Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairauslomanpalkasta ennen äitiyslomaa

30.07.2013 |

Osaisikohan joku auttaa? Tilanne on sellainen, että olen jäämässä 19. päivä äitiyslomalle. Jouduin sairaslomalle tuossa ja olin 11 työpäivää poissa työpaikalta. Nyt olen palannut takaisin töihin ja tehnyt muutaman työpäivän. Meidän työpaikallamme ei ole työehtosopimusta, mennään lakien mukaan. Lain mukaan työnantaja maksaa sairastumispäivän+ 9työpäivää tämän jälkeen. Eli tämän mukaan minulla jäisi yksi päivä haettavaksi kelalta? Olenko käsittänyt oikein?

Jos nyt käy tilanne, että joudun hakemaan uudelleen sairauslomaa niin nollaantuuko tuo 1+9 päivää, vai joudunko heti ekasta päivästä lähtien hakemaan kelan sairauspäivärahoja? Eli saanko uudelleen työnantajan "piikkiin" tuon 9+1? (Olen siis tässä välissä nyt ollut töissä, mutten ole täysin varma, onko minusta töissäolijaksi älomaan asti.) Työpäivät menevät suht hyvin, mutta illat ja yöt olen todella kipeä ja supistelee todella paljon useammin kuin mitä tuona sairausloma aikanani.

Elkää pahastuko kun puhun firman piikkiin elämisestä, mutta tuolla saa helpoiten kerrottua mitä tarkoitan asiallani.

Kiitän paljon josko jollakin on tietoa tällaiseen tilanteeseen! :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla