Huono omatunto, kun en jaksa säilöä mitään
En jaksa enkä ehdi marjastaa tai sienestää enkä pakastaa mitään. Matotkin vien pesulaan. Miksi mulla on sellainen olo, että olen jotenkin huono äiti ja nainen?
Kommentit (9)
Mikä hyvän äidin mitta on säilöminen ja matonpesu??? Relaa! Pakastealtaasta voi ostaa marjoja ja muita elintarvikkeita. Joku tulee tännekin nillittämään että itse pitää kyllä kerätä. Eikä pidä. Juu ja on kallista kun metsästä saa ilmaiseksi. Elämä on valintoja..
Ihan turhaan kannat huonoa omatuntoa. Jos ei kiinnosta em. hommat, niin miksi käyttää niihin kallista aikaa. Voithan ajatella, että hyödytät koko yhteiskuntaa ostamalla tuotteita ja palveluja sen sijaan, että tekisit itse.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hyvän äidin mitta on säilöminen ja matonpesu??? Relaa! Pakastealtaasta voi ostaa marjoja ja muita elintarvikkeita. Joku tulee tännekin nillittämään että itse pitää kyllä kerätä. Eikä pidä. Juu ja on kallista kun metsästä saa ilmaiseksi. Elämä on valintoja..
Itse poimitut mustikat on paljon parempia ja ILMAISIA. Kaupassa maksaa jonkun koronakäden poimimat mustikat yli 10 euroa kilo!! Mutta jos ap:lla on rahaa hukattavana sellaiseen minkä vois pienellä vaivalla saada ilmaiseksi, niin se on sitten varmaan ihan positiivinen asia. Sama juttu mattopesun kanssa, pesulaan menee satoja euroja, matonpesupaikalla saat eurolla pestyä ainakin 5 mattoa.
Ihan suotta murehdit. Työllistät muita, kun ostat säilykkeitä ja pesetät mattosi.
Ihmiset ovat erilaisia.
Mun mielestä on outoa, jos joku ei tykkää esim. sienestää. Metsässä sielu lepää <3 ja samalla saa ilmaiset ja tuoreet pöperöt.
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahaa ostaa valmista, miksi tuntisit huonoa omaatuntoa? Voit käyttää aikasi johonkin mielekkäämpään. Ihan samoja marjoja ja sieniä sieltä kaupasta saa ostettua, valmiiksi tehtynä ja pakastettuna.
Varmaan johtuu anopin tee-se-itse- ja säilöntävimmasta.. Kyseli mm. kuinka paljon mansikkaa olen laittanut pakastimeen ja oli erittäin ällistynyt, kun vastasin etten yhtään.
Täytyyhän niitä pakastemarjoja jonkun ostaa, eihän muuten kukaan ansaitsisi myymällä marjoja.
Ei säilömisessä ole minusta mitään järkeä, jos ei itse viljele. Silloin siitä tulee säästöä.
Luonnonmarjoja ja sieniä kannattaa kerätä vain, jos muutenkin nauttii luonnossa liikkumisesta ja ulkoilusta. Silloin marjasaalis on vaan pieni lisäbonus mukavaan päivään.
Jos on rahaa ostaa valmista, miksi tuntisit huonoa omaatuntoa? Voit käyttää aikasi johonkin mielekkäämpään. Ihan samoja marjoja ja sieniä sieltä kaupasta saa ostettua, valmiiksi tehtynä ja pakastettuna.