Miten opiskelijalla on varaa harrastaa?
Minun ykkösharrastukseni on ruuanlaitto. Rakastan kokeilla kaikenlaisia uusia ruokalajeja joka puolelta maailmaa. Ongelma ei ole nyt siinä että minulla ei olisi ruokaan rahaa, osaan kyllä syödä edullista ja hyvää itse laittamaani, mutta nuo herkut. Raaka-aineet maksavat. Harmittaa jo nyt alkavan opiskelun vuoksi...
Kommentit (8)
Siten kun käy töissä.
Mä ostin ekalla opintolainalla pianon, kävin soittotunneilla, ratsastamassa, tanssitunneilla ja talvella skimbaamassa.
Mä olen kuullut sellaisen villin huhun, että töitä tekemällä saisi rahaa. Palkaksi sitä vissiin kutsutaan...
Mä kävin yliopistoliikunnassa. Puuhasin ainejärjestössä ja sittemmin olin laitosjohtoryhmässä ja kaikenlaisissa laitoksen ja tiedekunnan työryhmissä (johtoryhmistä ja joistain työryhmistä sai kokouspalkkionkin). Siinäpä ne opiskeluajan harrastukset!
Kerää marjoja ja sieniä, käy kalassa, kasvata yrttejä ikkunalla tai parvekkeella, hae kaupasta punalaputettuja juustoja ym., niin saat halvempia raaka-aineita kokkailuun.
Noita spesiaaliruokia voisit ehdottaa vaikka valmistavasi osakunnan bileisiin tai joihinkin juhliin. Ongelma tietty, jos joutuu ensin monta kertaa harjoittelemaan itse ostamillaan raaka-aineilla.
Jos opiskelupaikkakunnalla on etnisiä ravintoloita, niiden kanssa voi ehkä kehitellä jotain?
On niillä varaa harrastaa dokaamista