Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia Toyota Prius hybridistä?

Vierailija
09.08.2020 |

Riittääkö tilat perhekäytössä? Onko luotettava?
Kaikenlaiset kokemukset kiinnostaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räjähti tuleen heti kun kytkin töpselin seinään.

Vierailija
2/9 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilla on/oli työsuhdeautona. Kiroili sillä ajamista jatkuvasti, oli sanojensa mukaan valinnut hybridin perheen naisväen painostuksesta. Kömpelö, huono ajaa eikä matkusmukavuudestakaan voinut antaa pointseja. Kuulemma edes perhe ei halua toista samanlaista kun tästä loppuu liisauskausi.

Toki tässä muutamassa vuodessa on tullut paljon muita hybridejä. Kokeilemalla löytyy mieleinen, sikäli kuin hybridi on valintakriteeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo vaihteisto

Vierailija
4/9 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kulutus, helppo ajaa, hyvät sisätilat.

Vierailija
5/9 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo vaihteisto

Kannattaa vaihtaa vaihteistoöljyt.

Vierailija
6/9 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin varma ja pienikulutuksinen.  Yksityiskohdat hiottuja, mutta varmaan ne jotka hakevat urheilullisuutta ja suorituskykyä yli liikennerajoitusten ovat varmaan pettyneitä. Mulla on 2008 mallin auto ja kaksi edellistä katsastusta meni sulkien ja takavalon polttimoiden vaihdolla. Tämä auto on ollut minulla 3 vuotta ja kaksi vuotta sitten piti laittaa jarruja noin tuhannella eurolla, mikä on normaalia näin iäkkäässä autossa kuluvien osien osalta. Kitkat ostin myös viime syksynä. Noin 20 000 km ajan vuodessa. Akun lataus on yllättävän hyvä vielä ja sitten Toyotalla on kymmenen vuoden takuu, joka kertoo luottamuksesta omaan tuotteeseen. Perhekäytössä varsinkin jos on pieniä lapsia tai vähänkin harrastusvälineitä, niin takakontti on liian pieni. Uusimmissa malleissa on myös farkku saatavilla, joka lienee parempi, mutta en osaa tarkemmin sanoa. Kannattaa käydä itse koeajolla.

Vierailija
7/9 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo vaihteisto

Kannattaa vaihtaa vaihteistoöljyt.

Priuksessa niinkuin muissakin Toyotan hybrideissä on eCVT vaihteisto. Siellä ei ole perinteisen automaatin tapaan hydrauliikkaventtiileita, kitkalevyjä jne. joiden toimintaan öljyn kunto ja lämpötila vaikuttaa. Välitys säätyy planeettavaihteiden ja sähkömoottorien yhteistyönä täysin portaattomasti ja pehmeästi. Joku ei ehkä tykkää kun moottorin pörinä ei samallalailla nouse ja laske kuin tavallisessa automaatissa. Mutta laatikko on todella kestävä ja todennäköisesti viimeinen asia joka Priuksesta särkyy. Huom, jenkkilässä myyty miljoonia kappaleita eli tilastodataa löytyy. Mutta voihan ne öljyt kerran auton elinkaaren aikana varulta vaihtaa.

Moottorin öljynkulutus on akilleen kantapää. Ikävästi se ei selviä kuin ajamalla pitempään. Mutta öljyähän saa kaupasta. Eikä sitä audimaisia määriä mene.

Pätevä ja kestävä auto. Selvästi jenkkimarkkinoille suunnattu. Muun muassa pysäköinjarrua käytetään omalla pikku polkimella. Auto ei todellakaan ole nuhapumppu vaikka niin yleisesti luullaan. Ei tietenkään mikään rakettikaan

Vierailija
8/9 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä olette ylläpito laturista lisävarusteena

Vierailija
9/9 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen käytössäni oleva Toyota Prius on jo yli 10 vuotta vanha. Ostettu sen takia, ettei olisi paljon vikoja. Kulutuksella ei minulle ole niin paljon merkitystä, mutta jos autoa joutuu koko ajan korjauttaan niin rahat menee siihen. Olen ajanut nykyisellä Priuksella vähän yli 100 tuhatta kilometriä ja huoltojen lisäksi ainoa vika on pimentynyt parkkivalo jonka vaihdoin itse. Omasta mielestäni auto on kestävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän