Mitä mieltä nimestä Lyyti?
Ehdottakaa muita L-kirjImella alkavia tytön nimiä.
Kommentit (20)
Lyyti on koiran nimi, L-alkavia tytön nimiä Lilja, Lyyli, Lydia, Lumia yms.
Mummonimet on juuri nyt kuuminta hottia. Samoja nimiä näkyy kastetuissa ja kuolleissa. Menkää ja valitkaa kuolinilmoituksista (siis vanhoina kuolleitten) nimet lapsillenne.
Lyydia on ihana nimi, ei Lyytissäkään mitään vikaa.
Lyyti on mielestäni kamala nimi. Kauniita ovat esim. Lila, Lilja, Lumi.
Tulee mieleen jotain hyllyvää. Hyytelö. Lyydia olisi nätimpi.
Mullakin tuttavalla Lyyti-koira, niin vaikea ottaa kantaa. Vaan onhan koirilla ja ihmisillä toki paljon samoja nimiä, esim. Nelli on yleinen myös koirilla ja ihan kurantti tytöllekin. Livia on vanha nimi, harvemmin käytössä, samoin Lauha.
No minä tunnen yhden leikki-ikäisen Lyytin, tosi suloinen tyttö on ja nimi kuulostaa kivalta, kun hänen perheensä ja sukulaisensa puhuvat hänestä.
Minusta Lyyti on paljon kauniimpi nimi kuin muut täällä ehdotetut L-nimet.
t. Kirjailija ;)
Lyyti ja Lyyli sopivat lehmille mainiosti - en ehkä antaisi pikkutytölle... Y-kirjain ei ole niitä kaikkein kauniimpia äännettynä. L-nimiä on pilvin pimein, edellä mainittujen lisäksi tietysti vanhat kunnon Liisa ja Leena, muotinimeksi tullut Linnea, ja samankaltainen saamelaisnimi Linne. Kalenteristakin löytyy yli 20 l-kirjaimella alkavaa naisennimeä, joista puolet on ihan siedettäviä.
Ei kolahda muhun. Ja niin, kuin moni muukin on jo sanonut Lyylikin on parempi vaihtoehto. Leea ja Liina/Liinu ovat minusta kauniita nimiä. Ja jos pitäisi olla pidempi vaihtoehto, niin sitten Larissa.
Kamala nimi. Ihan kuin haukkumanimi naiselle, samaa sarjaa kuin "ämmä".
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 09:23"]
No nyt alkoi lyyti kirjoittaa!
[/quote]
Tätä olin tulossa kirjoittamaan.
Lyyli sointuu mun mielestä paremmin... :)