Ahdistaako muita töihinpaluu :( ?
Maanantaina pitäisi mennä töihin ja ahdistus sitä kohtaan alkoi jo aiemmin tällä viikolla. Vatsa kipeä ja sekaisin, ahdistaa ja itkettää ja surullinen mieli. Eli ihan psyykkisiäkin oireita.
Palaan töihin tosi kiireiseen tilanteeseen ja tulossa pitkän aikaa paljon ylitöitä ja stressiä. Työpaikka on suhteellisen uusi, eli stressin syynä kiirettä enemmän on "osaamattomuus". Myös loma jäi lyhyeksi duunin vaihdon takia.
Edellisessä työpaikassa en stressannut (ekaa puolta vuotta lukuunottamatta) ja toivonkin, että kyseessä olisi vaan uuteen työhön liittyvä stressi eikä pysyvä tila. Varmaan lomaltapaluu voi muutenkin pahentaa stressiä - eli toivon myös että tilanne kohenee heti, kun vaan pääsen työn touhuun.
Uudella työpaikalla stressaaminen ja kiire tuntuu kuuluvan muillakin asiaan. Itse en haluaisi sellaista vakifiilistä itselleni. Työn aloitusvaiheeseen tämä musta kuuluu, mutta kunhan 0,5-1v on kulunut musta työssä kuuluisi päästä jo osaamisella sellaiselle tasolle, ettei tarvitse stressailla enempää.
Mä en ainkaan haluaisi uhrata elämääni työlle stressaamiseen! Antakee keinoja ja apuja miten psyykkaisin itteäni?
Kommentit (4)
Mulla ei ole ennen ollut tällaista. Viime vuonna 5vko loman jälkeen menin innolla jo töihin. Nyt alkaa oireet olla sellaiset, että mietityttää, kannattiko koko työtä edes vaihtaakaan. Onko 500e/kk enemmän rahaa (bruttona siis, nettona ehkä 250e) edes tän arvoista.
Mietin töihinpaluuta vaikka lomaa vielä 2 vkoa. yritä ajatella että ei siellä mikään pakko ole ihmisen olla jos vaikka on ainainen kiire. Muitakin töitä taatusti löytyy. Tsemppiä.
Kyllä ahdistaa. Mullakin ihan fyysisiä oireita ja öisin näen painajaisia töistä. Siis ihan kauheata, oikeesti. En ole itsekään keksinyt, miten tästä ahdistuksesta pääsisi eroon.