FB-apua?
Auttakee FB-noobieta. Oletetaan, että laitan FB-seinälleni kuvan vaikkapa lapsistani. Rajaan näkyvyyden läheisiin ystäviini A, B ja C. Tällöinhän kuva näkyy omalla aikajanallani itselleni sekä tietysti näille kolmelle. Oletetaan, että henkilöt tykkäävät kuvasta. Minun aikajanallani tykkäykset näkyvät, samoin näiden kolmen omilla aikajanoilla, tähän asti kaikki siis selvää.
Nyt tulee se epäselvä osuus: henkilöllä A on parhaat ystävät D ja E, joita minä en tunne. D ja E haluavat nähdä kaikki A:n tapahtumat ja tykkäämiset. Kysymys kuuluu: näkevätkö henkilöt D ja E minun aikajanalleni laittaman kuvan A:n tykkäyskommentin yhteydessä? Pystyykö henkilö A jakamaan kuvaa, jos sen näkyvyys on rajoitettu vain lähimmille ystävilleni? Lyhyesti siis: jos laitan seinälleni kuvan, voiko kuva näkyä muille kuin rajatulle ryhmälle, esim näiden kavereille missään tilanteesa?
Kommentit (7)
Mitä järkeä siinä jakamisessa edes olisi jos näkysi vain samoille joille on näkynyt alunperin?
Ja jos on tuollainen ykstiyisten kuvien jakaja niin kai se jakaa ne s-postistakin.
Ei näy kellekään muulle kuin niille joille olet kuvan näkyvyyden laittanut. MUTTA kaverisi voivat halutessaan kyllä jakaa sen kuvan. Olen ymmrtänyt että jostain asetuksista tämän voi estää mutta en ole löytänyt mistä.
Vaikka kaverisi jakaisivat kuvasi omalle aikajanalleen, alkuperäiset asetukset, eli sinun asetuksesi estävät kaikkien muiden näkemästä kuvaasi. Eli jos A jakaa kuvasi, A näkee sen, mutta hänen kaverinsa eivät näe, koska olet rajannut näkyvyyden niin, että kaverin kaverit eivät näe kuvaasi.
Minä jaoin juuri ystäväni eläinkuvan eteenpäin ja se näkyi myös muille kavereilleni kuin meidän yhteisille, vaikka hänellä oli asetuksissa, että kuva pitäisi näkyä vain hänen kavereilleen.
Minä jaoin juuri ystäväni eläinkuvan eteenpäin ja se näkyi myös muille kavereilleni kuin meidän yhteisille, vaikka hänellä oli asetuksissa, että kuva pitäisi näkyä vain hänen kavereilleen.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 18:44"]
Vaikka kaverisi jakaisivat kuvasi omalle aikajanalleen, alkuperäiset asetukset, eli sinun asetuksesi estävät kaikkien muiden näkemästä kuvaasi. Eli jos A jakaa kuvasi, A näkee sen, mutta hänen kaverinsa eivät näe, koska olet rajannut näkyvyyden niin, että kaverin kaverit eivät näe kuvaasi.
[/quote]
Olet väärässä. Jos mitään ekstra-asetusta ei ole tehty, voi kaveri jakaa kuvan ja se näkyy kaikille hänen kavereilleen (tai on jopa julkinen jos kaverin asetukset on niin)!!
Ok. Jos joku vielä voisi neuvoa, mistä tällaisen "ekstra-asetuksen" voisi löytää, jolla saisin estettyä kuvan eteenpäinmenon, mikäli sellainen ylipäätään on olemassa?
Entä jos laitan kuvan FB:ssa yksityisviestinä ystävälleni; saako yksäristä kuvaa jaettua eteenpäin? Vai pitääkö sittenkin pysyä normisähköpostissa, kun en viitsisi melkein jokaisen kuvan yhteyteen kirjoittaa erikseen, että "älä jaa eteenpäin, kiitos"? ...Vai miten itse toimitte FB:ssa kuvien ja niiden rajoituksien ja asetusten kanssa?