Mikä määrä liikuntaa voi johtaa kuukautisten poisjääntiin/myöhästymiseen?
Painoindeksini on juuri ja juuri 20 ja liikun melko paljon. Olen liikkunut paljon viimeiset puoli vuotta. Käyn neljästi-viidesti salilla ja jonkin verra hyötyliikuntaa päälle. Ensi kerran kuukautiset ovat myöhässä/jääneet tulematta koskaan. Voiko johtua liikunnan määrästä?? Mikä sitten on sopiva määrä??
Kommentit (12)
siinä vaiheessa kun rasvaprosentti menee liian alhaiseksi naisella jää yleensä menkat pois.. hyvänä esimerkkinä fitnessnaiset. Liikunnan määrä ei siihen vaikuta!
No kehonkoostumusmittauksen mukaan rasvaprosenttini on n. 20
En tietääkseni. Ehkäisyä on käytetty kyllä iänkaiken paitsi silloin kun on tehty lapset. (Kondomiehkäisy eikä koskaan ole pettänyt).
ap
Fintness on tosi jees!
Enää ei tarvitse tamponeitakaan ostaa. Mieluummin sijoitan protskupatukoihin kuin tamponeihin.
t. fitness-misu
Eikä vieläkään menkkoja! Normaali kierto on kuulemma max. 34.
ap
Mulla heittelee kk-kierto, harrastan urheilua (kuntosali, juoksu) 4-6 kertaa viikossa. Jos syön kevyesti ja on muuta stressiä, niin kuukautiset saattavat myöhästyä. Ihminen ei ole kone...
Nojoo, mutta mulla on AINA ollu säännöllinen kierto. Mitä nyt parilla päivällä voi olla enempi tai vähempi.. Ei koskaan näin! Ja olen 33.
ap
No kyllähän mä syönkin.. Välillä aika reilustikin (reippaasti yli tarpeen kun herkuttelen) ja välillä sitten vähemmän, mutta yleensä aina n. 2000 kcal/vrk.
En sitten ole raskaana. Tein testinkin varmuuden vuoksi. Kp on 33 tms.. Jo. Koskaan ikinä menkat eivät ole näin paljon olleet myöhässä. En tiedä sitten mikä on..
ap
Ei liikunnan määrä siihen vaikuta, vaan paino. Jos liikkuu paljon, pitää myös syödä sen mukaan. Älä pelleile terveydelläsi.