Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitää jakaa parisuhdekuvia?

Vierailija
09.08.2020 |

Osaako joku selventää miksi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta saa sosiaalista hyväksyntää omalle heteronormatiiviselle elämäntavalle ja voi kokea täyttävänsä jonkin ideaalin. Voi myös osoittaa omistusoikeutensa toiseen ihmiseen, vähän niin kuin virtuaalinen rengastaminen. Jos on kokenut pettymyksiä aiemmissa suhteissa, voi käyttää kuvia koston välineenä sekä pönkittää omaa itsetuntoaan, todistaa muille että kelpaa jollekin.

Vierailija
2/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta saa sosiaalista hyväksyntää omalle heteronormatiiviselle elämäntavalle ja voi kokea täyttävänsä jonkin ideaalin. Voi myös osoittaa omistusoikeutensa toiseen ihmiseen, vähän niin kuin virtuaalinen rengastaminen. Jos on kokenut pettymyksiä aiemmissa suhteissa, voi käyttää kuvia koston välineenä sekä pönkittää omaa itsetuntoaan, todistaa muille että kelpaa jollekin.

Tämä oli mainiosti sanottu ja useissa tapauksissa niin totta. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Aamen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa jos niitä tulee joskus, mutta että päivittäin.. Tulee ähky

Vierailija
4/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän hämmentää ruokakuvat. Miksi joku luulee että toisia kiinnistaa mitä hän syö?

Vierailija
5/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä fb-kaverillani oli profiilissaan lähinnä vain pitkäaikaisen puolisonsa kanssa otettuja pariskuntaotoksia. Hän on ulkomaalainen ja koska kyseisen maan kulttuuri on muutenkin meikäläistä parisuhdekeskeisempi, niin ajattelin yhteiskuvien määrän johtuvan siitä.

Sitten hän yllättäen erosi tästä noin viidentoista vuoden mittaisesta parisuhteesta. Pian hän kertoi, että ex-miehensä oli alusta saakka ollut takertuva, omistushaluinen ja kontrolloiva, eikä hänen mielestään parisuhteessa naisella saanut olla omaa elämää. Siitä tämä jatkuva yhteiskuvien tulva, koska mies halusi näyttää näin ulkomaailmalle, että kaverini on hänen naisensa eikä kenenkään muun.

Jonkin aikaa toivuttuaan kaverini kohtasi sittemmin uuden miehen ja alkoi seurustella tämän kanssa melko nopeasti. Nyt pariskuntakuvia tuli murto-osan verran entisestä, silloin tällöin joitain otoksia lomalta tai juhlista mutta esim. profiilikuvassa oli nyt yksinomaan naisen omat kasvot. Emme ole hirveästi nyt viime aikoina pitäneet yhteyttä mutta sellainen käsitys minulla on, että tämä suhde on terve ja sellainen, jossa kaverillani on viimein aidosti hyvä olla.

En silti voi yleistää, että kaikilla jatkuvasti parisuhdekuvia somessa jakavilla olisi taustalla mustasukkaisuutta tai näyttämisenhalua, vaikka tässä tapauksessa niin oli.

Vierailija
6/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mun pitää todistaa, että mulla on muuten ei uskota.

Zincc

Vierailija
7/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän hämmentää ruokakuvat. Miksi joku luulee että toisia kiinnistaa mitä hän syö?

Laittakaa vielä kuvia kun ruoka tulee ulos toisesta päästä. Vertaillaan, kenen ruokavaliolla tulee täyteläisin *!

Vierailija
8/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mun pitää todistaa, että mulla on muuten ei uskota.

Zincc

Aikana ennen Facebookia mieheni koulukaveri oli soittanut yhtäkkiä 10 vuoden hiljaisuuden jälkeen ja ilmoittanut: "minulla on nykyään oma yritys ja tyttöystävä".

Vierailija
9/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla samasta syystä kuin mistä muitakin kuvia laitetaan. Halutaan jakaa sitä omaa elämää, sen kohokohtia yleensä. Toiset tykkäävät jakaa elämästään enemmän kuin toiset. Jotkut ehkä vähän liikaakin. Hassua on, jos samasta aiheesta otetaan useita samankaltaisia kuvia (niin FB:ssä kuin muuallakin netissä, kuten vaikkapa blogeissa). Mikä tarkoitus sellaisella enää on, kun vähemmästäkin tulee muille kyllä asia selville?

Vierailija
10/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuskortti

Vierailija
11/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin miehen kanssa tehdään paljon yhdessä. Kun olen ystävien kanssa, saatetaan ottaa yhteiskuva ja ihan samalla tavalla miehen kanssa. Onko siinä sitten eroa, olenko kuvassa aina yksin vai muiden kanssa, on se sitten mies tai ystävä. Usein jaan kyllä tilanteista muita kuvia kuin selfieitä, mutta jos niin teen, siinä on useimmiten muitakin kuin minä eikä tarkoitus ole heillä leveillä :D

Vierailija
12/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräällä fb-kaverillani oli profiilissaan lähinnä vain pitkäaikaisen puolisonsa kanssa otettuja pariskuntaotoksia. Hän on ulkomaalainen ja koska kyseisen maan kulttuuri on muutenkin meikäläistä parisuhdekeskeisempi, niin ajattelin yhteiskuvien määrän johtuvan siitä.

Sitten hän yllättäen erosi tästä noin viidentoista vuoden mittaisesta parisuhteesta. Pian hän kertoi, että ex-miehensä oli alusta saakka ollut takertuva, omistushaluinen ja kontrolloiva, eikä hänen mielestään parisuhteessa naisella saanut olla omaa elämää. Siitä tämä jatkuva yhteiskuvien tulva, koska mies halusi näyttää näin ulkomaailmalle, että kaverini on hänen naisensa eikä kenenkään muun.

Jonkin aikaa toivuttuaan kaverini kohtasi sittemmin uuden miehen ja alkoi seurustella tämän kanssa melko nopeasti. Nyt pariskuntakuvia tuli murto-osan verran entisestä, silloin tällöin joitain otoksia lomalta tai juhlista mutta esim. profiilikuvassa oli nyt yksinomaan naisen omat kasvot. Emme ole hirveästi nyt viime aikoina pitäneet yhteyttä mutta sellainen käsitys minulla on, että tämä suhde on terve ja sellainen, jossa kaverillani on viimein aidosti hyvä olla.

En silti voi yleistää, että kaikilla jatkuvasti parisuhdekuvia somessa jakavilla olisi taustalla mustasukkaisuutta tai näyttämisenhalua, vaikka tässä tapauksessa niin oli.

Meillä oli samoin. Toisaalta sielläpäin Eurooppaa oli kyllä paljon muillakin vastaavia kuvia.

Vierailija
13/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset laittavat someen kuvia, joista ovat onnellisia. Parisuhteestaan, juhlistaan, matkoistaan, harrastuksistaan jne. Mikä siinä on ihmeellistä? Pitäisikö sinne laittaa postauksia sairauksistaan, perheriidoistaan, rahahuolistaan ja sotkuisesta kodista?

Sanottakoon vielä, että en ole laittanut itse someen yhtään mitään, ettei tyhjän hehkuttajaksi epäiltäisi.

Vierailija
14/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määritteletkö ensin parisuhdekuvan?

Jos jaan kuvan jossa harrastan kaverin kanssa kalastusta niin se on ok, mutta jos olenkin kalassa puolisoni kanssa, se onkin parisuhdekuva ja sitä ei saa jakaa?

Vai joku virallinen parisuhdekuva, vähän kuin passikuva?

Selitä.

Vierailija
15/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ei kiinnostaisi? Kyllä mua ainakin kiinnostelee toisten hyvännäköiset safkat, silloi nkun ne on itse tehtyjä. Ravintolapöydässä kuvien napsiminen on junttia, enkä sitä paitsi tunne kokkia, joten kuva tuntemattoman ihmisen tekemästä ruuasta ei kyllä oikein kiinnosta.

Jos itse laitan kuvan ruuasta, niin eniten siihen tykkäyksiä ja kommentteja tulee :D

Vierailija
16/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisen hyväksynnän hakemisen vuoksi/ muille täytyy näyttää kuinka hieno kulissisuhde on/ epävarmuutta puolisosta tai jostain

Vierailija
17/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on parisuhdekuva? Joku coitus-aiheinen?

Vierailija
18/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ryhmäkuvat jees, kunhan suttaa kumppanin pään pois, ettei ikisinkkuja ala itkettää?

Vierailija
19/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen mies, joka ei halua mitään yhteiskuvia someen, pettää ja esittää sinkkua muille naisille!

Vierailija
20/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin laitan mitään kuvia someen, mutta kun laitan, yleensä niissä on puolisoni, koska perhe on iso osa elämääni ja jaan kyseiset kuvat kertoakseni kuulumiset sukulaisille ja ystäville, enkä viitsi lapsistakan kuvia niin laittaa.

Minua enemmänkin ihmetyttää, miksi laittaisin vain omasta pärstästäni kuvan ilman, että siitä käy jotenkin muuten ilmi, missä olen käynyt tai ylipäätään jotain kiinnostavaa, mistä haluaisin läheisille kertoa.