Millaista aluetta on Hämeenlinnan ympäristö?
Hämeenlinnaanhan nykyään aiankin kartan mukaan kuuluu paljon maaseutua. Millaisia alueita ne ovat?
Mies sai työpaikan kaupungista ja haluttaisiin asua maaseudulla. SInne keskustaan mielellään max 50km.
Kommentit (15)
Ei se Hämeenlinnakaan kovin kummoinen city ole...
Nurkkakuntaisia ja sisäänpäinlämpiäviä pikkukyliä.
Muuttakaa Lahteen tai Tampereelle noin 70km päähän, pääsette oikeaan kaupunkiin.
AI sori, sään halusit nimenomaan maalle.:D Mutta Hämeenlinnan keskusta on ehdottomasti ei, se ei ole maaseutua, mutta ei oikea kaupunkikaan.
No sellaisia kuin pikkupaikat on yleensäkin.
+ koko kylä kasvattaa
+ kaikki kyläläiset "tuttuja", uudet pääsee heti mukaan jos menee esim kyläyhdistyksen, vanhempainyhdistyksen, mammakerhon tms. toimintaan
- kuskaaminen esim harrastuksiin
+ koko kylä kasvattaa
+ kaikki kyläläiset "tuttuja", uudet pääsee heti mukaan jos menee esim kyläyhdistyksen, vanhempainyhdistyksen, mammakerhon tms. toimintaan
Miehen sukulaisilla on kesäpaikkoja Hauho-Lammi-alueella(kuuluu Hämeenlinnaan) ja se on ainakin kaunista seutua.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 00:17"]
+ koko kylä kasvattaa
[/quote]
Unohdit pari asiaa. Selän takana puhutaan paskaa. Vaikka se uusi kelpuutetaan mukaan yhdistysten ym. toimintaan, uusi on uusi vaikka kuinka kauan eikä uuden ajatuksia ja ehdotuksia tarvitse ottaa vakavasti, kas kun uusi ei ymmärrä että asiat on aina tehty tietyllä tavalla ja tullaan tekemään jatkossakin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 00:09"]
Riippuu ihan mitä aluetta tarkoitat.. Löytyy monenlaista, tietysti, ei voi niputtaa kaikkia Hämeenlinnan lähialueita samaan nippuun. Itse asun 15 km keskustasta, kasvavassa maaseututaajamassa.
[/quote]
Tarkoitan näitä lähiseudun maaseututaajamia. Osaisiko joku kertoa niistä tarkemmin?
t.ap
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 00:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 00:09"]
Riippuu ihan mitä aluetta tarkoitat.. Löytyy monenlaista, tietysti, ei voi niputtaa kaikkia Hämeenlinnan lähialueita samaan nippuun. Itse asun 15 km keskustasta, kasvavassa maaseututaajamassa.
[/quote]
Tarkoitan näitä lähiseudun maaseututaajamia. Osaisiko joku kertoa niistä tarkemmin?
t.ap
[/quote]
ei niistä nyt ole järin paljoa kerrottavaa. maaseutupaikkoja. auttaisi jos yksilöisit mistä niistä olet lähinnä kiinnostunut?
aaseutu taajama ? En ihan ymmärrä.Onhan tässä pikku kyliä lähellä. Turenki,Parola, Renko... lääniä riittää. Mitä tarkemmin ajattelit ?
Jos haluaa omaa rauhaa niin, ettei kaikki naapurit tiedä kaikkia asioita, suosittelen kyliä. Palvelut kuten kaupat ja koulut on kauempana, mutta itse kyläasujana olen tottunut siihen. Käyn kaupassa työmatkalla, lapsi kulkee turvallisesti kouluun koulutaksilla. Pidän kyllä kovasti kyläasumisesta.
Tuli muuten tuosta mieleen yksi talo, joka on nyt myynnissä. Kuntokartoituksesta en tiedä, mutta aivan upealla apikalla ja mahdollisuudet vaikka mihin, jos pintremonttia tekee. Ja vielä Järven vieressä. Jos ei olisi itsellä jo hyvä omakotitalo, katselisin tätä: http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7688081 Tosin tarjoaisin tuosta aluksi vain 60 000€. perustelisin tarjousta sillä, että haluaisin tehdä remonttia uusiakseni kaikki pinnat moderneiksi.
Lähtekää ajelemaan autolla kartta mukana jonakin arkipäivänä. Käytte Lammilla, Rengossa, Tuuloksessa, Iittalassa. Janakkala ei kuulu Hämeenlinnaan eli siis Turenki ja Tervakoski eivät ole Hämeenlinnaa, ei myöskään Parola. Se on Hattulaa.
Jos siis kriteerinä on Hämeenlinnaan kuuluminen. Mutta, jos sopii myös nuo viereiset kunnat, niin sitten katsastatte kaikki nuo mainitsemani taajamat.
Itse asun kanta-Hämeenlinnassa ja tämä on mielestäni todella kiva kaupunki. Nuorempi tyttäremmekin palasi tänne asumaan opiskelujensa loputtua, vaikka käykin töissä muualla.
Ei tarvitse mennä kovin kauaksi kaupungista, kun jo löytyy rauhallista,maalaismaista asuinseutua.
Hauholle ei kannata ainakaan missään tapaukessa muuttaa. kouluista huonoja kokemuksia, palvelut ovat mitättömiä ja ihmiset oikeasti todella ilkeitä. huh huh sitä sisäsiittoisuutta.