Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni jättäisi lapset tekemättä, jos lapsenvahtiapua ei ole?

Vierailija
27.07.2013 |

Tuskin kukaan tunnustaa, mutta kokeillaan! Täällä niin usein valitetaan, ettei anoppi/mummo/ukki/kummi/täti/setä/naapuri koskaan auta hoitamisessa. Itse en edes odottanut apua keneltäkään, vanhempani haluaisivat hoitaa, mutta eivät mielestäni ole siinä kunnossa, että voisin lapsiani heille hoitoon jättää.

Kuinka moni siis on ajatellut lastenhoitoapua lapsia suunnitellessaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä pointtiasi ap- et tiedä mistä puhut, jos et ole ole ollut todella lastenhoitoavun tarpeessa

Vierailija
2/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me ainakaan uhrattu sille ajatustakaan, ja miksi oltaiskaan? Jos lastenhoitoapua tarvitsee, sen pystyy kyllä järjestämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:33"]

en ymmärrä pointtiasi ap- et tiedä mistä puhut, jos et ole ole ollut todella lastenhoitoavun tarpeessa

[/quote]En ymmärrä miksi olisintodella sen tarpeessa, minun lapsianihan ne on. Minä ja mieheni he myös hoidamme. 

Vierailija
4/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:35"]

Ei me ainakaan uhrattu sille ajatustakaan, ja miksi oltaiskaan? Jos lastenhoitoapua tarvitsee, sen pystyy kyllä järjestämään.

[/quote]

Ööh, miten? Te ootte sitten jotain ökyrikkaita, mulla ei ainakaan ole varaa maksaa paria sataa euroa muutamien tuntien hoidosta, jonka esim. MLL viikonloppuina/iltaisin maksaisi...

No, lapsia en jättäisi tekemättä, mutta kyllähän tilanne silti harmittaa. En paljoa vaatisi: kesäteatteri kerran kesässä tai vaikka lounas joskus miehen kanssa. Mutta ei. Hoitoapua ei ole eikä ole varaa maksaa useita satasia lapsenhoidosta, niin käymättä riennot jää... Nimim. tänäänkin kotona, kun muut sukulaiset juhlii lapsettomissa häissä.

Vierailija
5/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ollut lastenhoitoapua, ei kenestäkään  ja lapsia on tehty  kuusi.

Vierailija
6/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tiedossa, että lastenhoitoapua ei ole juurikaan tarjolla. 3 vuotias on ollut hoidossa 3 kertaa sukulaisilla. Nyt elättelen toiveita, että saataisi neljäs kerta tässä kohtapuoleen, että päästäisi miehen kanssa kaksistaan ensimmäistä kertaa lapsen syntymän jälkeen ulos syömään. Toivomme myös toista lasta.

Vierailija
7/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:42"]

[/quote]

Ööh, miten? Te ootte sitten jotain ökyrikkaita, mulla ei ainakaan ole varaa maksaa paria sataa euroa muutamien tuntien hoidosta, jonka esim. MLL viikonloppuina/iltaisin maksaisi...

No, lapsia en jättäisi tekemättä, mutta kyllähän tilanne silti harmittaa. En paljoa vaatisi: kesäteatteri kerran kesässä tai vaikka lounas joskus miehen kanssa. Mutta ei. Hoitoapua ei ole eikä ole varaa maksaa useita satasia lapsenhoidosta, niin käymättä riennot jää... Nimim. tänäänkin kotona, kun muut sukulaiset juhlii lapsettomissa häissä.

[/quote]

No, kyllä minun matikkapään mukaan yksi lapsi maksaa jo aika paljon enemmän kasvattaa kuin lapsenvahti silloin tällöin.

Vierailija
8/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ensimmäistä lasta alkaa toivoa ja kuumeilla, niin ei siinä todellakaan pyöri mielessä mitkään lastenhoitajat. Täytyy olla melkoisen analysoiva ihminen, jos sellaista siinä vaiheessa miettii. Ensimmäistä kuumeillessa ajatukset on vain siinä vauvassa ja että miten sen saisi äkkiä. Ja jos lastenhoitajia miettisikin, niin kuka nyt sen takia jättäisi vauvahaaveet? Ei varmasti kukaan.

Vierailija
9/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä lasta, ja sukulaiset olivat muualla ja työelämässä lasten syntyessä. Joten saimme vain maksullista hoitoapua. Joskus oli rankkaa, mutta ei käynyt edes mielessä, että se olisi vaikuttanut lapsilukuun.

Vierailija
10/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:48"]

Kun ensimmäistä lasta alkaa toivoa ja kuumeilla, niin ei siinä todellakaan pyöri mielessä mitkään lastenhoitajat. Täytyy olla melkoisen analysoiva ihminen, jos sellaista siinä vaiheessa miettii. Ensimmäistä kuumeillessa ajatukset on vain siinä vauvassa ja että miten sen saisi äkkiä. Ja jos lastenhoitajia miettisikin, niin kuka nyt sen takia jättäisi vauvahaaveet? Ei varmasti kukaan.

[/quote]

Olet ilmeisesti uusi av-palstalla, tervetuloa! Täällä nimittäin av-mammat haluavat, että kaikki muut hoitavat heidän lapsensa paitsi mammat itse. :D Tulet huomaamaan. ;)

Vierailija
11/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en oikein pysty kuvittelemaan tilannetta, jossa ei olisi lastenhoitoapua saatavilla. Useinhan on kyse siitä ettei haluta maksaa, haluta nähdä vaivaa tutustuakseen lastenvahtiin tai haluta itse tehdä vastapalveluksia. 

Vierailija
12/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 3- olet oikeassa t. nro 2

Vierailija
13/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap- olet onnellinen, kun teitä on 2 lastanne hoitavaa vanhempaa

-----------

ps. tosi monelle ei ole miestä tai jos on mies- mies TAI vaimoa ei hoida lapsia ( tähänkin on monia syitä- esim. matkatyö, vanhemman vamma tai sairaus, avio- tai asumusero jne...)- tai on sairas tai vammainen lapsi, jonka hoitaminen on 6 x vaativampaa kuin terveen lapsen hoitaminen eli perheiden tilanteet on erilaisia- ei voi yleistää toisen perheen lastenhoitoavun tarvetta

t. nro 2

Vierailija
14/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miettinyt asiaa, kun pidin aivan itsestäänselvyytenä, että päivähoitojärjestelmä hoitaa lapset koulu- ja työpäivinä. Jos tuota ei olisi, kenties olisi pitänyt miettiä tarkemmin, löytyykö muualta lastenhoitoapua vai pystyykö itse vetämään uran kotiäitinä. 

Vierailija
15/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me ajatelleet mitään lapsenhoitoa silloin kun lapsista alettiin puhumaan. Apua ei ole ollut ja hyvin ollaan pärjätty. Onhan se hiukan hankalaa ottaa lapset (4v ja 5kk) mukaan kaikkialle, mutta en ole törmännyt paikkaan johon heitä ei olisi voinut ottaa mukaan.

Jos päivähoitojärjestelmää ei olisi, minä järjestäisin työpaikkani kotiin, tavalla tai toisella. 

Vierailija
16/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut edes mieleen. Itse olen hoitanut lapseni, toki mieskin mutta minä olin päähoitaja. Äiti ja anoppi asuivat tosi kaukana, toinen vielä ulkomailla.

Vierailija
17/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:42"]

[/quote]

[/quote] Menin sinne minne pääsin lapseni kanssa. Olin saanut rillutella aivan tarpeeksi ja matkustaa.

Vierailija
18/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:48"]

[/quote]

Olet ilmeisesti uusi av-palstalla, tervetuloa! Täällä nimittäin av-mammat haluavat, että kaikki muut hoitavat heidän lapsensa paitsi mammat itse. :D Tulet huomaamaan. ;)

[/quote]

Kiitos kiitos! Aika tuore juu, vuodesta 2002. :D

Vierailija
19/19 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään erityisesti sen varaan laskenut, eikä vanhempani usein lapsia hoida. Mutta kolmatta ei sen takia tule. Kahden kanssa pärjätään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi