällaisella kierrolla raskaaksi? Vai tarkoittaako tuo siittiöiden säilyminen jotain teoreettisia labaratorio-olosuhteita?
Kommentit (4)
Olen pohtinut itse käänteisverrannollisesti samaa asiaa.Sanotaan että on varmat päivät milloin Ei pitäisi tulla raskaaksi. Sanotaan että se ei ole luotettava ehkäisy keino. Nainen saattaa tulla mihin aikaan vaan raskaaksi. Missä se sanonta sitten kumoutuu siinä vaiiheessa kun yritetään saada lasta. Että sillon sitten onkin mahdollista raskautua vain oviksen lähellä? Nimimerkillä ovista metsästän...ja ilmeisesti taas missasin... O-o
Minä tulin raskaaksi viisi päivää ovulaation jälkeen eli uskon, että voi tulla melkein mihin aikaan kierrosta vaan.. :)
Voit ihan hyvin olla tullut raskaaksi. Me käytettiin "ehkäisynä" 4 kk keskeytettyä yhdyntää, tiedetään ei ole ehkäisy :DD mutta se toimi ikävä kyllä meillä. (mies siis ei ollut vielä valmis lapseen) mutta nytten olen raskaana! <3 edellisestä kierrosta raskauduin, heti kun lopettiin tämä "ehkäisy". harrastettiin seksiä 1-2 päivää ennen ovulaatiota, jonka jälkeen oli yli viikon tauko seksistä, mies oli reissussa. Joten kyllä ne siittiöt siellä muutaman päivän elelee...:)
On ihan mahdollista tulla raskaaksi, jos on harrastanut seksiä ovulaatiota edeltävänä päivänä. Saamani tieto on vähän ristiriidassa keskenään, kun jossain oli että raskaaksi on mahdollista tulla neljänä päivänä kuukaudessa, ja jossain toisessa paikkaa taas sanottiin että vain kahtena. Ota tuosta nyt selvää sitten. Mutta kaikissa "oppaissa" kyllä sanotaan, että raskauden mahdollisuuden maksimoimiseksi olisi hyvä harrastaa seksiä juuri noina ovulaatiota edeltävinä päivinä, jotta siellä olisi valmiiksi siittiöitä kun munasolu irtoaa.
Olen itsekin kuullut tuon, että siittiöt voisivat elää jopa neljä päivää. Joku muu tietolähde taas väitti että vain 1-2 päivää. Mutta ainakin jos olitte sängyssä juuri ovulaatiota edeltävänä päivänä, niin on ihan mahdollista että olet raskaana. Pidän peukkuja pystyssä että tärppi olisi käynyt! :)