Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 170/44 ja seurannut palstaa

Vierailija
31.07.2013 |

Jonkun aikaa jo. Hämmästelen tätä lihaviin kohdistuvaa vihaa. Onko ihmisillä niin paha olo, että pitää purkaa se johonkin ja nyt kohteena ovat lihavat. Puhuisitte vaikka hakkaajat ja murhaajat ovat kamalia, silloin ymmärtäisin. Miksi te ette hoida omaa elämäänne kuntoon, tuollainen viha EI OLE normaalia. Itse hyvä esimerkki. Olin hiukan pulska, äiti haukkui lihavaksi. Sairastuin 5 v. sitten. Viimeksi eilen tulin osastolta. Riski kuolla on suuri. Miksi täällä ei puhuta YHTÄÄN anoreksiasta, ortoreksiasta? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuiskohan siitä että anoreksia on AINA sairaus mutta lihavuus vain harvoin?

Vierailija
2/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lihavista kärsii kyllä ahmimishäiriöstä, mikä on sairaus.

Lisäksi pyrkisin todella kiinnittämään huomiota, miten puhutte täällä ja irl. Moni nuori sairastunut anoreksiaan, kun kaveri tai äiti tai isä huomautellut painosta, tai nuori on joutunut kuuntelemaan, miten vanhemmat nälvivät lihavia. Voi olla aika kallis hinta, kuten ap:n tapaus näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammojen mielestä ap on varmaan juuri sopiva. Jos aloituksen olisi kirjoittanut lihava, ketju olisi 3 sivua pitkä, missä haukuttaisiin ap

Vierailija
4/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. En tiedä miksi ei puhuta. Ehkä täällä ei osata asiallisesti keskustella vakavista sairauksista? Itse kerroin kerran sairastavani kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja palaute oli tyyliin "tapa ittes tai älä ainakaan missään nimessä hanki lapsia". Itse olen sairastanut anoreksian 2 kertaa. Olen nyt 28-vuotias. Älä pahoita mieltäsi jos tähän ketjuun tulee vastauksia "Mikset vaan syö, ei voi olla noin vaikeeta, kuole pois, älä tuhlaa verorahoja sairaudellasi" tähän tyyliin. Harvat oikeasti ymmärtävät mitä anoreksia on, tai miltä se tuntuu. Ja kyllä, tällä palstalla haukutaan kaikki. Lihavat ovat ainakin helppo kohde. Tämä palsta on oikeasti kamalampi kuin Demi.fi. On täällä asiallisiakin keskusteluja joskus. Mutta muuten täällä kyllä haukutaan lihavat, sairaat, lapsettomat, yh-äidit, bloggaajat... ihan kaikki.

Vierailija
5/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi otan osaa, minä olin nuorena hoikka ja sievä, ruuan kanssa leikin tosin ja pahimmillani olin 163/45kg, joilloin koko talven sairasteltuani äitini tuli väkisin kanssani lääkäriin ja sanoi lääkärille että nyt sanot että syötävä on muuten ei parane, ilmeisesti 19v olin niin nolo että aloin syödä vähän paremmin, vuodessa sain lisää painoa 3kg.

Muistan että tavattuani lasteni isän en jaksanut syödä ravintolan pitsasta kuin neljänneksen, jäätelötikku oli mahdoton urakka, onneksi tikun ympäriltä voi jättää aika paljon nuoleskelematta, tuuttia en koskaan voinut ostaa kun en jaksanut edes vohveliin asti. Olin niin rakastunut että väkisin söin itseni ähkyyn kun poikakaveri naureskeli että esitän pieni ruokaista.

Saipa sitten vuosien kuluessa läskin 90kg vaimon, jonka sitten jätti.

Olen aina myös kauhistellut kirjoituksia joissa pilkataan läskejä, kukaan ei tiedä mikä sielä taustalla on, ulkonäkö on ainakin nuorelle ihmiselle herkkä asia vaikka muuten olisi kuinka fiksu ja ihana, maailma on hirvittävän julma tavallaan toisarvoisista asioista.

Läskiksi haukutaan hoikkaa nuorta naista ja varsinkin normaalipainoista, jo se on liikaa.

Vierailija
6/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ja 4 kiitos teille.

ap

Vierailija
7/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
8/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hiljainen  ketju. Eli on ok olla anorektikko, joka ehkä kuolee, kuin olla lihava? Olette te sairasta sakkia täällä.

Vierailija
9/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitäs mä sanoin tosta vittuilusta... Kiitti vaan 7. Onko sulla jotenkin paha olla?

-3

Vierailija
10/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 7 nyt tarkoitti juuri sarkasmilla, miten näillä mammoilla on asiat sumentuneet päässä pahoin. Tällaiseen ketjuun ei kommentoida mitään, mutta jos olisi lihava, olisi ketju 10 sivua pitkä, missä pilkattu ap:ta. En tarkoita sitä, että ap:ta pitäisi pilkata, en tietenkään, mutta asia osoittaa, että av:n mukaan on ok olla 170/44, koska pääasia on että on LAIHA, mitä siitä vaikka on iso riski kuolla!