Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri, joka loukkaa tietämättään?

Vierailija
31.07.2013 |

Minulla on kaveri, joka laukoo välillä omituisia kommentteja ilmeisesti ymmärtämättä niiden saattavan loukata. Hän saattaa esimerkiksi todeta kovaan ääneen: Hirveät noi sun kengät! tai jotain vastaavaa, tyyliin, kotiin tai muuhun liittyen.

En ole huumorintajuton, mutta välillä jään suu auki ihmettelemään. Itse en sano ihmisille kuitenkaan ihan kaikkea, mitä päässäni ajattelen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun pitää vaan ottaa asia puheeksi, eipä siinä muukaan auta.

Vierailija
2/7 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaikka sanoisit kaverillesi tuosta?

Mulla on yhden kaverin kanssa sellainen ns. ääreissuora suhde, molemmat kommentoidaan tosi suoraan "aivan kauhee" jne.

Mutta kumpikaan ei loukkaannu, koska ollaan täysin tietoisia, että meillä yksinkertaisesti on aivan erilainen maku mm. vaatteissa.

Toki sekin auttaa, että ollaan tunnettu syntymästä asti, niin ollaan kuin sisarukset, ei jää arvailujen väliin toisen mietteet.

Ulkopuoliset joskus ihmettelee, että miksi loukkaamme toisiamme, ei se ole loukkaamista, kun on yhteiset pelisäännöt, että saa sanoa ihan suoraan sen oman mielipiteensä, molemmin puolin eikä kumpikaan vedä herneitä nenään. MOnelta muulta samanlaiset kommentit kyllä ottaisin verisinä loukkauksina =D

Vaikka kyllä mulla muidenkin läheisten ystävien kanssa on hyvinkin suora suhde, jota sitten aina välillä ei-niin-läheiset ihmettelee. Mutta turha käyttää aikaa korulauseisiin, kun käytännössä tiedetään toisen mielipide jo ennen kuin se on sen edes sanonut =D

Lähinnä siis vaan sitä, että ehkä se kaverisi vaan pitää teidän suhdetta sellaisena, että voi sanoa suoraan eikä ajattele loukkaavansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tollanen kaveri voisi olla jopa mukava. Jos kyseessä ois tosiaan sellanen ihminen, jonka mielipidettä arvostaa. Sanoisi aina suoraan, jos näyttää ihan kamalalta.

Vierailija
4/7 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että pääasia että sinä itse tykkäät. Ei tuommoisista kannata hermostua. Mulla on yksi tuttu, joka loukkaantuu kaikesta, esimerkiksi kun moitin yhtä thaimaalaista ravontolaa hieman, tämä suuttui, kun itse tykkää kamalasti. Sellainen on tosi raskasta, kun koko ajan pitää varoa, mitä voi sanoa ja mitä ei. Keskustelu pitää olla tosi yleistä ja kevyttä koko ajan, oikeastaan mitään mielipiteitään ei voi ääneen sanoa, ettei tämä yksi hermostu hiiteen...

Vierailija
5/7 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi olenkin antanut kommenttien mennä "toisesta sisään toisesta ulos", koska haluan välttää konfliktia. Ehkä teen niin jatkossakin. Itse en viitsi sanoa kavereilleni jotain, joka todennäköisesti pahoittaa heidän mielensä. Mieluummin olen hiljaa. Mutta meitä on erilaisia ja tosiaan en viitsi loukkaantua, ehkä kyseessä on vain hänen tyylinsä:-)

ap

Vierailija
6/7 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:14"]

Siksi olenkin antanut kommenttien mennä "toisesta sisään toisesta ulos", koska haluan välttää konfliktia. Ehkä teen niin jatkossakin. Itse en viitsi sanoa kavereilleni jotain, joka todennäköisesti pahoittaa heidän mielensä. Mieluummin olen hiljaa. Mutta meitä on erilaisia ja tosiaan en viitsi loukkaantua, ehkä kyseessä on vain hänen tyylinsä:-)

ap

[/quote]

Juurihan tällä aloituksella osoitit, että asia vaivaa sinua. Keskustele kaverisi kanssa. Tiedän monia ihmisiä, jotka eivät sano jos joku asia loukkaa heitä mutta heidän kasvojensa ilmeet eivät voisi olla paljastavampia. Kaverisi ei ehkä osaa lukea nonverbaalista viestintää.

Vierailija
7/7 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanonut samasta asiasta yhdelle kaverilleni, mutta sitten alkaa jäkättämään, kun olen sanonut että jos ei ole hyvää sanottavaa kannattaa olla hiljaa. Hän sanoo että eihän kaikkien tarvii olla kuin sä! Oot sä joku roolimalli vai?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä