Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrailmoituksissa outo tapa ilmoittaa vuokran suuruus

Vierailija
07.08.2020 |

Oletteko huomanneet ja häiritseekö teitäkin tämmöinen?

Olen törmännyt useisiin ilmoituksiin, joissa ensimmäinen (vajaa) kuukausi on paljon halvempi kuin normaali vuokra mutta vuokran suuruudeksi on ilmoitettu se alennushinta niin että se näkyy hakutuloksissa kuukausivuokrana. Normaali vuokra kerrotaan vasta kuvauksessa, jonka näkemiseksi ilmoituksen koko sivun joutuu avaamaan. Itseä ainakin ärsyttää kun rajatessani ilmoituksia vuokran perusteella, joudun karsimaan älyttömästi pois tuollaisia "clickbaiteja", joiden vuokra ei todellisuudessa ole rajaukseni mukainen. Hidastaa asuntojen selailua huomattavasti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä käytäntö ja ihmetellä täytyy miksi asiaan ei puututa, koska tuossahan tavallaan syyllistytään valehteluun kun vuokra ei olekaan se mikä otsikossa kerrotaan.

Vierailija
2/9 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, outo juttu. Vasta tänä vuonna oon törmännyt moiseen.

Onko niitä ollut viime vuosina, tietääkö joku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokramarkkinoiden epätoivo. Hyvä vain laskea hintoja. Olen silmäillyt asuntoja haluamaltani alueelta pari vuotta ja nyt on tehty lähes 100e vuokranalennuksia. Moneen sisältyy ensimmäinen kuu ilmaiseksi tai sitten tuo puolikas vuokra ensimmäiset 1-3kk.

Vierailija
4/9 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivo. Korona vienyt työpaikat isoista kaupungeista ja lordeja alkaa hiostuttamaan. Tuossa on varaa neuvotella koko vuosi sillä otsikossa mainitulla alennushinnalla. Vuoden jälkeen voi vuokraa tarkistaa vielä alaspäin lähdöllä uhkaamisella.

Vierailija
5/9 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse muista onko aiempina vuosina ollut samaa.

Ja tosiaan, kun kyse on vain lyhyestä alennuksesta ensimmäisestä kuukaudesta ja se normaali vuokra, joka voi olla tuplasti tai triplasti korkeampi, alkaa heti seuraavasta kuukaudesta. Yleensä ihmiset asuvat samassa asunnossa vuosia tai vähintään kuukausia, joten pitkällä aikavälillä sillä aloitusvuokralla ei ole juurikaan mitään merkitystä. Ihmettelen miksi sivustot edes sallivat esittää vuokran noin, koska se vääristää hakutuloksia ja aiheuttaa turhaa välilehtien avaamista. Silloin tuo ilmoitustapa menettelisi, jos se alennusvuokra olisi käytössä pitemmän aikaa, vaikkapa puoli vuotta.

ap.

Vierailija
6/9 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikorkeat vuokrat saavat aikaan näitä kaikkia lieveilmiöitä vuokramarkkinoilla.

Vierailija
7/9 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ilmoituksia oli jo vuosi sitten, kun etsin asuntoa. Oli kyllä ärsyttävää! En minä ota kalliimpaa asuntoa kuin mihin minulla on varaa vain siksi, että ensimmäisestä kuukaudesta saa alennuksen. Muutenkin vuokra-asunnon metsästys oli sellaista helvettiä, että en aio muuttaa mihinkään ellei ole ihan pakko. Vähän kyllä huolettaa tuleva pitkä julkisivuremontti tässä koronaeristystilanteessa.

Vierailija
8/9 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sellainen kuva että vuokranantaja voi vastaaavasti NOSTAA vuokraa ihan omavaltaisesti myöhemmin. Ei ne noita rahoja saamatta jätä.

Vierailija
9/9 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pienituloinen ja saa asumistukea niin tuosta ekan kuukauden alennuksesta ei ole mitään hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä