Mies puhuu kaksimielisiä facessa minulle vieraan naisen seinällä
Otanko turhaan herneen nenään?
Miehellä on facekaverinaan kaverinsa ex.
Nyt mies on kommentoinut yhtä naisen kuvaa ja siitä on syntynyt heidän välilleen pitkä kaksimielinen viestiketju joka jatkuu ja jatkuu, jossa jo heitetään vitsiä muista naisista. Esim: mitkä kissat sun kimpussa onkaan häärineet tmv tämän tasosta juttelua..
Ja kaikki on julkista. Eli ei mun tarvitse mennä edes kyyläämään tämän naisen sivuja, kun se viestiketju ponnahtaa omalle näytölleni aina kun mies sinne jotain kommentoi.
Miehelleni tästä sanoin että ei oikein ole kiva mun mielestä vaikka huumori-ihmisiä ollaankin. Varsinkaan kun en tunne naista vaikka olen ollut mieheni kanssa jo parikymmentä vuotta yhdessä. Mies vaan nauraa, että herjaa se on. Tämän naisen kanssa aina heitetään tollasta läppää... Siinä kohtaa myös nousee karvat pystyyn.. Aina heitetään- joo...
Mutta kysymys siis. Vedänkö herneen turhasta nenään vai ihan asiasta?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:02"]
Kyllä minä jaksan aina ihmetellä naisia, jotka lähtevät heittämään tuollaista kaksimielistä läppää varatun miehen kanssa. Toki syytä on myös miehessäsi, kun lähtee mukaan tuollaiseen. En vain ymmärrä mitä tämä nainen tuosta saa, tuleeko hänelle olo, että on jotenkin haluttavampi ja ihanampi kuin muut kun varatutkin miehet hänelle heittävät kaksimielisyyksiä.
Toki sinun tapauksessa hyväpuoli on ettei miehesi ole edes yrittänyt peitellä asiaa. Kyllä minäkin tuollaisesta vetäisin herneen aika syvälle nenäonteloon.
[/quote]
jos tässä on vikaa jossakin, niin se vika on lähtökohtaisesti siinä mustasukkaiselle naiselle varatussa miehessä, joka menee toisten naisten sivuille kuvia kommentoimaan. Tahallisesti vaimonsa mieltä pahoittamaan, kun puolisonsa tuntee? Tässähän taisi kuitenkin olla niin, että mies ihan itse meni sinne ne ensimmäiset sutkautukset heittämään, häntä ei väkisin siihen keskusteluun pakotettu tai edes vietelty? Onko vastuu ja vika aina naisessa, varsinkin siinä vieraassa, jos/kun mies törppöilee? Suhteen uskollisuus ja toimivuus on vieraiden naisten hartioilla? Meillä onneksi ei, vaan suhteemme tila on seurausta omista valinnoistamme ja teoista.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:47"]
VOI HYVÄ JUMALA SENTÄÄN. Mun profiilikuvaan on kommentoineet niin mun miesystäväni, kuin pari meidän yhteistä kaveriakin todella levottomia juttuja. Tyyliin "Saanko runkata sun naamalle". Tämä siis eräs miehen ja mun yhteinen kaverimme, naimisissa oleva. Mieheni vastasi hänelle siihen että tottakai saat, anna mennä vaan. Kenellekään ei tullut mieleenkään pahoittaa mieltään tästä.
Relatkaa vähän ja luottakaa puolisoihinne.
[/quote]
Mielenkiintoinen kaveripiiri teillä.
[/quote]
No osaatko kuvitella, että kaveripiirissä tai työporukassa, jossa kaikki tuntevat toisensa, voi huumori olla härskiäkin ja siitä voidaan olla yhteisymmärryksessä niin miesten kuin naistenkin kesken?
Sitten on taas työyhteisöjä ja kaveripiirejä, joiden jutut ei koskaan mene alapäähän ja sekin on yhtä hyväksyttävää. Kannattaa kuitenkin ymmärtää, että noissa porukoissa, joissa jutut on härskejä, se tapahtuu yhteisymmärryksessä, ketään ei loukata. Ei siis kyse ole siitä, että porukassa on yksi pilluvitsejä kertova mies vaan kaikki viljelevät juttuja, jotka ovat kaikkien mielestä hauskoja.
[/quote]
Juu osaan kuvitella, koska eivät ihmiset muutenkaan ole kaikki samanlaisia eivätkä elä samalla tavalla keskenään. Tämä esimerkki sai kuitenkin oman ympäristöni tuntumaan entistä arvokkaammalta ja rakkaammalta.
[/quote]
Ihan turhaan arvotat ihmisiä sen mukaan, onko heillä kaksimielistä huumoria vai ei.
Mitä ap:hen tulee, hänhän joutuu kokemaan itsensä ulkopuoliseksi, mikä nyt on tavallista, olisi läpänheitto ollut minkälaista tahansa. Kaksimielisyys ei liity siihen.
[/quote]
Minä en saa arvottaa kaksimielistä huumoria mutta sinä saat? Lienee meillä molemmilla avoimella keskustelupalstalla on vapaus ilmaista oma näkökantamme asiaan. Sinä olet kyseisen huumorityylin ystävä, minä en ja kokisin moiset heitot aika vaivaannuttavina ja myötähäpeää aiheuttavina. Me olemme erilaiset, mutta kumpikaan meistä ei ole absoluuttisesti oikeassa, koska kyse on mielipiteestä.
[/quote]
Yritin tuossa edellä kertoa, että on porukoita, joissa kaikki yhteisymmärryksessä viljelevät kaksimielistä huumoria. Mutta sinä haluat tuomita kaksimielistä huumoria viljelevät omien huonojen kokemustesi pohjalta ymmärtämättä että joidenkin keskinäinen huumori voi rakentua sille ja se ei ole surullista, ikävää tai loukkaavaa vaan tavallista heille.
Ja mitä ap:n tapaukseen tulee, oleellista ei ole se, mikä huumorin laji oli kyseessä, koska ap olisi joka tapauksessa tuntenut olonsa kurjaksi, olisivat ap:n mies ja tuo nainen iskeneet akateemista huumoria tyyliin "mitä Nietsche olisi siihen sanonut" tai mitä tahansa muuta inside-läppää.
Kaikki tyylillään. Olen mies ja minulla on luonnollisesti naisiakin facessa ystävinä. Joskus erään kanssa menee jutut hyvinkin levottomaksi, mutta varmaan järkyttyisin esim. tilanteessa, jos saisin häneltä oikesti, vaikka yv:nä oikean ehdotuksen. Mutta valitettavasti muutamat ystäväni ovat olleet vähän kapeakatseisia ja ollaan siksi rajoitettua huumoriamme. Sääli sikäli, että joutuu luopumaan yhdestä hauskasta huvista ulkopuolisen paineen alla. Ihan yhtä levottomia juttuja olen heitellyt parillekin miehellekin, mutta ei niistä kukaan ole kuvitellut, että minulla olisi niiden kanssa mitää juttua :-D Tämä siis omasta kokemuksesta, mutta en voi vastata kaikkien miesten puolesta.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 11:26"]
VOI HYVÄ JUMALA SENTÄÄN. Mun profiilikuvaan on kommentoineet niin mun miesystäväni, kuin pari meidän yhteistä kaveriakin todella levottomia juttuja. Tyyliin "Saanko runkata sun naamalle". Tämä siis eräs miehen ja mun yhteinen kaverimme, naimisissa oleva. Mieheni vastasi hänelle siihen että tottakai saat, anna mennä vaan. Kenellekään ei tullut mieleenkään pahoittaa mieltään tästä.
[/quote]
[/quote]
No osaatko kuvitella, että kaveripiirissä tai työporukassa, jossa kaikki tuntevat toisensa, voi huumori olla härskiäkin ja siitä voidaan olla yhteisymmärryksessä niin miesten kuin naistenkin kesken?
Sitten on taas työyhteisöjä ja kaveripiirejä, joiden jutut ei koskaan mene alapäähän ja sekin on yhtä hyväksyttävää. Kannattaa kuitenkin ymmärtää, että noissa porukoissa, joissa jutut on härskejä, se tapahtuu yhteisymmärryksessä, ketään ei loukata. Ei siis kyse ole siitä, että porukassa on yksi pilluvitsejä kertova mies vaan kaikki viljelevät juttuja, jotka ovat kaikkien mielestä hauskoja.
[/quote]
Juu osaan kuvitella, koska eivät ihmiset muutenkaan ole kaikki samanlaisia eivätkä elä samalla tavalla keskenään. Tämä esimerkki sai kuitenkin oman ympäristöni tuntumaan entistä arvokkaammalta ja rakkaammalta.
[/quote]
Ihan turhaan arvotat ihmisiä sen mukaan, onko heillä kaksimielistä huumoria vai ei.
Mitä ap:hen tulee, hänhän joutuu kokemaan itsensä ulkopuoliseksi, mikä nyt on tavallista, olisi läpänheitto ollut minkälaista tahansa. Kaksimielisyys ei liity siihen.
[/quote]
Minä en saa arvottaa kaksimielistä huumoria mutta sinä saat? Lienee meillä molemmilla avoimella keskustelupalstalla on vapaus ilmaista oma näkökantamme asiaan. Sinä olet kyseisen huumorityylin ystävä, minä en ja kokisin moiset heitot aika vaivaannuttavina ja myötähäpeää aiheuttavina. Me olemme erilaiset, mutta kumpikaan meistä ei ole absoluuttisesti oikeassa, koska kyse on mielipiteestä.
[/quote]
Yritin tuossa edellä kertoa, että on porukoita, joissa kaikki yhteisymmärryksessä viljelevät kaksimielistä huumoria. Mutta sinä haluat tuomita kaksimielistä huumoria viljelevät omien huonojen kokemustesi pohjalta ymmärtämättä että joidenkin keskinäinen huumori voi rakentua sille ja se ei ole surullista, ikävää tai loukkaavaa vaan tavallista heille.
Ja mitä ap:n tapaukseen tulee, oleellista ei ole se, mikä huumorin laji oli kyseessä, koska ap olisi joka tapauksessa tuntenut olonsa kurjaksi, olisivat ap:n mies ja tuo nainen iskeneet akateemista huumoria tyyliin "mitä Nietsche olisi siihen sanonut" tai mitä tahansa muuta inside-läppää.
[/quote]
Ja sinäkö olet ap vai miten osaat sanoa hänen puolestaan, mitä hän tuntee tai olisi tuntenut? Kaikki eivät ajattele tuolla esittämälläsi tavalla. Itse tuntisin oloni ulkopuolisemmaksi inside-läpästä mutta pettyneemmäksi mieheen, jos kyse olisi vaan helposta navanalusläpästä/ epämääräisestä flirtistä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 09:26"]
Nyt mies on kommentoinut yhtä naisen kuvaa ja siitä on syntynyt heidän välilleen pitkä kaksimielinen viestiketju joka jatkuu ja jatkuu, jossa jo heitetään vitsiä muista naisista. Esim: mitkä kissat sun kimpussa onkaan häärineet tmv tämän tasosta juttelua..
Ja kaikki on julkista. Eli ei mun tarvitse mennä edes kyyläämään tämän naisen sivuja, kun se viestiketju ponnahtaa omalle näytölleni aina kun mies sinne jotain kommentoi.
Miehelleni tästä sanoin että ei oikein ole kiva mun mielestä vaikka huumori-ihmisiä ollaankin. Varsinkaan kun en tunne naista vaikka olen ollut mieheni kanssa jo parikymmentä vuotta yhdessä. Mies vaan nauraa, että herjaa se on. Tämän naisen kanssa aina heitetään tollasta läppää... Siinä kohtaa myös nousee karvat pystyyn.. Aina heitetään- joo...
[/quote]
Mikäli miehesi hyväksyy vastaavan läpänheiton sinun ja jonkun muun välillä silloin vedät turhia herneitä. Mikäli teille on erilaiset säännöt parisuhteessa, niin silloin mies on väärässä ja hänen on lopetettava touhunsa. Moni haluaa itselleen erioikeuksia, koska sehän on ihan eri asia ;)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 11:40"]
Ja sinäkö olet ap vai miten osaat sanoa hänen puolestaan, mitä hän tuntee tai olisi tuntenut? Kaikki eivät ajattele tuolla esittämälläsi tavalla. Itse tuntisin oloni ulkopuolisemmaksi inside-läpästä mutta pettyneemmäksi mieheen, jos kyse olisi vaan helposta navanalusläpästä/ epämääräisestä flirtistä.
[/quote]
No en ole väittänytkään, että tiedän ap:n tuntemukset. Minua vain ärsyttää, että kaksimielisten juttujen heittäjät pitää leimata heti "tietynlaisiksi", tässä tapauksessa kaksimielistä juttua heittävä nainen on jo viittä vaille horo.
Ja taas lähtee nämä valtavan pitkät lainausten lauinausten lainaukset liikkeelle. Ei tarvi lainata koko helkutin ketjua aina vastatessanne. Argh!!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 09:26"]
[/quote]
Mikäli miehesi hyväksyy vastaavan läpänheiton sinun ja jonkun muun välillä silloin vedät turhia herneitä. Mikäli teille on erilaiset säännöt parisuhteessa, niin silloin mies on väärässä ja hänen on lopetettava touhunsa. Moni haluaa itselleen erioikeuksia, koska sehän on ihan eri asia ;)
[/quote]
21 vielä jatkaa. Jäi vielä mainitsematta, että ulkopuolisten palaute sai myös ajattelemaan, miltä omasta puolisosta tuntuu lukea niitä juttuja. Itse tiedän missä mennään, mutta jos käyttäytymiselläni kylvän vaimoon edes pienen epäilyksen siemenen, niin ei se olen sen riskin arvoista. Siispä saman olisin sallinut vaimollekin, mutta entäpä jos...?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:19"]
No mistäs tässä tietää vaikka lähettelisivätkin yksäreitä..
[/quote]Mutta, jos yksäripuolella olisi jotain vakavampaa, mies varmasti yrittäisi peitellä asiaa julkisella puolella. Etenkin, kun ap. on jo kysynyt asiasta.
Eiköhän tuo ole vain tavallista ajattelemattomampaa läppää, joka ainakin minun silmissäni ulkopuolisena näyttäisi vain myötähäpeää herättävältä.
[/quote]
Ap.n äijä ei välttämättä tajunnut että ne jutut näkyy siellä etusivulla.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:19"]
No mistäs tässä tietää vaikka lähettelisivätkin yksäreitä..
[/quote]Mutta, jos yksäripuolella olisi jotain vakavampaa, mies varmasti yrittäisi peitellä asiaa julkisella puolella. Etenkin, kun ap. on jo kysynyt asiasta.
Eiköhän tuo ole vain tavallista ajattelemattomampaa läppää, joka ainakin minun silmissäni ulkopuolisena näyttäisi vain myötähäpeää herättävältä.
[/quote]
Ap.n äijä ei välttämättä tajunnut että ne jutut näkyy siellä etusivulla.
[/quote]
..ja osaa varmaan nyt muuttaa asetuksensa niin ettei jatkossa näy
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]