Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetystä julkisilla paikoilla vastuvat - asiallisia vastauksia pyytäisin?

Vierailija
31.07.2013 |

Pyytäisin asiallisia vastauksia kysymykseeni, eli mikä häiritsee imetyksessä julkisilla paikoilla, esimerkiksi ravintolassa? Itselleni asia on todella vaikea ymmärtää. Olen imettänyt kahta lastani pitkään, toista yli kaksivuotiaaksi, myös julkisilla paikoilla, mutta aina hienotunteisesti ilman suurempia tissien esittelyjä. Eilen täällä olleessa ketjussa liittyen Näsinneulaan, joku kirjoitti, että "lapsi lutkuttaa tissiä posket lommolla"- itselleni tuo kuvaus on aivan outo, koska imetys oli hiljaista ja rauhallista puuhaa, enkä olisi voinut kuvitella sen häiritsevän ketään.

Kertoisitteko, millaisia negatiiisia ajatuksia imetyksen näkeminen teille tuo? Miksi se on teistä epämiellyttävää tai jopa "ällöttävää" (joku jopa vertasi imetystä ulostamiseen tai nenän kaivamiseen)?  

Kertoisitteko myös, oletteko itse imettäneet lapsianne, tai onko teillä lapsia.

Kiitos!

Kommentit (545)

Vierailija
521/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa imettäminen julkisilla paikoilla, mutta fine dining -ravintolassa (kuten Näsinneula) se ei ole suotavaa. Gourmet-ravintolat ovat aikuisten paikkoja, joissa halutaan irtautua arjesta tai joissa kestitään bisnesvieraita. Eli kyse ei ole julkisesta imettämisestä sinänsä.

Minulle hampurilaisteriatkin ovat finediningia, joten tasapuolisuuden vuoksi tissit piiloon, jos "herrasväkikin" saa olla niiltä rauhassa.

Vierailija
522/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sopivaa. 

- Nainen ja äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Enemmän häiritsee nälässä kiljuva lapsi. Syöttämään vaan kun nälkä yllättää. Aikuisetkin vetää pizzaa yleisellä paikalla. Se joskus ällöttää.

Vierailija
524/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolan tulee ilmoittaa asiakkaille, että täällä saattaa tissit vilahdella. Silloin jokainen voi päättää  meneekö tissibaariin vai tissibaariin.

Vierailija
525/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani omaa pienet, a-kupin tissit. Ne turposivat toisen raskauden aikana synnytykseen saakka ja sanoi miksei näitä nyt näyttäisi,kun kerrankin isommat..hyi. Kuinka itsekästä ja ekshibitionistista. Ei muut niitä halua nähdä! Kyseisellä naisella on jo avopuoliso.

Vierailija
526/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse. Enemmän häiritsee nälässä kiljuva lapsi. Syöttämään vaan kun nälkä yllättää. Aikuisetkin vetää pizzaa yleisellä paikalla. Se joskus ällöttää.

Ps  ei ole omia lapsia eikä enää tule kun vaihdevuodet päällä.

Vierailija
527/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa aina miettinyt, että miksi porukka katsoo pahasti kun minua imetään.

Uros

Vierailija
528/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa imettäminen julkisilla paikoilla, mutta fine dining -ravintolassa (kuten Näsinneula) se ei ole suotavaa. Gourmet-ravintolat ovat aikuisten paikkoja, joissa halutaan irtautua arjesta tai joissa kestitään bisnesvieraita. Eli kyse ei ole julkisesta imettämisestä sinänsä.

Minulle hampurilaisteriatkin ovat finediningia, joten tasapuolisuuden vuoksi tissit piiloon, jos "herrasväkikin" saa olla niiltä rauhassa.

Totta ei se tyyppi,joka töiden jälkeen hakee vaikka edes hampurilaisen jaksa kuunnella vauvan parkunaa ja nähdä löysää tissiä sen möttipään lopussa.

Vierailija
529/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa aina miettinyt, että miksi porukka katsoo pahasti kun minua imetään.

Uros

Niin eikös tyttöystävät saa antaa uroksiensakin imeä tissiä puiston penkillä tai ruokakaupassa 😂?

Vierailija
530/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
531/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia ja myönnettäköön, että minusta on hämmentävää yhtäkkiä nähdä se paljas tissi siinä (olen nainen mutta silti). En siis kuitenkaan vastusta imettämistä julkisilla paikoilla ja sen voi mielestäni hoitaa jossain yhteyksissä hienotunteisesti. Osaan ajatella, että antaa vauvan mieluummin ruokailla kuin huudattaa sitä. Mutta arvelen, että kyse kovimmassa vastustuksessa on muiden hämmennyksestä ja vaivaantuneisuudesta, alastomuus saunassa on luonnollista mutta imettävän naisen tissi voi tuntua tulevan suht tyhjästä ja se ehkä herättää muitakin mielikuvia kuin vain että "onpa kiva että vauva saa ruokaa".:)

Varmasti herättää muitakin mielikuvia miehissä erityisesti, ja siksi se, että pieni vauva on siinä, se yhdistelmä tuntuu ikävältä ja asiattomalta. Tuntuisi paremmalta, että se lapsi ja äitikin olisi suojassa pervojen katseilta.

Vierailija
532/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pienellä vauvallasi on nälkä ja sinulle on ok imettää julkisella paikalla, minulla on yksi kysymys: mitä helvetin väliä on minun mielipiteelläni?

Ei olekaan

Vierailija
533/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kulkevat todella paljastavissa vaatteissa julkisilla paikoilla, minusta se ei ole sopivaa. Vauva tarvitsee ravintoa kuin hänellä on nälkä ja vauvaa saa imettää julkisella paikalla, siinä ei ole mitään vikaa. Eihän vauva ikää edes kestä kuin yksi vuosi. Taapero osaa odottaa maitoa kotiin asti, jos sen ikäistä joku haluaa imettää. 

Äidinmaito on lapselle kuitenkin parasta ravintoa. 

Vierailija
534/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta ei se tyyppi,joka töiden jälkeen hakee vaikka edes hampurilaisen jaksa kuunnella vauvan parkunaa ja nähdä löysää tissiä sen möttipään lopussa.

Tissit on yleensä aika kiinteät kun ovat täynnä maitoa....

Vierailija
535/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä joidenkin julki-imettäjien päässä on oikein vikana?

Olin katsastamassa autoa eräällä vanhalla katsastusasemalla, ja kävin hoitamassa paperityöt siinä samassa tilassa olevalla konttorin luukulla ja olin tosiaan tukehtua sillä siitä pakokaasun poistoletkusta mikälie (eli se putki jonka pitäisi viedä pakokaasut ulos sisätiloista) niin vuoti ihan varmasti jotain sillä koko halli oli tosi tunkkainen ja savuinen, mutta kamalinta oli se että joku asiakas eli noin-kolmekymppinen nainen istui siinä luukun vieressä tissi pitkällä sellaisella yksinäisellä ja köykäisellä varastotuolilla imettämässä ihan pienen pientä vauvaa! Keskellä sitä kamalan saasteista pakokaasulemua jota edes minä, aikuinen ihminen, en kestänyt vaan menin toiselle puolelle pihaa hengittämään välillä! Olisi tehnyt tosissaan mieli vetaista turpiin sitä ämmää että viesti menisi perille lopullisesti! Sitten ihmettelee täysidioottina muutaman vuoden päästä että miten ihmeessä lapsellaan on kamala astma kun yrittää juosta ja leikkiä, ja pökertyy siihen! Olisi kyllä pitänyt soittaa lastensuojeluviranomaisille saman tien!

Veikkaan että hänkin on ollut katsastamassa autoa tilanne on ollut varmasti kaikille mieluisampi kun vauva syö ja on hiljaa. Toinen vaihtoehto olisi ollut että vauva huutaa täyttä kurkkua... 

Vierailija
536/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyskielto tarkoittaisi käytännössä että maa on täynnä seinähulluja äitejä jotka on lukittu vuodeksi kotiinsa. 

Vierailija
537/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kulkevat todella paljastavissa vaatteissa julkisilla paikoilla, minusta se ei ole sopivaa. Vauva tarvitsee ravintoa kuin hänellä on nälkä ja vauvaa saa imettää julkisella paikalla, siinä ei ole mitään vikaa. Eihän vauva ikää edes kestä kuin yksi vuosi. Taapero osaa odottaa maitoa kotiin asti, jos sen ikäistä joku haluaa imettää. 

Äidinmaito on lapselle kuitenkin parasta ravintoa. 

Ihan luonnollista naisten on näytellä suljojaan. Ja sä et voi siihen vaikuttaa, jos joku jättää paidan alta vaikka rintsikat himaan ja antaa ihanien tissien kuultaa kireän kankaan läpi. Eivätpä sentään tissiä ulos ota jos joku rääkyy kaikkien nähtäville. Sopimattomampaa se on. Imettäjät ovat itsekkäitä ja eivät ajattele muita. Kunhan saadaan utare millä vaan kauppareissulla näkymään vaikka naapurikapakan Jartsalle,joka hakee Prisman alkosta Jallua lisää.

Vierailija
538/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetyskielto tarkoittaisi käytännössä että maa on täynnä seinähulluja äitejä jotka on lukittu vuodeksi kotiinsa. 

:D

No siellä olisivat utareineen kuin navetassa.

Vierailija
539/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok imettää. Eihän siinä edes rinta näy kun fiksusti ruokkimisen hoitaa.

Vierailija
540/545 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

No siellä olisivat utareineen kuin navetassa.

Mikä päässäsi on vialla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi