Miksi taviksia kehutaan hääpäivänä?
Kaikennäköiset pallinaamat saavat luvan avioitua,onneksi,muuten minäkään en olisi päässyt vihille. On vastenmielistä kuinka paljon kehuja ulkonäöstäni sain hääpäivänäni,koska ikinä muuten kukaan ei sano että oletpa kaunis!! Mikä ihmisiä vaivaa kun päälle laitetaan hääpuku,niin muututaan yhtäkkiä muka kauniiksi?!
Sellaiset ihmiset jotka kehuu taviksen ulkonäön eivät sitten kehu OIKEASTI kauniita ihmisiä,vaan heille kirjoitetaan vaan "onnea". Ja taviksella tarkoitan nyt tällaista perus suomalaista persjalkaa joka kuroo korsetilla läskit kasaan ja laittaa lisäkkeet hiuksiin yms.eli joka näyttää mahdollisimman paljon joltain muulta kuin itseltään hääpäivänä. MIKSI morsiamen ulkonäköä täytyy ylistää? Minua lähes loukkaa se että mukamas yhtenä päivänä elämästäni minua kehutaan sata kertaa ja muut päivät olen sitten tavis. En tiedä mitä naiset siitä saavat kun kehuja satelee,mutta itse teki mieli irvistää kun jokainen vieras onnittelujonossa julisti kuinka kaunis olen. En ole,enkä ollut,tavis kauniissa rooliasussa. Tiedän että suurin osa ei ajattele näin,mutta toivoisin että häät lakkaisivat olemasta morsiamen kauneuden ympärillä pyörivä karuselli,ja oikeasti vieraat miettisivät että vaikka morsian näyttäisikin hyvältä,paljon paremmalta hääparista tuntuu kuulla että he ovat ihana PARI! Miestäni ei huomioitu häissämme yhtään vaikka on komea ja komeampi mitä minä! Se ärsytti,koska hänkin käytti rahaa ja aikaa ulkonäköönsä häissämme.:( Jos olette niin pinnallisia että kehutte morsiamen ulkonäköä,huomioikaa edes se sulhanen.
Kommentit (15)
Kehulla viestitään, että sinä olet NORMAALIA kauniimpi ja sitä, että ihaillaan näkemääsi vaivaa. Ei kukaan vertaa morsianta filmitähteen, vaan morsiamen normaalihabitukseen.
Lisäksi se tietysti on vain tapa, jotain jota ihmiset kokevat olevan asiaankuuluvaa sanoa morsiamelle. Kukapa sitä nyt haluaisi arkiselta häissään näyttää...
Voihan sitä sulhastakin ihastella, mutta harva nainen menee sellaista sanomaan miehelle, että "oletpa sinä komea!" Siitä voi jo joku morsmaikku vaikka hermostuakin...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:44"]
Voihan sitä sulhastakin ihastella, mutta harva nainen menee sellaista sanomaan miehelle, että "oletpa sinä komea!" Siitä voi jo joku morsmaikku vaikka hermostuakin...
[/quote]
:D :D
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:44"]
[/quote]
:D :D
[/quote]
Ja sulhanen hermostuu, jos miespuoliset vieraat kehuvat, että näytätpä hyvältä.
Olisit laittanut kansallispuvun päälle, niin kukaan ei olis pitänyt sua kauniina.
Tavispallinaamalle, joka on tehnyt kaikkensa näyttääkseen nätiltä, on jopa palkitsevaa sanoa, että oletpa kaunis tänään. Se tuntuu itsestäkin hienolta, vähän niin kuin olis osallistunut Punaisen ristin keräykseen vitosen setelillä.
Sen sijaan naisesta saa pihdeillä kaivaa kehun oikeasti kauniille naiselle. Jos nähdään kaunotar, siitä yritetään vaikka millä ilveellä keksiä joku pikku vika, joka mitätöi sen kauneuden.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:57"]
Jopas tänään on yritteliäitä aloituksia. Tälle pisteet 2/5.
[/quote]
Antaisin korkeammat pisteet, ehkä 3/5. Tässä joutui kuitenkin hieman ponnistelemaan ymmärtääkseen, mikä aloittajan pointti oli. Ymmärsin asian näin: rumahkoa naista ei saa hääpäivänä kehua kauniiksi, vaikka nainen on vasiten tälläytynyt. Kehumalla vaan pyörittää karusellia, joka on rakennettu kauniiden morsianten ympärille. Epäkohta on, että komeiden (erityisesti luonnonkomeiden) sulhasten ympärillä ei pyöri sama karuselli. (Ainoa mikä mulle jäi epäselväksi, oli se että miksi tämä morsian itse pyöritti em. karusellia tälläytymällä.)
Minä en oikein ymmärrä sinun pointtiasi, ap. Olisiko sinua pitänyt kenties onnitella tyyliin "Oletpas sinä taviksen näköinen morsian, mutta onnea nyt kaikesta huolimatta. Onnea myös sulhaselle ja osanotto, että sait vain taviseukon"? Mitenhän pahasti ja kimeästi kirkuisit, jos joku olisi todella sanonut noin? Anna ystävä hyvä olla tavismorsiamenkin edes päivän prinsessana.
Niin mikä on kohteliaisuuksien tarkoitus? Ilahduttaminen ehkä? Miksi kaikki pitää analysoida puhki? Miksi ei voi vain kiittää kohteliaisuudesta ja siirtyä seuraavaan aiheeseen. Näin mun nähdäkseni kohteliaisuuksiin tulisi suhtautua, aiheellisiin ja aiheettomiin, mikäli sellaisia nyt on.
Miksi ap teit häistäsi naista esineellistävän performanssin perinteiseen tyyliin, jos kerran et tykkää? Tuo kauniiksi kehuminen nyt vain on eräs sen arvomaailman ilmenemistapa, jonka mukaan hääjuhlaperinteemme ovat muodostuneet. Nainen on ollut arvokas lähinnä ulkonäkönsä ja kotitaloustaitojensa vuoksi, ja mitä paremmat nämä ominaisuudet hänessä olivat, sitä paremmat mahdollisuudet oli "päästä" naimisiin eli vieraan miehen eräänlaiseksi palvelijaksi hänen taloonsa. Kauneudella on ollut todellista merkitystä naimakaupoissa ja siksi morsian pyritään laittamaan mahdollisimman miellyttävän näköiseksi, ja samasta syystä sitä ulkonäköä sitten kehutaan.
Vaikka itse en missään tapauksessa halua perinteisiä häitä, niin häävieraan roolissa ollessani kyllä kehun morsiamen ulkonäköä ja muutenkin toimin odotusten mukaan, koska mistäpä voisin tietää että neitseelliseen lahjapakettimaiseen asuun kääritty ja isänsä miehelle luovuttama morsian ei juuri tuosta kyseisestä yksityiskohdasta pidäkään?
Nyt se lääkitys kuntoon, täähän on vielä sairaampi kuin se eilinen fb-hääkuva- ketju.
Oisko tässä uus av-vakkari, nyt kun ikiskin on ilmeisesti lähtenyt? Häkis, häistä traumatisoitunut ammattimainen mielensäpahoittaja.
Annas mä arvaan: eilen sua vitutti, kun hääkuvat laitetaan fb:iin heti häitä seuraavana aamuna, eiks niin!