Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen huushollaja olet?

Vierailija
29.07.2013 |

Siivoatko vain äärimmäisen pakon edessä vai aina silloin kun joudat, vähän kerrallaan? Laitatko kokkaamisen aikana keittiötä kuntoon samalla, jotta kun alatte syömään, niin tiskipöydällä ei loju tiskejä ja ruoantekovälineitä? Laitatko pyykit kuivamaan tiettyyn järjestykseen? Onko jokin asia missä laistat vaikka olisitkin järjestelmällinen ja pikkutarkka? Entäpä vaikka olisitkin hieman laiska, niin onko jokin asia mistä et tingi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina suhteellisen siistiä ja siivoan koko ajan vähän. Pölyjen pyyhinnästä laistan mielelläni.

Vierailija
2/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osui ja upposi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laistan aika monesta asiasta. Pyrin laittamaan tavaroita jatkuvasti paikalleen enkä yleensä jätä kokkaussotkuja. Pyykinripustuksessa mulla on pakkomiel... siis selkeä järjestys!

En osaa sanoa, onko asiaa, josta en olisi valmis tinkimään.

Vierailija
4/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan vähän joka päivä, jotta suur siivousta tarvitsisi tehdä vain harvoin. Meillä on aina aika siistiä, laittelen koko ajan tavaroita paikalleen ja kokkaillessakin laitan koko ajan likaisia astioita pesukoneeseen ja pidän keittiön koko ajan suht siistinä. Inhoan sitä, että tavarat täyttää joka paikan ja mitään ei mahdu tekemään. Ja haluan, että keittiö on suht siisti, kun alamme syömään.

Saunan pesu ja kylppärin pesu tulee tehtyä liian harvoin, Samoin lakanoiden vaihto. Olen yrittänyt petrata tässä. Vaatekaapit mulla ei ole siistit. Ne siivoan aina välillä, mutta menevät sotkuun saman tien.

Vierailija
5/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. Siivoan vain äärimmäisen pakon edessä, ja tarkoitan todellakin ÄÄRIMMÄISEN, eli jos jonkun ulkopuolisen on päästävä asuntooni (esim. taloyhtiö haluaa tarkistaa keittiön putkia). Onneksi näitä tapauksia ei tule edes kerran vuodessa. 

Vaatteita toki on pestävä viikoittain. Ulkomuodostani ei näy, että asun sotkuisesti. Olen perfektionisti, joten en voi edes aloittaa siivoamista, koska se ei kuitenkaan sujuisi niin täydellisesti tai nopeasti kuin haluaisin.

Vierailija
6/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono tai ainakin laiskanpuoleinen. Pyykinripustuksessa hiukan tarkempi - esim. sukat on laitettava kuivumaan pareittain eikä miten sattuu.

Keittiötä edes yritän pitää jollainlailla siistinä, vireystilasta riippuu onnistunko vai en.

Vierailija
7/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit laitan huolellisesti oikoen, esim lasten vaatteet; tytön omalle alueelle, sitten pojan, mieheni ja minun. Joskus saatan jopa hieman "irroitella" ja laitankin vaatteet värien mukaan :)

Vierailija
8/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit pesen aina ajallaan ja ripustan erittäin huolellisesti ja vien heti kuivat pyykit kaappeihin. Vaatekaapit ovat aina siistit ja järjestyksessä. Mutta muuten kämppä on ihan kaaoksessa, tyhjiä tölkkejä ja pulloja ja lasten leluja ja lehtiä jne.ympäri asuntoa, siivotaan ehkä kerran kuukaudessa ja pölyjä en ole koskaan tainnut pyyhkiä...voitte kuvitella millaista täällä on, ilmankos vieraita ei juuri koskaan kutsuta.

Vierailija
9/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työkseni kotisiivouksia, mutta kotona en ole kovin innokas siivoaja. Ei täällä paha ole, mutta mutta kolmen alakouluikäisen lapsen kanssa ei viitsi stressatakaan koko aikaa. Olen katsonut, että parissa tunnissa saan kodista siistin, tosin ikkunoita en ole saanut kaikkia pestyä. Lapset saavat huolehtia omista huoneistaan ikkunoita lukuunottamatta, en edes imuroi niitä. Pölyt on nopeasti pyyhitty kun tasoja ja pintoja ei ole liikaa ja tasoilla ei ole liikaa ylimääräistä roinaa.

Vierailija
10/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja joka toinen viikko ja siivoan siinä välillä jonkun verran, imuroin ja pesen vessoja tarpeen mukaan, joten kovin likaista meillä ei ole koskaan. Keittiön siistinä pitäminen on heikko kohta, ärsyttää kun joka ruuanlaitoin jälkeen pitäisi pyyhkiä ja järjestellä.

Tavarat eivät oikein löydä paikalleen, mutta osittain syynä on pitkällinen remontointi/sisustus projekti, jonka seurauksena jossain päin asuntoa on koko ajan ylimääräistä tavaraa.

Jos meille tulee yllätys vieras mies alkaa järjestellä tavaroita ja minä pesen vessan. Jos lapsiperheessä on leluja olohuoneessa ja leivänmuruja pöydän alla, se ei mielestäni ole iso rikos, mutta on inhottavaa käydä toisten ihmisten likaisessa vessassa.

Vierailija
11/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osassa hommista tosi tarkka ja ne on aina oltava kunnossa, osassa taas tosi boheemi.

Vierailija
12/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoilen joka päivä.

Mutta leivon ja teen ruokia niin sotkua muodostuu sitten vaan entistä enempi. Jos kerran pesee tiskikoneellisen, niin tiskiä odottaa toinen jo illalla.

En siivoa kaikkea heti: ruokailu oli vajaa tunti sitten ja nousen siivoamaan keittiön kun olen tämän viestin kirjoittanut.

Olen kotona lapsien kanssa ja joka päivä mietin jos on jotain siivottavaa. Pesukoneet pyrin yöllä käyttämään, ihan koska yösähkö on edullisempaa. Käsinpestessä taas menee lämmintä vettä ja koitetaan säästää veden lämmittäminen yöksi. Jos käydään pesulla ja siivoan paljon niin lämmintä vettä kuluu, tämä siis ihan jos ajatellaan astioiden/vaatteiden käsinpesua, lattian pesuvesiä yms.  

Mutta koitan pitää kaaoksen hallinnassa: paperit ja irtosälä on muutamassa laatikossa ja niitä käyn läpi niin niihin kaappeihin mahtuu aina lisää irtosälää. Ymmärrätkö pointin? Ikuinen juttu se on pitää kotia siistinä.

Olen pessyt tänään koneellisen tiskiä ja toinen pitäisi laittaa odottamaan yöpesua. Astiat lojuu ja ne häiritsee mieltä. Samalla siivoan tiskipöydän ja pöydän kun menen laittamaan tiskin.

Olen nostanut yöllä peseytyneet pyykit kuivumaan, imuroinut, vienyt lehtiä keräykseen yms.

Mutta paljon enempikin olisin saanut aikaseksi. Piha on jäänyt tänään hoitamatta. :)

Teen usein isoja siivouksia, mutta ne tulee arjessa luonnollisena. Ruiskin pesuaineen saunaan ja kylppäriin ihan tavallisena päivänä ja noin, tuli puhdas tila.

Tai revin uunin paikaltaan ja pesen takusen.

Tai kun teen välipalan niiin irroitan pari hyllyä ja pesen ne. Kohta laitan loput hyllyt perään kun ohjaan lapset maalaushommaan. Ja näin on mukavan siisti jääkaappi.

Kokonaisuutta mietin kokoajan, tykkään että on siisti koti.

Meillä myös lapset siivoaa, kun lapsi oppii kävelemään, opetan viemään vaipan roskiin. :) Ei se ole iso juttu kun siitä ei tee isoa juttua. Mutta ensin pitää itse ajatella että nousen tästä ylös ja teen vähän jotain ennenkö palaan takasin.

Ehkä tavallaan tämä on laiskuutta? Kun kerran nousen sohvalta niin vien astiat keittiöön ja palautan jotain paikalleen (näin ei tarvitse erikseen siivoilla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi