Toistuvaa vuotoa alkuraskaudessa ja silti kaikki hyvin?
viikkoja on nyt kasassa 8+0 ja tähän saakka tästä raskaudesta en ole vielä uskaltanut iloita. Alusta saakka on noin kerran viikossa ollut yksi vuotopäivä jolloin verta on tullut ihan lorisemalla pönttöön. Tosin vuoto on yleensä kestänyt vain muutaman tunnin ajan. Kaksi kertaa on ultrattu viimeksi viisi päivää sitten eikä sen kummempaa syytä löydetty. Syke löytyi ja kaikki näytti olevan kohdussa kunnossa.
Tieto ei kuitenkaan jaksa lohduttaa silloin kun taas lorahtaa niinkuin kävi viimeksi eilen illalla. Kipuja ei ole.
Onko täällä muilla kokemuksia vuodoista ja onko siitä huolimatta kaikki sujunut hyvin loppuun saakka.?Olisi niin ihana alkaa vihdoin nauttia tästä raskaudesta ja uskoa että tästä voisi jotain tullakin.
Kommentit (2)
Näin viestisi ja mun on pakko laittaa muutama rivi. Mulla raskaus monien pettymyksien jälkeen nyt vkolla 33. Mulla tuli aina viikolle 16 asti ajoittain rusehtavaa vuotoa, ajoittain ihan verisiä hyytymiä. Tuolloin kun vuotoa tuli, en tehnyt mitään rankempaa urheilua ja petipuuhatkin olivat pannassa. lääkärin kanssa yhteisymmärryksessä näin sovittiin. Ymmärrän huolestuneisuutesi, mutta aina noi vuodot ei merkkaa mitään ikävää:) Toivon sulle onnellista raskausaikaa!
Mulla on hiukan erilaista kokemusta alkuraskauden vuodosta. Nyt menossa rv 11+5 ja vasta ihan muutama päivä on nyt ollut vuodottomia. Eli suurinpiirtein plussatestistä lähtien joka päivä vuotoa mutta tosin ihan pientä tuhruttelua, pikarin suojalla olen pärjännyt.
Kaksi kertaa on ultrattu, viimeksi viikolla 10+0 ja kaikki oli hienosti. Minulla yksityisellä lääkäri löysi syyksi vuoteluun istukan kiinnityskohdan reunalla olevan hematooman, joka ei kuulemma enää vuotanut mutta vanha veri siis tuhruttelee pikkuhiljaa pois.
Eli mulla kovin erilainen tilanne kun vuoto kuitenkin ollut niukkaa mutta ymmärrän todella huolesi; itsekin olen ollut koko ajan huolesta sekaisin vaikka syy on olemassa ja kipuja ei ole. Jaksuja ja usko siihen että masussasi kaikki on hyvin :)