helsingin kaupungin vuokra asunnoista
Tietääkö voika valita jonkun tietyn talon josta toivoo asuntoa vai onko se vaan alueittain?
minulle vain kerrottiin että voisi valita osoitteen mutta itseni mielestä ei voi, tosin siitä on aikaa kun asuntoa olen hakenut.
Kommentit (39)
ja niin tämä kertoja oli vain ystäväni joka ei kyllä asu kaupungin asunnossa
Stadin asuntoja hakiessa laitetaan asuin alue toive. mut jos toivot asuntoa pian, ei kannata olla turhan ronkeli.... itse jonotin yli vuoden kämppää........
Aluetoiveita voi laittaa, mutta talotoiveita ei muistaakseni voi. Uusiin kohteisiin (siis tiettyyn osoitteeseen ja ilmeisesti vielä ihan tiettyyn asuntoon) voi hakea erikseen, hakuajat löytyvät Stadin asuntojen sivuilta.
juu niin ajatelinkin että vain aluetoiveita voi laittaa, no olen kuullut että jotkut ovat odottaneet hyvinkin kaunan (yksi ystäväni odotti 2,5v) mutta mulla on lapsi ja olen ymmärtänyt että lapsi perheet ovat etusijalla ja nykyinen asunto on 34 neljiötä eli aika pieni meille
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 18:01"]
juu niin ajatelinkin että vain aluetoiveita voi laittaa, no olen kuullut että jotkut ovat odottaneet hyvinkin kaunan (yksi ystäväni odotti 2,5v) mutta mulla on lapsi ja olen ymmärtänyt että lapsi perheet ovat etusijalla ja nykyinen asunto on 34 neljiötä eli aika pieni meille
[/quote]
Teillä kuitenkin on asunto joten ette kyllä kärkipäässä ole asuntoa saamassa.
niin voi olla mutta olen kyllä kuullut ihmisitä jota ovat tosi nopeasti saanut asunnon. Esim mun yksi kaveri laittoi perjantaina hakemuksen ja maanataina tarjottiin asuntoa, eli en tiedä millä perusteilla ihmisille tarjotaan asuntoja
Mä olen ollut jonossa 5 vuotta :(
no on se pieni jos 3 henkeä siinä asuu ja toseksi taloon on tulossa hissi remonti ja asutaan 4 kerroksessa ja vaunu varastoa ei ole. Asuin 5 vuotta sitten kaupungin kämpässä ja silloin yksin ja se oli paljon isompi
Jos vaikka tuttu on töissä siellä? :)
Voiskohan tehdä oikeusjutun? Tuntuvat ihan mielivaltaisesti jakavan asuntoja.
Ostakaa isompi. Jos ei ole varaa, käyttäkää ehkäisyä.
Miksi te tuomitsette asuntoa etsivän ihmisen? Kaupungit vuokraavat asuntoja asukkailleen. Miksi siitä pitää rähjätä?
Good luck trying... ellet sitten toivo sitä kymmenen hengen perheasuntoa Jakomäestä, ole raskaana ja häädetty.
Minä olen ollut jonossa 2,5 vuotta. Mitään takeitahan ei ole, että sitä asuntoa saisi koskaan! Asunnontarveluokitukseni on "kiireellinen", muistaakseni se on kolmesta luokasta keskimmäinen.
Voi saada piankin. Me saatiin aikanaan 10 v sitten kuukaudessa ja asuimme 50 m2 kaksiossa tulossa oli toinen lapsi. Ja perusteena oli juuri liian pieni asunto neljälle. Asumme yhä samassa paikassa mihin silloin muutimme. Emme asettaneet muita toiveita kuin että kolmio, kaikki alueet kelpasi ja saatiin tosi hyvältä alueelta.
Voi saada piankin. Me saatiin aikanaan 10 v sitten kuukaudessa ja asuimme 50 m2 kaksiossa tulossa oli toinen lapsi. Ja perusteena oli juuri liian pieni asunto neljälle. Asumme yhä samassa paikassa mihin silloin muutimme. Emme asettaneet muita toiveita kuin että kolmio, kaikki alueet kelpasi ja saatiin tosi hyvältä alueelta.
mäkin olen hakemassa asuntoa, asutaan yksitysellä vuokralla nyt ja neliöitä puolikas enemän kun kysyjällä ja ollaan kahdestaan tytön kanssa. Tosin ollaan odoteltu jo kohta 2kk mutta toivoa on. Juu luin myös joskus vuosi takaperin että joku oli myös saanut viikossa asunnon sieltä. Ja tosin mitä tiedän niin häätämiseenkin on joku syy että ei kaupungin asunoista ihan noin vain häädetä ihmisä ja silloinhan se on vähän niinkuin oma vika
olisi mielenkiintoista tietää millä perusteilla asuntoja saa?
no en tiedä voiko valita mutta näin minulle kerrotiin ja ajatelin että jos joku tietäis jotain enemmän