Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-iän kriisi ja sen kesto

Vierailija
08.08.2020 |

Katselen vierestä 46-vuotiaan kaverimiehen lähes totaalista sekoamista tyyliin Heikki Lampela. Kauankohan tuo kestää ennenkuin tulee loppuunsa ja tuleeko hänestä enää koskaan samaa miestä kuin mitä oli ennen? Onko palstalaisilla kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3 vuotta useimmiten kestää. Jotkut ihmiset muuttuvat pysyvästi, lähinnä ne jotka ennen kriisiä ei ole olleet omia itsejään vaan ovat eläneet toisten odotusten mukaan. Moni muu taas kokee vaan keski-iän villityksen ja sitten palaa ennalleen. 

Itselläni iski tuo 39-vuotiaana. Olin aina ollut rauhallinen, tasainen ihminen. Nyt yhtäkkiä alkoi valtava tunnevellonta, kuin teini-iässä. Olin vannoutunut yksineläjä ja vela, mutta yhtäkkä tuntui että haluankin lapsen ja miehen. Aloin deittailla, bilettää kovemmin kuin nuorena koskaan. Mutta halut vaihtelivat, välillä halusin perheen, välillä taas en missään nimessä vaan halusin olla villi ja vapaa, muuttaa ulkomaille, tai ehkä vuoden reppureissata ainakin. Ei kun sittenkin haluan keskiittyä täysillä uraani vielä. Koska mikään yksittäinen halu ei kestänyt kauaa, mitään niistä en lopulta toteuttanut vaan kävin töissä ja elin tavallista elämääni biletyksellä höystettynä ja tunnekuohuilin omassa päässäni. Sitten se meni noin vuodessa ohi ja olen TODELLA onnellinen etten esim. hankkinut miestä tai lasta, koska kriisin jälkeen olen vielä enemmän erakkoluonne kuin ennen sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi