Paljonko kehtaan pyytää?
Tein työkaverille voileipäkakun, tarvikkeisiin meni 15e, onko 30e jo liiottelua pyytää kakusta?
Kommentit (21)
Ei ole liioittelua. Kai tuossa ainakin pari tuntia kaikkinensa meni.
Annat itsestäsi ahneen kuvan, mutta tee niinkuin itse haluat. Paljonko olet pyytänyt tekemistäsi kakuista aikaisemmin?
Kyllä mä hyvästä voileipäkakusta mielelläni maksaisin 30 euroa, mutta sen olis kyllä sitten todellakin paras olla todella hyvä ja kotiintoimitettu. Niin ja kaunis.
30e ei ole hyvästä voileipäkakusta hinta eikä mikään, ovat leipomoissa tosi kalliita ja joskus lähes syömäkelvottomia. Sellaista suolaista mössöä.
Minusta voileipäkakku on myös aika työteliäs, ei 15€ tekopalkkaa ole paljon.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 00:08"]
Tein työkaverille voileipäkakun, tarvikkeisiin meni 15e, onko 30e jo liiottelua pyytää kakusta?
[/quote]
30 e on todella halpa hinta voileipäkakusta! Tosin jos tarvikkeet sait 15 eurolla, niin se ei varmaan kovin isokaan ole...?
No joka tapauksessa, tällaiset kannattaisi sopia aina etukäteen, jos satut tekemään kauppaa superpihin av-mamman kanssa, niin tietäisit jo valmiiksi, ettei kannata vaivautua.
Jos verottomana myisin, niin en kehtaisi 17 euroa enempää pyytää. Leipomoilta menee kuitenkin alv:hen ja työntekijämaksuihin niin paljon, että ei tuosta voi pyytää lähellekään leipomohintoja. Toki, jos maksat kaikki verovelvoitteet, niin voit pyytää lähes saman kuin paikallinen leipomo.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 00:30"]
Jos verottomana myisin, niin en kehtaisi 17 euroa enempää pyytää. Leipomoilta menee kuitenkin alv:hen ja työntekijämaksuihin niin paljon, että ei tuosta voi pyytää lähellekään leipomohintoja. Toki, jos maksat kaikki verovelvoitteet, niin voit pyytää lähes saman kuin paikallinen leipomo.
[/quote] Älyvapaus kunniaan!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 00:30"]
[/quote] Älyvapaus kunniaan!
[/quote]
Niin, ap siis ilmeisesti kiertää veroja. Jollet halua niin tehdä, ap, pyydät vain tuon 15 e mitä meni aineksiin.
Eli jonkun mielestä max 2e on ihan sopiva summa työstä??!! :D
Idiootteja taas liikkeellä. Itse ainakin mielelläni maksan jos kaverit viitsii nähdä vaivaa. Pitäisikö siitäkin maksaa veroja jos joku käy mun puolesta kaupassa ja tekee lapsille ruuat..? Yleensä ollut tapana pyöristää hieman isommalle summalle...
No veroja ei tietenkään tarvi maksaa jostain satunnaisesta 15 euron tulosta :D
Itse en kuitenkaan pyytäisi noin paljoa, tai riippuu työkaveruuden "asteesta".
Mielestäni 30 e työläästä voileipäkakusta ei ole paha hinta.
Mutta vastaisuuden varalle: sovi hinta etukäteen, ettei kukaan kuvittele, että teet aivan ilmaiseksi. (tuo jonkun ehdottama 2 e tekopalkkaa on jo aivan naurettava)
AP, kuten huomaat: tällä palstalla on ihan turha pyytää mitään neuvoja. Vastaukset ovat kuin satunnaisarvontaa! ;)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 00:38"]
Eli jonkun mielestä max 2e on ihan sopiva summa työstä??!! :D
[/quote]
Työstä? Palkkasiko työkaveri tekemään kakun? Käsittämätöntä alkaa jälkikäteen perimään jotain työehtosopimuksen määrittämiä tuntipalkkoja kakusta, jonka on luvannut työkaverille tehdä.
Itse kertoisin työkaverilla paljonko raaka-aineet maksoivat ja antaisin hänen päättää paljonko maksaa sen yli.
Olen toiminut sisaanostajana ja hinnoittelussa meni nain: ostohintax2+10%, eli tassa tapauksessa vahintaan 30euroa. Hinta olisi kylla pitanyt sopia etukateen, pahasti pelkaan etta tama kaveri luulee saavansa ilmaiseksi.
18 taitaa nyt olla hieman pihalla ihan kaikesta.. Missä vaiheessa ap on maininnut "työehtosopimuksen määrittämiä tuntipalkkoja" voileipäkakun teosta..?
En varmaan kehtaisi pyytää noin paljoa....Kuitenkin työkaveri.