Synnytyksen jälkeen viikko sairaalassa - mikä voi olla äidillä?
Jos äiti joutuu oleen viikon sairaalassa synnytyksen jälkeen, niin mitä siellä on voinut tapahtua tai mennä pieleen?
Kommentit (32)
1970-luvulla viikko oli minimi, mitä äitejä pidettiin sairaalassa synnytyksen jälkeen. Siihen aikaan vauvat olivat omalla osastollaan, ja heidät vietiin äidin luokse vain imetettäviksi. Kaikki muu vauvanhoito piti opetella vasta kotona.
Suosittelen keskittymään omiin asioihin ja antaa muiden elää omassa rauhassa. Ehkei sulle kerro jos oot tommone tyypillinen juorukello. Monesti se tuppaa vaa menee niin et karma kolahtaa aika nopsaa tommosille utelijoille juorukelloille!
Ei mennyt mikään pieleen. Täysin normaali synnytys. Toisessa tilanteessa oltaisiin päästy viimeistään seuraavana päivänä kotiin. Vaan ei päästy, kun vauvalla oli sydämessä sivuääntä.
Vierailija kirjoitti:
1970-luvulla viikko oli minimi, mitä äitejä pidettiin sairaalassa synnytyksen jälkeen. Siihen aikaan vauvat olivat omalla osastollaan, ja heidät vietiin äidin luokse vain imetettäviksi. Kaikki muu vauvanhoito piti opetella vasta kotona.
Surullista :( tiedän vielä -86 syntyneitäkin, joita on huudatettu vauvalassa
Uteliaat ihmiset ovat kuvottavia.
Minä olin monta viikkoa. Olin kuolla verenvuotoon hätäsektiossa. Kohtu repesi kolmesta kohtaa, yksi repeämistä tulehtui pahasti ja minut leikattiin uudelleen. Viimein pääsin kotiin mutta olin pitkään täysin autettava.
Vierailija kirjoitti:
Luksusta on aina ollut boomereilla.
Minulle tehtiin suunniteltu sektio ja siihen aikaan oli normaalia olla sen jälkeen sairaalassa 6 vrk. Minä olin vielä yhden ylimääräisen päivän, jotta mies ehti siivota kotona. Ensi viikolla tulee 24v.
Olin minäkin vuonna -96 viikon Naistenklinikalla ja olisi pidetty pidempäänkin, mutta halusin kotiin. Ei synnytyksessä, eikä vauvassa mitään ongelmaa/vikaa ollut, mutta tuolloin oli ihan normaalia olla "tarkkailussa" noin kauan. Moni muukin juuri synnyttänyt oli siellä yhtä pitkään ja kaikilla normaalit synnytykset.
Olin 24v. tuolloin.
Aiheuttaako k-vitamiinipistos verensokeriongelmia? Mitä jos vaivalla kuuluukin olla ohut veri?
Mitä jos keltaisuus johtuukin k-vitamiinista?
Me oltiin vauvalta löydetyn sydänvian vuoksi juuri se viikko. Mutta kyllä lähtiessä kysyttiin, Jaksatko varmasti itse...koska oma vointikaan ollut hyvä.