Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko käynyt poimimassa mustikoita?

Vierailija
09.08.2020 |

Paljonko olet poiminut? Kauanko meni aikaa?

Itse olen käynyt kaksi kertaa. Kyllä on kova homma!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olenko?

Vierailija
2/13 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tien toiselta puolelta keräsin puolisen litraa piirakkaan. Kymmenisen minuuttia meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tyttären kanssa, kun hän niin tykkää marjoista. Olen selkävaivainen, ja täälläpäin ei ole hyviä mustikkametsiä eikä minulla autoa, joten ehkä pariin litraan jäi saalis yhteensä kolmessa eri paikassa.

On se kova homma kyllä, täällä ainakin.

Vattuja onneksi tytär sai ihan pihapiiristäni melkein saman verran kuin mustikkaa. Mutta räkättirastaat söivät punaherukat ihan silmien alta ennen kuin edes kypsyivät! No, saipa tytär muutaman litran marjoja mukaansa.

Vierailija
4/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä poimurilla sain tunnissa ämpärillisen. Puhdistamisessa meni noin varttitunti imuriin liitettävällä. Vattuja täällä on tosi huonosti.

Vierailija
5/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs tietää paikat, ensiksi menis hitosti aikaa vaan löytää sellaisia seutuja mistä ei ole jo kaikki mustikat poimittu :/

Vierailija
6/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimin kerralla kilon mustikoita Lidlin pakastealtaasta kun halvalla saa. Ei tarvitse rämpiä metsässä tuntitolkulla hyönteisten syötävänä.

Vierailija
7/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla mailla kerään, jo heti talon vierestä tulee noin 30 litraa ja puolukoita saman verran.

Vierailija
8/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litran keräsin. Sitten loppui into, oli niin harvassa. Puolukkaa näyttäisi tulevan paremmin.

M

Vierailija
9/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt juurikaan, oikeastaan en ollenkaan.

Vierailija
10/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimurilla saa tunnissa noin ämpärillisen jos on hyvä paikka. Tänä vuonna ei täällä ollut kuin kohtalaisesti. Tuosta metsästä vieressä hain äsken piirakkamarjat, poimurillisen. Taisi olla viimeinen kerta tänä vuonna.

Vierailija
11/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole poimuria niin kyllähän siihen meni kauan, että sain edes reilun puoli ämpäriä kerättyä.

Inhoan marjojen metsästä keräämistä, mutta rakastan sitä, että pakastin on täynnä. Onneksi vadelmia ja herukoita on helppoa kerätä. Täällä Jyvässeudulla vadelmia oli runsaasti.

Nyt on puolukoita varten poimuri, mutta sitten taas riesana onkin jo hirvikärpäset :D

Vierailija
12/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole poimuria niin kyllähän siihen meni kauan, että sain edes reilun puoli ämpäriä kerättyä.

Inhoan marjojen metsästä keräämistä, mutta rakastan sitä, että pakastin on täynnä. Onneksi vadelmia ja herukoita on helppoa kerätä. Täällä Jyvässeudulla vadelmia oli runsaasti.

Nyt on puolukoita varten poimuri, mutta sitten taas riesana onkin jo hirvikärpäset :D

Ja siis täällä kyllä oli mustikkaa runsaasti, mutta olen vaan hidas käsinnoukkija. 

Vierailija
13/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene metsään. Inhottaa hirvikärpäset...