Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Missä pääset halvemmalla?
27.07.2013 |
Kun elinkustannukset ovat nousseet, mistä sinä säästät?
Näitä ketjuja on ollut ennenkin, mutta näinä aikoina vinkit ovat monelle tarpeen, niin myös minulle.
Minä käytän mieheni vanhoja collegehousuja. :)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
No, tämä ei auta muita kuin meitä, mutta anoppi ostaa meille vuoden pesuaineet aina kerrallla.
Ostamme lihaa luomuruokapiiristä. Vähemmän, kuin kaupasta ja melkein samaan hintaan, mutta ilman lisäaineta todellisena luomuna eikä kauppaketjuille mene senttiäkään. Teen vähemmän liharuokia kuin ennen.
Hyödynnän pakastinta, ja yritän ostaa niin vähän ruokaa että kaikki tulee varmasti syötyä. Olen siis sitä mieltä, että kuiva-ainekaapin ja jääkaapin ei tarvitse jatkuvasti pursuta sitä sun tätä, vaan että mennään vähän kausienkin mukaan ja käytetään edelliset pois. Tästä on tullut sanomista, että onpa tylsää! Mutta minä taas ajattelen tylsän järkevästi, että näin säästyy vähän rahaa.
Omat vaatteeni ostan kirpparilta, ja ne on kaikki hyviä vaatteita, myös merkkejä. Älkää suuttuko nyt tästä kukaan, mutta oma säästövinkkini on että pysykää hoikkina! Liikkuminen vaikka luonnossa ei maksa mitään, ja normaalikokoiselle/hoikalle löytää vaatteita käytettynä helpommin. Suosin myös ajattomia malleja, joita voi maustaa kauden muotijutuilla. Niin ei aina tarvitse ostaa uutta.
Ja viimeisenä: oma asenne on tärkein. Jos ajattelee, että jostain syystä elämässä on pakko olla sitä, tätä ja tota, siinä ja siinä merkissä ja että eihän sitä nyt voi mennä juhliin samassa mekossa kuin keväällä, niin se jos jokin tulee kalliiksi.