Olen 25v ja vain lukio suoritettuna, luuseriolo
Moni on jo valmistunut unelma-ammattiinsa. Minä taas en edes tiedä, mihin ammattiin haluan. Työkokemusta sentään on, mutta vain pskaduuneista.
Kommentit (25)
Älä välitä. Olen 31-vuotias ylioppilas, en muuta.
Nyt tosin opiskelen yliopistossa, vaikka onkin liian myöhäistä. Saanpahan edes tutkinnon suoritettua.
Suosittelen opiskelua sinullekin, tekee hyvää mielelle. Taidat olla ensikertalainen? Silloin pääset sisään helpommin.
No luuseri sinä oletkin jos et tuon kummempaan ole kyennyt.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä auttaa miten?
- ohis
Tämä yhteiskunta haluaa että tunnet noin. Muista se.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tosin opiskelen yliopistossa, vaikka onkin liian myöhäistä. Saanpahan edes tutkinnon suoritettua.
Suosittelen opiskelua sinullekin, tekee hyvää mielelle. Taidat olla ensikertalainen? Silloin pääset sisään helpommin.
Haluan kyllä opiskelemaan, mielenterveysongelmien takia en vain ole vielä hakenut mihinkään. Toivon todella, että vuoden päästä olen opiskelemassa. En jaksa pskaduunia toisen perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan kyllä opiskelemaan, mielenterveysongelmien takia en vain ole vielä hakenut mihinkään. Toivon todella, että vuoden päästä olen opiskelemassa. En jaksa pskaduunia toisen perään.
Mulla oli sama juttu. Sitten kuitenkin päätin yrittää, ja ihan hyvin on rullannut. Tsemppiä! :)
Minä olen käynyt vain peruskoulun. En pidä itseäni luuserina.
N31
Sama, paitsi että olen 29 ja työkokemusta ei ole, ellei lasketa kuntouttavia yms.
Olisin tänä vuonna päässyt yliopistoon todistusvalinnalla (hain "läpällä" nähdäkseni miten käy), mutta ei ollut rohkeutta/varmuutta lähteä. Muuton järjestäminenkin olisi ollut mulle liian vaikeaa, koska olen niin saamaton pelkuri.
Vierailija kirjoitti:
Taidat itte olla pahempi luuseri :)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käynyt vain peruskoulun. En pidä itseäni luuserina.
N31
Arvostan. Itsekin olen käynyt vain sen. M40
Moni varmaan on mutta uskon että yhtä moni ei. Itse tilasin bosswoman-työkirjan ja sen avuöla löysin elämääni ja uralleni uuden suunnan.
Tiesitkö muuten, että kaikista väestöryhmistä pelkillä ylioppilailla on kaikista pitenin työttömyys?
XAMK ja Helsingin yliopisto tarjoavat ilmaisia etäkursseja juuri nyt. XAMK tarjoaa myös ilmaisia diplomikoulutuksia kuten jokunen muukin ammattikorkeakoulu tällä hetkellä.
Kursseille ei tarvitse hakea, vaan ilmoittautua jos vain tilaa on jäljellä.
Enemmän kuin minulla. Otatko muuten âhtèriin?
Oikeasti tärkeintä on olla onnellinen eikä orjuus.
Huoli pois. Tilastojen mukaan pelkkien ylioppilaiden työllistymisaste on jopa korkeampi kuin mastereiden tai tohtorien.
Ei tarvitse aina suorittaa, vaan olla tyytyväinen siihen elämään mikä on.
Sama, ei voi mitään. Pakko vaan jatkaa eteenpäin.
Nuori tyttö ehtii vielä vaikka mitä. Itse olen 46v "pelkkä" ylioppilas enkä lainkaan luuseri.
No mulla pelkkä amis suoritettuna ja ikää 26v. Vähän kuitenkin helpottaa, että on vakkarityö ja palkka nettona 2000€. En silti pääse alemmuudentunteesta eroon. En jaksa töiden päälle opiskella.