Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammasraudoista sojottaa piikki poskeen

Vierailija
29.07.2013 |

Tyttärellä alkoi hammasrautojen päästä sojottaa piikki suoraan poskeen. Hammaslääkäri om vasta viikon päästä. Ensiapuna silikonimassaa. 

Onko muilla kokemusta vastaavasta? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä viikossa ehtii nirhautua poski pahasti rikki! Vaatikaa jostain aika tilanteen korjaamiseksi, ei luulisi iso homma olevan.

Vierailija
2/14 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tod voi odottaa viikkoa! Vaadit ajan saman tien. Siihen voi laittaa myös purkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta, valitettavasti! Laitoin purukumia poskeen, en ollut edes saanut sitä silikonia vielä silloin.  Mutta tosiaan voi tulla tosi pahat haavat posken sisälle, mulla upposi aina kiinni syvälle kun nauroin yms., piti siis ihan sormella itse irroittaa se piikki poskesta. Kamalaa muistellakin sitä! Täytyisi tosiaan saada korjattua nopeammin kuin viikossa, eihän sitä tarvitse kuin kääntää ne langan päät enemmän sisäänpäin.

Vierailija
4/14 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo! Vähän nyt järkeä päähän äläkä laita tyttöä kärsimään. Leikkaat irronneen raudanpalan pihdeillä pois.Llaittavat sitten uuden kun tytöllä on lääkäriaika. Näin minulle on lääkäri neuvonut ja näin olen myös tehnyt. Nyt kaivat pienet pihdit työkalulaatikosta ja hommaat tuon ongelman pois päiväjärjestyksestä!

Vierailija
5/14 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:48"]

Hei haloo! Vähän nyt järkeä päähän äläkä laita tyttöä kärsimään. Leikkaat irronneen raudanpalan pihdeillä pois.Llaittavat sitten uuden kun tytöllä on lääkäriaika. Näin minulle on lääkäri neuvonut ja näin olen myös tehnyt. Nyt kaivat pienet pihdit työkalulaatikosta ja hommaat tuon ongelman pois päiväjärjestyksestä!

[/quote]

Uh, minä en menisi pihtejä työntämään lapseni suuhun. Menkää hammaslääkäriin heti huomenna. Vaadi saada lapsellesi asiallista kohtelua. Kysymyksessä on sentään alaikäinen lapsi. Ei hänen pidä joutua kärsimään tohelon hammaslääkärin vuoksi. 

Vierailija
6/14 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ohjeen ottaisin onkeeni, loistava älynväläys.

ohis

[/quote]

Vierailija
7/14 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:53"]

[/quote]

Uh, minä en menisi pihtejä työntämään lapseni suuhun. Menkää hammaslääkäriin heti huomenna. Vaadi saada lapsellesi asiallista kohtelua. Kysymyksessä on sentään alaikäinen lapsi. Ei hänen pidä joutua kärsimään tohelon hammaslääkärin vuoksi. 

[/quote]

5 jatkaa: Minä todellakin helpottaisin tyttäreni oloa tällä keinolla välittömästi. Pienillä pihdeillä ja vakaalla kädellä tuo ei todellakaan ole hankalaa. Olen hammaslääkärini neuvosta todellakin leikannut irronneen langan muutamaan otteeseen. Irtonainen rautalanka on todella kamalan tuntuinen suussa ja kun se oikein pahasti on irrallaan, ei mitkään vahat siinä päällä auta. Hammaslääkäreillä, varsinkin oikomishoidossa on varmasti jonoa näin loma-aikoina. Vaikka lääkäri olisi huomenna, joutuu tyttö ihan turhaan kärsimään yön yli.

Vierailija
8/14 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi joku kyselee tällaista täällä? Hoida se piikki pois joko itse pihdeillä tai hammaslääkärillä. Thats it? Vai meinaatko että joku martta täällä neuvoo sooda/etikka/muurahaisenjalka-uutteen, jota juomalla ongelma poistuu?

Vierailija
9/14 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli pienenä raudat ja monta kertaa kävi noin. napsaistiin vain sitten lyhemmäksi se lanka ja pikaisesti myös hammaslääkäriin, niin vaihtoivat uuden. ei kannata jäädä odottelemaan, se lyhyt piikkikin hiertää suussa inhottavasti vaikka olisikin sitä massaa siinä, ei se koko ajan pysy ja yöllä menee kurkkuun..

Vierailija
10/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans raudat ja piikki hiertää. Laitoin vahaa ja hyvin pysyi, ainakin jotenkin. No nyt se vaha loppui enkä saa asiaa hoidettua..

Vierailija
11/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole kysymys tohelosta hammaslääkäristä tai epäasiallisesta kohtelusta vaan asiasta, joka voi tapahtua oikomishoidon aikana jos esim kaarilangan pää tarttuu ruokaillessa kiinni johonkin ja taipuu, tai kun hammasrivin suoristuessa kaaren pää tulee enemmän ulos viimeisen kiinnikkeen takaa.

Tällaisissa tilanteissa myöskään harvemmin joutuu ”vaatimaan” lapselleen aikaa, vaan ihan asiallinen puhelu ajanvarausnumeroon riittää. Ongelma on helposti korjattavissa.

Täälläkin mainittu suojavaha on ihan hyvä ensiapu hammaslääkäriin pääsyä odotellessa.

Rauhoittukaa.

Vierailija
12/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi niska märkiä, mätiä siitä niskalenkistä joka yöllä pidettävästä hammasraudoista tuli.

Hammaslääkäri sanoi ettei ole koskaan nähnyt vastaavaa.

Vierailija
13/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi olla noin avuton? Aamulla soitto hammaslääkäripäivystykseen.

Vierailija
14/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa pääsi samana päivänä oikomishoitajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä